Mannenzaken (met mannenhumor)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rafaell

Berichtdoor rafaell » 20 mei 2006 22:06

Hehe ik speelde mijn ouders vroeger altijd tegen elkaar uit, daar was ik meester in 8) Nu is mijn vader ook heel anders dan mijn moeder, mijn vader komt uit een hervormd nest en mijn moeder uit een gereformeerd-vormpjes-levend-gezin en mijn vader is om mijn moeder gereformeerd geworden maar eigenlijk vind het maar niks, alhoewel hij dat nooit toe zal geven.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 21 mei 2006 13:26

rafaell schreef:mijn vader is om mijn moeder gereformeerd geworden maar eigenlijk vind het maar niks, alhoewel hij dat nooit toe zal geven.
Mmm, zo in mijn omgeving is dat ook niet echt gladjes verlopen. Achteraf waarschuwt bijna iedereen dat je nooit om een ander van geloof(srichting) moet veranderen, tenzij je die stap voor 100% uit je eigen zet.

Heeft iemand hier trouwens ervaring mee, voor een ander (dus niet volledig uit jezelf) van geloof(srichting)/ kerk, overtuiging o.i.d. veranderen? Ikzelf geloof er eigenlijk niet zo heel erg in, maar dat zal wel komen omdat ik dat (te) vaak mis heb zien gaan...
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

André

Berichtdoor André » 21 mei 2006 15:32

rafaell schreef:Hehe ik speelde mijn ouders vroeger altijd tegen elkaar uit, daar was ik meester in 8) Nu is mijn vader ook heel anders dan mijn moeder, mijn vader komt uit een hervormd nest en mijn moeder uit een gereformeerd-vormpjes-levend-gezin en mijn vader is om mijn moeder gereformeerd geworden maar eigenlijk vind het maar niks, alhoewel hij dat nooit toe zal geven.
Wij hebben een lieftallig zoontje van 16 die daarmee is gestart toen hij ging praten :P
Terwijl de beide ouders 'in' de GKv zijn 'geboren'
Soms heeft het ook andere 'oorzaken', zoonlief zit nu op het laatste jaar vmbo handel en verkoop, past uitstekend bij hem. 8)

André

Berichtdoor André » 21 mei 2006 15:39

Debor@ schreef:Heeft iemand hier trouwens ervaring mee, voor een ander (dus niet volledig uit jezelf) van geloof(srichting)/ kerk, overtuiging o.i.d. veranderen? Ikzelf geloof er eigenlijk niet zo heel erg in, maar dat zal wel komen omdat ik dat (te) vaak mis heb zien gaan...
Ik ook niet, wsl omdat ik ook veel huwelijken om andere redenen heb zie 'stranden'
In mijn familie zijn onlangs enkele huwelijken gestart waar ik nu al voor bid.
Klinkt misschien wat overdreven e/o oneerbiedig maar zo is het niet bedoeld.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 mei 2006 20:05

Debor@ schreef:Heeft iemand hier trouwens ervaring mee, voor een ander (dus niet volledig uit jezelf) van geloof(srichting)/ kerk, overtuiging o.i.d. veranderen? Ikzelf geloof er eigenlijk niet zo heel erg in, maar dat zal wel komen omdat ik dat (te) vaak mis heb zien gaan...

Ik geloof er niet in en zou het ook nooit doen.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 22 mei 2006 05:57

Debor@ schreef:
rafaell schreef:mijn vader is om mijn moeder gereformeerd geworden maar eigenlijk vind het maar niks, alhoewel hij dat nooit toe zal geven.
Mmm, zo in mijn omgeving is dat ook niet echt gladjes verlopen. Achteraf waarschuwt bijna iedereen dat je nooit om een ander van geloof(srichting) moet veranderen, tenzij je die stap voor 100% uit je eigen zet.

Heeft iemand hier trouwens ervaring mee, voor een ander (dus niet volledig uit jezelf) van geloof(srichting)/ kerk, overtuiging o.i.d. veranderen? Ikzelf geloof er eigenlijk niet zo heel erg in, maar dat zal wel komen omdat ik dat (te) vaak mis heb zien gaan...

tot op zekere hoogte kan ik er wel in komen.
Als je als stel wilt gaan trouwen en een gezin hoopt te gaan stichten, dan is het goed om 1 kerk op te zoeken. Met kinderen is het niet echt handig als je beide naar een andere kerk gaat. Het is goed om te zoeken naar een kerk waar je je beide in kan vinden. In elke kerk zullen er zaken zijn waar je beide dingen vind waar je het niet mee eens bent. Maak die keus niet te over haast en maak die keus met God.
Deze keus kan heel moeilijk wezen, maar met God zal je er uit komen. Daar ben ik van overtuigt.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 22 mei 2006 09:02

rafaell schreef:Hehe ik speelde mijn ouders vroeger altijd tegen elkaar uit, daar was ik meester in 8) Nu is mijn vader ook heel anders dan mijn moeder, mijn vader komt uit een hervormd nest en mijn moeder uit een gereformeerd-vormpjes-levend-gezin en mijn vader is om mijn moeder gereformeerd geworden maar eigenlijk vind het maar niks, alhoewel hij dat nooit toe zal geven.

Ik heb er de kans niet echt voor gekregen.
Als klein kind ga je het natuurlijk proberen.

Ik vond het vroeger vaak raar dat wanneer ik wat vroeg mijn moeder zei: vraag het maar ff aan papa. Ging je naar papa dan zeitie soms ook nog eens... ga maar ff aan mama vragen... Toen was dat vreemd....

Nu begrijp ik dat mijn ouders op 1 lijn wilden zitten.
Als mijn vader er achter kwam dat ik bij hem iets voor elkaar kreeg waar mijn moeder eerst nee tegen gezegt had dan was ik niet jarig :)

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 22 mei 2006 09:09

Ons dochtertje van 4 weet ook al goed, dat als iets bij mama niet lukt, ze altijd nog aan pappa kan vragen (of omgekeerd). "Papa, van mama mag ik een koekje hebben.". Even navragen levert dan regelmatig op, dat mama helemaal geen toestemming had gegeven om een koekje te verstrekken. ;)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 22 mei 2006 10:18

Van mannenzaken tot opvoedkunde.. En waar zijn die mods nu?? :mrgreen:

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 22 mei 2006 10:22

Nu, terug naar mannenzaken dan.

Sorry zeggen, ergens op terug komen: hebben alle(en) mannen het daar zo moeilijk mee?

rafaell

Berichtdoor rafaell » 22 mei 2006 10:25

Ik herken dat iig niet.

zekharyahu
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zekharyahu » 22 mei 2006 10:28

rafaell schreef:Ik herken dat iig niet.

Wat niet? Je herkent niet dat je moeite hebt om ergens op terug te komen?

rafaell

Berichtdoor rafaell » 22 mei 2006 10:35

Juist.

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 22 mei 2006 10:35

Herken je het niet, of érken je het niet?

rafaell

Berichtdoor rafaell » 22 mei 2006 10:38

Ik érken dat ik het niet hérken. Het is toch geen schande om te zeggen dat je fout geweest bent? Of een ander standpunt in te nemen als iemand je met argumenten heeft overtuigd?

Terug naar “Archief”