Pijn hebben met al een tampon indoen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 03 jun 2006 15:23

Als ik het zo lees denk ik dat je idd vaginisme kunt hebben. Een bezoek aan de huisarts is ook bij vaginisme gewenst. En huisartsen vinden dat niet raar haha. Maar snap het wel hoor :) Er zijn een hoop oefeningen die je kunt doen om van vaginisme af te komen, de zgn bekkenbodemspieroefeningen. Misschien dat dat al helpt? ze staan oa hierop: http://www.vaginisme-info.nl/

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 03 jun 2006 15:24

En owja, misschien moet je ook even het bespreken met je aanstaande man...

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 03 jun 2006 18:14

Lorijntje schreef:Als ik het zo lees denk ik dat je idd vaginisme kunt hebben. Een bezoek aan de huisarts is ook bij vaginisme gewenst.
Er zijn hordes vrouwen die geen tampon inkrijgen, die hebben echt niet allemaal vaginisme hoor..
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 03 jun 2006 18:39

windekind schreef:
Lorijntje schreef:Als ik het zo lees denk ik dat je idd vaginisme kunt hebben. Een bezoek aan de huisarts is ook bij vaginisme gewenst.
Er zijn hordes vrouwen die geen tampon inkrijgen, die hebben echt niet allemaal vaginisme hoor..

Die hebben zeer zeker allemaal vaginisme!!!! vaginisme is geen lichamelijke klacht maar een psychische klacht waarbij men denkt geen tampons in te kunnen krijgen gebaseerd op verkeerde beelden over de vagina! Op vaginisme ligt een te groot taboe, die vrouwen moeten gewoon geholpen worden! Juist omdat het er zoveel zijn..En het probleem opgelost kan worden!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Pijn hebben met al een tampon indoen

Berichtdoor Dippie » 06 jun 2006 11:15

Maxima schreef:Ik heb problemen met het indoen en vooral met het verwijderen van een tampon. Dat komt doordat ik te gespannen ben. Ik durf het niet goed meer, omdat ik een keer gezien heb dat, toen ik de tampon eruit wilde halen, er een soort 'spier' om een gedeelte van de tampon zat, als een soort dik elastiek zeg maar. Ik ben nu bang dat ik iets beschadigd heb of er iets anders mis is. Of zou dit het maagdenvlies kunnen zijn? Ik hoop dat u mij kunt vertellen wat het is en of er iets mis is of niet. Bij voorbaat dank!

[i]Iemand heeft deze vraag gesteld in de vragenrubriek.
Ik heb daar dus ook last van. Wie kan vertellen wat dat inhoud? Inderdaad een soort elastiek. Ik ben al bang dat ik vaginisme heb. Ik ben nog niet getrouwd. Volgend jaar, maar wil wel weten waarom het zo zeer doet als ik een tampon in en uitdoe. Vooral uit ja.
[/i]

Wie kan mij helpen?

Ik kan je niet helpen, maar kan wel zeggen dat ik daar dus ook last van had, toen ik het ging proberen. Vanaf dat moment heb ik het niet meer gedaan, omdat ik het niet meer durf....
Dus ik ga maar gewoon lekker verder met maandverband.
Verder weet ik ook echt niet wat het is. Kweet niet of het bij mi gewoon eenmalig ws ofzo, of dat ik daar dus steeds mee te maken krijg als ik een tampon inbreng en uithaal. Maar ik wil er niet mee naar de huisarts gaan. Voordat ik die stap zal nemen, zal ik eerst zelf nog tig keer gaan proberen.
Afbeelding

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Re: Pijn hebben met al een tampon indoen

Berichtdoor Lorijntje » 06 jun 2006 12:39

Dippie schreef:
Maxima schreef:Ik heb problemen met het indoen en vooral met het verwijderen van een tampon. Dat komt doordat ik te gespannen ben. Ik durf het niet goed meer, omdat ik een keer gezien heb dat, toen ik de tampon eruit wilde halen, er een soort 'spier' om een gedeelte van de tampon zat, als een soort dik elastiek zeg maar. Ik ben nu bang dat ik iets beschadigd heb of er iets anders mis is. Of zou dit het maagdenvlies kunnen zijn? Ik hoop dat u mij kunt vertellen wat het is en of er iets mis is of niet. Bij voorbaat dank!

[i]Iemand heeft deze vraag gesteld in de vragenrubriek.
Ik heb daar dus ook last van. Wie kan vertellen wat dat inhoud? Inderdaad een soort elastiek. Ik ben al bang dat ik vaginisme heb. Ik ben nog niet getrouwd. Volgend jaar, maar wil wel weten waarom het zo zeer doet als ik een tampon in en uitdoe. Vooral uit ja.
[/i]

Wie kan mij helpen?

