Mannenzaken (met mannenhumor)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 mei 2006 11:31

Ik heb er overigens een hekel aan als mensen uit een soort slappe compromis-houding van jij-een-beetje-gelijk-en-ik-een-beetje-gelijk zomaar toegeven ongelijk te hebben zonder dat ze echt overtuigd zijn.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 23 mei 2006 11:43

:mrgreen: inderdaad, dat is zo vervelend.

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 23 mei 2006 12:59

Maar wel makkelijk als je een discussie spuug en spuugzat ben..

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 23 mei 2006 13:34

Corine schreef:Maar wel makkelijk als je een discussie spuug en spuugzat ben..

Toch heb je dan maar een schijn-overeenstemming... Diep in zijn/haar hart is die ene persoon immers níet overtuigd van het gelijk van de ander. De discussie kan dus later zo weer de kop op steken.

Om op de mannen terug te komen: Dat niet toe willen geven lijkt soms eerder "in de familie te zitten" dan dat het een kwestie van sekse is. Althans, dat merk ik nog wel eens in mijn omgeving. :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 mei 2006 14:03

Helemaal niet makkelijk, want dan zul je zien dat ze later er gewoon weer op terugkomen terwijl ze eerder al toegegeven hadden. Als je een discussie zat bent kun je toch ook gewoon het erbij laten zonder dat één van beiden toegeeft?

hermanmulder

Berichtdoor hermanmulder » 23 mei 2006 20:44

Aragorn schreef:

Helemaal niet makkelijk, want dan zul je zien dat ze later er gewoon weer op terugkomen terwijl ze eerder al toegegeven hadden. Als je een discussie zat bent kun je toch ook gewoon het erbij laten zonder dat één van beiden toegeeft?

Hoe doe je dat...? gewoon weglopen ofzo.. :?

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 23 mei 2006 20:47

Aragorn schreef:

Wat als je nu een partner hebt die niet kan slapen als een meningsverschil niet is uitgepraat? :shock:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 mei 2006 21:35

Othello schreef:
Aragorn schreef:

Wat als je nu een partner hebt die niet kan slapen als een meningsverschil niet is uitgepraat? :shock:

Dan verwijs ik je graag door naar Bert Visser, die sliep op den duur met het touwtje van het licht in zijn handen. :mrgreen:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 mei 2006 23:27

hermanmulder schreef:
Aragorn schreef:

Hoe doe je dat...? gewoon weglopen ofzo.. :?

Natuurlijk niet! Je vertelt dan gewoon aan de ander dat je het nog niet met hem/haar eens bent maar geen zin hebt om het er op dat moment nog uren over te hebben en gaat over op een ander onderwerp.

Othello schreef:Wat als je nu een partner hebt die niet kan slapen als een meningsverschil niet is uitgepraat? :shock:

Als je zomaar toegeeft is het toch ook niet uitgepraat?

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 23 mei 2006 23:41

Aragorn schreef:Natuurlijk niet! Je vertelt dan gewoon aan de ander dat je het nog niet met hem/haar eens bent maar geen zin hebt om het er op dat moment nog uren over te hebben en gaat over op een ander onderwerp.

Als ik een vriendin zou hebben, zou ik dat toch iets vriendelijker zeggen 8) .

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 mei 2006 23:48

Hoe dan?

"Liefje, ik geloof zeker dat je intenties zuiver en goed zijn, maar ik ben er helaas nog niet in geslaagd de redelijke consequenties daarvan helemaal de mijne te maken en denk dat we er derhalve goed aan doen dit heerlijke gesprek op te schorten en elkander op zoete wijze te beminnen tot ik tot betere inzichten ben gekomen.", oid?

André

Berichtdoor André » 23 mei 2006 23:53

Aragorn schreef:tot ik tot betere inzichten ben gekomen.
Zo van: mijn inzichten zijn sowieso beter, maar ik kan je nu nog even niet overtuigen. :shock:

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 23 mei 2006 23:59

Aragorn schreef:Hoe dan?

"Liefje, ik geloof zeker dat je intenties zuiver en goed zijn, maar ik ben er helaas nog niet in geslaagd de redelijke consequenties daarvan helemaal de mijne te maken en denk dat we er derhalve goed aan doen dit heerlijke gesprek op te schorten en elkander op zoete wijze te beminnen tot ik tot betere inzichten ben gekomen.", oid?

Haha ik denk dat ze zo'n reactie zeker kan waarderen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 mei 2006 00:05

André schreef:
Aragorn schreef:tot ik tot betere inzichten ben gekomen.
Zo van: mijn inzichten zijn sowieso beter, maar ik kan je nu nog even niet overtuigen. :shock:

Nee, dat zou ik alleen denken. Maar in dit verband bedoelde ik het als: jouw inzichten zijn vast beter, maar ik ben daar toevallig nog niet aan ontdekt. :P

Haha ik denk dat ze zo'n reactie zeker kan waarderen.

Die van mij zou eerder gaan kotsen (of heel hard lachen). Ik vind 'ik ben het (nog) niet met je eens maar heb geen zin meer om erover te praten' eigenlijk prima voldoen.

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 24 mei 2006 09:10

Aragorn schreef:
Othello schreef:Wat als je nu een partner hebt die niet kan slapen als een meningsverschil niet is uitgepraat? :shock:

Als je zomaar toegeeft is het toch ook niet uitgepraat?

Zomaar toegeven werkt bij ons thuus dan ook niet...

Terug naar “Archief”