Spijkerkleding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

PeterD

Berichtdoor PeterD » 01 jun 2006 11:55

Nog even iets.
Ik lees diverse keren dat kleding er niet toe doet.
Wat vinden jullie dan van de volgende stelling?

Je kleding(stijl) is een afspiegeling van je innerlijk

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 01 jun 2006 12:05

Daar ben ik het wel mee eens 8) :lol:

Als christen vind ik het ook goed om na te denken wat je precies aantrekt. Wat eerder gezegd is (door Pol geloof ik), een broek kan in sommige gevallen netter zijn dan een (superkort) rokje. Als christen vind ik dat je je bewust moet zijn van de waarde van je lichaam. Je lichaam is een tempel van de Geest en daarom moet je deze ook beschermen en bewaken. Tegelijkertijd vind ik dat je er niet persé bij hoeft te lopen zoals de onbeschreven regels der refowereld. Je kunt best je eigen stijl volgen en er christelijk uitzien.

Ik denk dat de meeste mensen wel kiezen voor kleding die bij hen past. Daarom is kleding ook een afspiegeling wat er binnen in je leeft, wie je bent als persoon.
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 01 jun 2006 12:08

Neuh, dat hoeft niet, vaker een afspiegeling van de vrienden die je hebt, de muziek die je luisterd en de subcultuur waarin je zit. Het cliché voorbeeld ben ik misschien. Qua karakter zou ik dagelijks in het zwart moeten gaan, qua muziek ook al, qua subcultuur (reformatorisch) ook al en qua vrienden grotendeels toch doe ik dit totaal niet. :)

Natuurlijk zegt kleding wat, volgens mij eerder door wat je niet aan trekt dan door wat je wel aantrekt. Voor mij is dat nog steeds geen bandshirt van metalbands, geen symbolen die gelinkt zouden kunnen worden met natuurgodsdiensten, geen blousjes, geen McG en de rest..
Laatst gewijzigd door Raido op 01 jun 2006 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 jun 2006 12:08

Hm bij mij niet. Je kan bij mij niet aan mijn kleding zien hoe ik me voel bijvoorbeeld. Ik kan iets donkers aanhebben en me vrolijk voelen, iets lichts en me niet vrolijk voelen. Ik selecteer mijn kleding niet op basis van emoties :)

In hoeverre zegt het dragen van een spijkerbroek of lange rok iets over iemands innerlijk?

Zelfs al draag ik een pak naar een bruiloft of zo, dan wil dat nog niet zeggen dat ik het dus belangrijk vindt dat ik er heel netjes gekleed ben. Het kan ook zijn dat ik dat doe omdat anderen het graag willen, omdat het een gewoonte is etc.

Er zijn wel voorbeelden te noemen waarbij kleding wel wat over je innerlijk zegt... Denk bijvoorbeeld aan een begrafenis... maar ook dan kan je weer twee kanten op. Je kan uit rouw in het zwart gaan, ik ken ook voorbeelden waarbij de overledene als wens had dat men niet in zwarte rouwkleren zou komen maar liever in het wit.

Voor mij zegt mijn kleding niets over mijn innerlijk... behalve dat ik kleding niet zo belangrijk vind :) Maar dat verschilt natuurlijk per persoon... in zak en as gaan vind ik een mooi bijbels beeld.... de witte doopjurk vind ik symbolisch ook heel mooi... en mensen die vanwege ellendekennis in donkere kleren lopen, op zich best mooi symbolisch, als ze hun verlossing en vergeving van de zonden maar niet vergeten... en mensen die in lichte kleren lopen omdat ze zich verlost weten, ook mooi... als ze maar niet vergeten waar ze iedere dag weer van verlost worden.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 01 jun 2006 12:43

PeterD schreef:
pol schreef:Goed zo Marnix, jij hebt hem ook door.

Als jij PeterD je gelukkig voelt met "collegestyle" achtige dames om je heen, mij best. Alleen die dames moeten niet met het opgestoken vingertje naar oncollegestyle-achtige dames wijzen.
Ik kraak jou mening echt niet af. Ik heb het idee dat jij behoudend ben en dat mag. Maar je moet je eigen niet gelijk aangevallen voelen en dat idee heb ik soms als ik je topics lees. En dat hoeft natuurlijk niet, tenminste ik wil hier niemand afkraken of onderuit halen.
Respect to all

Sorry hoor pol, maar ik voel me absoluut niet aangevallen. Waar ik op reageerde was het feit dat jouw post bij mij overkwam als een wijzend vingertje met een afkeurend knikkend hoofd er boven. Dát is nou net waar ik een hekel aan heb. En dat werkt 2 kanten op! Dus zowel van de rokdragers naar de broekdragers, maar ook andersom.

