Moderator: Moderafo's
Yael schreef:Serenity schreef:weinig tot niets lijkt me. Isa was een belangrijke profeet, geen "messias".
Ow jawel hoor ze geloven wel dat Hij de Messias is, maar anders, wat dus uiteindelijk niks meer te maken heeft met de Bijbelse uitleg.
Wij kunnen dus stellen dat moslims ervan uitgaan dat de God van joden en christenen dezelfde is als hun Allah, maar dat die allebei een verkeerd beeld van Hem hebben.
Moslims stellen dat zij Allah niet kunnen beschrijven want dat is onmogelijk. Alles wat een moslim kan doen is zijn handen opheffen naar de hemel of diep ter aarde buigen en uitroepen: Allahoe Akbar! Dat betekent niet: Allah is groot, zoals veel mensen menen, want dat zou zijn: Allah kebir! Akbur is vergrotende trap van kebir, en de groep Allahoe Akbar betekent dus: Allah is groter dan de God van de joden en christenen: groter en hoger dan de Allerhoogste, vgl. Jes. 14:13.
Smurffie schreef:Yael schreef:Serenity schreef:weinig tot niets lijkt me. Isa was een belangrijke profeet, geen "messias".
Ow jawel hoor ze geloven wel dat Hij de Messias is, maar anders, wat dus uiteindelijk niks meer te maken heeft met de Bijbelse uitleg.
Volgens hem is Jezus één van de 4 grote profeten (?) Hij staat dus gelijk aan 3 anderen.
maar dan meer als iemand die zalft
Serenity schreef:maar dan meer als iemand die zalft
De gezalfde zalft...
Serenity schreef:ik vind dat je met "politiek leider" iets teveel speculeert...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten