Elbert schreef:Verder kun je je afvragen hoe Hand. 1:6-7 dan (als er toch een Koninkrijk in Israel opgericht zou worden) in vervulling zou gaan: in deze bedeling of in de vorm van het nieuwe Jeruzalem. Ik kies voor het laatste, omdat het eerste zou impliceren dat het een tijdelijk koninkrijk zal zijn dat ineen zal storten. En eerlijk gezegd ben ik er niet zo voor om in mislukkingen te geloven.
Dat bedoel ik nu precies te zeggen met de reactie aan Klaas. De consequenties van het afwijzen van de v-theologie. Een van de consequenties is dan, omdat Israel met zijn Koning, dan de plaats krijgt zoals in Gods plan bedoeld: Men komt dan niet meer onder een 1000-jarig rijk uit, waarin het koninkrijk aan Israel hersteld is. Maar ja, dan ben je een chiliast. Je hoeft dan trouwens niet in mislukkingen te geloven hoor, je kunt, zonder in scenario´s of schema´s te denken (iets waar ik ook helemaal niet van houdt) er gewoon de bijbel erop na lezen. Zo moeilijk hoeft dat allemaal niet te zijn als je leest wat er staat.