Gelukkig niet PeterD. Misschien stelde ik het te scherp, maar dat komt omdat ik dat "gezeur" spuugzat ben. Als er ook mensen fel richting "refo's" reageren, neem ik het ook voor ze op hoor. Ze doen toch geen kwaad al lopen ze in een rok. Moet ieder voor zich weten.

Als jij denkt goed te doen in een rok, pak of weet ik wat, trek dan asjeblief niks anders aan. Heb je geen moeite met andere kledingstijlen doe dan ook niet moeilijk.
Ik vind wel dat als je naar de kerk gaat, je netjes gekleed moet zijn en niet in je ouwe kloffie waar je op zaterdag de schuur mee schrobt ofzo.

Maar nogmaals er wordt vaak zo scherp gereageerd tov mensen die ergens een iets andere mening over hebben. Het zijn vaak bijzaken waar zo verschrikkelijk uitentetreuren over gemekkerd kan worden, terwijl we de hoofdzaken vergeten.
En dat vind ik niet goed, en zeker niet in de huidige maatschappij waarin christenen elkaar hard nodig hebben met de secularisatie en kerkverlating.
Al die tijd dat we over bijzaken praten, praten we niet over de Heere en ik denk dat de duivel het prachtig vind als we urenlang zwetsen over rokken, broeken etc etc, je vult het zelf maar in.

Broeder, hopelijk hebben we het meningsverschil bijgelegd!

PeterD

Berichtdoor PeterD » 01 jun 2006 13:19

Yep, bijgelegd. Maar vraag niet van me dat ik in rok ga lopen :mrgreen:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 01 jun 2006 15:10

PeterD schreef:Yep, bijgelegd. Maar vraag niet van me dat ik in rok ga lopen :mrgreen:

Misschien, als je een keer in schotland op vakantie gaat :lol:

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 01 jun 2006 16:14

pol schreef:maar alles goed en wel: hoe krijgen we de huidige gedachtengang van het refovolk omgeturnd? ipv knotjes, vlechtjes en een rok, een broek met gewoon loshangend haar?

Waar is dat nodig voor dan??
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 01 jun 2006 16:20

Wullimpie schreef:
pol schreef:maar alles goed en wel: hoe krijgen we de huidige gedachtengang van het refovolk omgeturnd? ipv knotjes, vlechtjes en een rok, een broek met gewoon loshangend haar?

Nergens voor. En voor de duizendste keer denk ik: We moeten leren elkaar te accepteren en elkaar niet veroordelen. :roll:

PeterD

Berichtdoor PeterD » 01 jun 2006 16:28

Wullimpie schreef:

Even eerst lezen Wullimpie, ik heb daar ook op gereageerd, en pol heeft uitgebreid antwoord gegeven.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 01 jun 2006 16:58

PeterD schreef:
Wullimpie schreef:

Even eerst lezen Wullimpie, ik heb daar ook op gereageerd, en pol heeft uitgebreid antwoord gegeven.

* heeft alles gelezen *
Bij rijzen de nekharen altijd een beetje op als ik dit soort opmerkingen hoor, vandaar mijn wat vlugge reactie. :wink:
Niet dat het niet gezegd mag worden hoor, maar de manier waarop had in dit geval wat dwangmatigs in zich, maar goed, ik heb gezien dat er al uitgebreid over is gesproken.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 jun 2006 18:34

En wat vind je er van? Het idee is dus dat het niet meer een moeten is (rokken bijvoorbeeld) maar dat het een mogen wordt... wat niet iedereen doet... maar dat niet tot problemen meer leidt.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 01 jun 2006 21:36

Dat zou natuurlijk helemaal toppie zijn maar wanneer zal dat nou zijn???

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 jun 2006 22:05

PeterD schreef:Nog even iets.

Mwah, dat hoeft niet echt denk ik :)
Ik heb ontzettend verschillende kledingstijlen.
Als ik me opeens even slank voel, trek ik mn enige minirokje aan dat ik heb, en ben ik even een half 'sletje' ;)
Soms heb ik zin in een rok, en ben ik opeens een kakker
Soms scheelt het me allemaal niks en zie ik er gewoon, alledaags uit...

Haha, misschien is dat wisselvallige JUIST mn karakter.... hmm....daar ga ik eens even over nadenken ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 02 jun 2006 04:18

MissF schreef:
PeterD schreef:Nog even iets.

Mwah, dat hoeft niet echt denk ik :)
Ik heb ontzettend verschillende kledingstijlen.
Als ik me opeens even slank voel, trek ik mn enige minirokje aan dat ik heb, en ben ik even een half 'sletje' ;)
Soms heb ik zin in een rok, en ben ik opeens een kakker
Soms scheelt het me allemaal niks en zie ik er gewoon, alledaags uit...

Haha, misschien is dat wisselvallige JUIST mn karakter.... hmm....daar ga ik eens even over nadenken ;)

Hehe, idd :D same here..

Terug naar “Archief”