Ik kan je niet helpen, maar kan wel zeggen dat ik daar dus ook last van had, toen ik het ging proberen. Vanaf dat moment heb ik het niet meer gedaan, omdat ik het niet meer durf....
Dus ik ga maar gewoon lekker verder met maandverband.
Verder weet ik ook echt niet wat het is. Kweet niet of het bij mi gewoon eenmalig ws ofzo, of dat ik daar dus steeds mee te maken krijg als ik een tampon inbreng en uithaal. Maar ik wil er niet mee naar de huisarts gaan. Voordat ik die stap zal nemen, zal ik eerst zelf nog tig keer gaan proberen.

Het probleem is ook niet zozeer dat je geen tampon in kunt krijgen ( als je maandverband oke vindt is dat ook prima) maar het gaat erom dat je ws ook geen seks kunt hebben..( geldt niet voor iedereen overigens). Meestal is DAT de klacht waarmee mensen naar de huisarts toe gaan. Ik wil benadrukken dat het ontzettend veel voorkomt en nogal een ondergeschoven iets is maar dat je je er absoluut niet voor hoeft te schamen. Een aantal oorzaken kunnen zijn: een verkeerd beeld van de anatomie, schaamtegevoelens ( evt. gecombineerd met het christenzijn) of negatieve seksuele ervaringen..

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 06 jun 2006 19:00

hoi,

misschien een tip, want ik had er ook last van, maar als het de eerst keer niet lukt heb je bij de 2e keer al gelijk: o het lukte toen niet en het zal nu ook wel niet gaan met het gevolg dat je al heel erg gespannen bent

als je een tampon indoet, schuin naar achteren. iets door je knieen zakken en een beetje tegendruk geven, net of je hem eruit wilt krijgen. Dan is de spanning van je bekkenbodem en lukt het waarschijnlijk beter.
Je kan het ook eerst proberen met je vingers. Gewoon doen als je ongesteld bent. Klinkt een beetje vies maar dan glijdt het beter want het is vochtig.

En lukt het nu niet, dan morgen of straks

Suc6

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 jun 2006 19:11

pol schreef:Je kan het ook eerst proberen met je vingers. Gewoon doen als je ongesteld bent. Klinkt een beetje vies maar dan glijdt het beter want het is vochtig.

Of onder de douche.

Maxima
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Maxima » 06 jun 2006 20:17

Ik weet ook niet zeker of het vaginisme is. Een mini tampon lukt wel, alleen als hij er dan uit moet doet het zeer.

Ik moet zeggen dat ik het nu een paar keer met mijn vinger geprobeerd heb (beetje gek om te zeggen maar ja). En het lijkt net of het ietsje pietsje beter gaat , hoe meer ik het doe. Maar bijv. 2 vingers lukt echt niet !!

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 06 jun 2006 20:23

Maxima schreef:Ik weet ook niet zeker of het vaginisme is. Een mini tampon lukt wel, alleen als hij er dan uit moet doet het zeer.

Ik moet zeggen dat ik het nu een paar keer met mijn vinger geprobeerd heb (beetje gek om te zeggen maar ja). En het lijkt net of het ietsje pietsje beter gaat , hoe meer ik het doe. Maar bijv. 2 vingers lukt echt niet !!

maar 2 vingers hoeft ook zeker niet te lukken (als je niet opgewonden en nog maagd bent..........) enne...uittrekken blijft altijd een beetje niet fijn, gewoon een keer heeel vol laten lopen, en uitademen met uittrekken...

ik lees het al... het komt helemaal goed met jou maxima! succes.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 06 jun 2006 20:54

en anders een beetje puffen met uittrekken, net als met de bevalling :) en als een mini lukt, ben je al verder als ik in het begin want dat ging ook niet.

en de volhouder wint hoor....het komt best goed, gewoon relaxed proberen

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 06 jun 2006 22:30

Wellicht ga ik ook nog eens een poging wagen 8) Je ziet het Maxima, je bent niet de enige :wink:

Maxima
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Maxima » 07 jun 2006 17:09

Smurffie schreef:Wellicht ga ik ook nog eens een poging wagen 8) Je ziet het Maxima, je bent niet de enige :wink:

Okay, dus jij hebt er ook moeite mee. Ook erg pijnlijk?

groetjes,

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 07 jun 2006 17:42

Maxima schreef:
Smurffie schreef:Wellicht ga ik ook nog eens een poging wagen 8) Je ziet het Maxima, je bent niet de enige :wink:

Okay, dus jij hebt er ook moeite mee. Ook erg pijnlijk?

groetjes,

Na 1 poging gewoon niet meer gedaan en pijnlijk ja, anders had ik hem gewoon doorgeramd natuurlijk 8)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 07 jun 2006 18:41

een hele discussie alleen al over die rotdingen!!!!!

Terug naar “Archief”