Moderator: Moderafo's
Mmm, zo in mijn omgeving is dat ook niet echt gladjes verlopen. Achteraf waarschuwt bijna iedereen dat je nooit om een ander van geloof(srichting) moet veranderen, tenzij je die stap voor 100% uit je eigen zet.rafaell schreef:mijn vader is om mijn moeder gereformeerd geworden maar eigenlijk vind het maar niks, alhoewel hij dat nooit toe zal geven.
Wij hebben een lieftallig zoontje van 16 die daarmee is gestart toen hij ging pratenrafaell schreef:Hehe ik speelde mijn ouders vroeger altijd tegen elkaar uit, daar was ik meester inNu is mijn vader ook heel anders dan mijn moeder, mijn vader komt uit een hervormd nest en mijn moeder uit een gereformeerd-vormpjes-levend-gezin en mijn vader is om mijn moeder gereformeerd geworden maar eigenlijk vind het maar niks, alhoewel hij dat nooit toe zal geven.
Ik ook niet, wsl omdat ik ook veel huwelijken om andere redenen heb zie 'stranden'Debor@ schreef:Heeft iemand hier trouwens ervaring mee, voor een ander (dus niet volledig uit jezelf) van geloof(srichting)/ kerk, overtuiging o.i.d. veranderen? Ikzelf geloof er eigenlijk niet zo heel erg in, maar dat zal wel komen omdat ik dat (te) vaak mis heb zien gaan...
Debor@ schreef:Heeft iemand hier trouwens ervaring mee, voor een ander (dus niet volledig uit jezelf) van geloof(srichting)/ kerk, overtuiging o.i.d. veranderen? Ikzelf geloof er eigenlijk niet zo heel erg in, maar dat zal wel komen omdat ik dat (te) vaak mis heb zien gaan...
Debor@ schreef:Mmm, zo in mijn omgeving is dat ook niet echt gladjes verlopen. Achteraf waarschuwt bijna iedereen dat je nooit om een ander van geloof(srichting) moet veranderen, tenzij je die stap voor 100% uit je eigen zet.rafaell schreef:mijn vader is om mijn moeder gereformeerd geworden maar eigenlijk vind het maar niks, alhoewel hij dat nooit toe zal geven.
Heeft iemand hier trouwens ervaring mee, voor een ander (dus niet volledig uit jezelf) van geloof(srichting)/ kerk, overtuiging o.i.d. veranderen? Ikzelf geloof er eigenlijk niet zo heel erg in, maar dat zal wel komen omdat ik dat (te) vaak mis heb zien gaan...
rafaell schreef:Hehe ik speelde mijn ouders vroeger altijd tegen elkaar uit, daar was ik meester inNu is mijn vader ook heel anders dan mijn moeder, mijn vader komt uit een hervormd nest en mijn moeder uit een gereformeerd-vormpjes-levend-gezin en mijn vader is om mijn moeder gereformeerd geworden maar eigenlijk vind het maar niks, alhoewel hij dat nooit toe zal geven.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten