Gaat met een moslim nooit spreken over Gods Zoon, dat is een vloek voor hem en hij zal je zeer verachten! want dat is bij moslims onmogelijk! Dus ook nooit over drie-eenheid, want dat is hetzelfde.
Als je met een moslim gaat spreken kan je wel over Christus spreken als Navolger, want dat is Hij voor moslims en voor christenen. In grote lijnen zijn moslims en christenen daarin eens.
Dus als je gaat spreken met een moslim gaat dan spreken over de naleving van de Thora of Decaloog die staat ook in de Koran en vraag hun waarin zij mank gaan, of moeite mee hebben in het onderhouden daarvan, want daarin licht het breekpunt. Ook zei kunnen zich niet houden, als ze eerlijk zijn (dat zal niet mee vallen) aan de wetten en voorschriften van Alla die door Mohammed zijn uitgewerkt. Daarna kan je in zeer geringe maten (zeker niet na het eerste gesprek!) spreken over een ‘De Uitkomst’ door die wetten in instellingen heen!
Maar naar mijn overtuiging moeten ook zeerveel christenen dit ook nog leren.
Trouwens hebben jullie er wel eens over nagedacht dat Christus zelf bijna nooit gezegd heeft dat hij Gods Zoon was. Let wel ik zeg bijna! Hij heeft wel gezegd, maar heel weinig. Zoveel te meer heeft Hij gezegd: ik ben de Zoon des mensen die komen zou.
Waarom zeg ik dit, omdat je hierin kan zien dat Hij een Voorbeeld voor het mensdom gegeven heeft in Navolging, waarna Verlossing door de Geest in Hem te verkrijgen is.