Mannenzaken (met mannenhumor)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 18 mei 2006 23:45

Nee, de uitdaging zit juist in het niet gebruiken van de gebruiksaanwijzing!
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

smurfin
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor smurfin » 18 mei 2006 23:49

Katlheen schreef:Nee, de uitdaging zit juist in het niet gebruiken van de gebruiksaanwijzing!

maar het is wél een uitdaging als je de gebruiksaanwijzing niet snapt 8)
het leven is geen appeltaart

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 19 mei 2006 13:15

André schreef:
leclerc schreef:Ik vind dat een geloofsopvoeding of whatever voor het kind het pakkie an is voor beide echtelieden alsook het elkaar scherp houden op dit soort zaken.
Wat wel bijzonder van belang is dat je als 1 'front' naar de kinderen bent, beetje consequent enzo.

om maar weer on-topic te komen...

Beetje en consequent is natuurlijk een tegenstelling.
Persoonlijk let ik er altijd op dat als ik het niet eens ben met mijn vrouw dat ik dat niet bespreek waar de kinders bij zijn.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 19 mei 2006 13:22

zou het echt knap vinden als jullie dat volhouden/doen :)

wij bespreken nog al eens iets waar de kleine bij is, het is nog maar een baby, maar er komt een punt dat kleine potjes grote oortjes hebben
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 19 mei 2006 13:24

Het blijft een proberen.....
't lukt niet altijd.

Gister nog.. mijn dochtertje van 3: Papa is heel even een beetje boos hé?
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

André

Berichtdoor André » 19 mei 2006 13:26

rosekapje schreef:zou het echt knap vinden als jullie dat volhouden/doen :)
Nou, dat zal je wel moeten anders gaan je kinderen (pubers) de ouders uitspelen tegen elkaar, althans ze doen een poging tot.

André

Berichtdoor André » 19 mei 2006 13:28

leclerc schreef:Beetje en consequent is natuurlijk een tegenstelling.
Persoonlijk let ik er altijd op dat als ik het niet eens ben met mijn vrouw dat ik dat niet bespreek waar de kinders bij zijn.
Verstandig standpunt, mm dat beetje i c m consequent is meer een soort 'spreektaal' van mij, moet je ff overheen lezen. :P

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 19 mei 2006 13:32

Mijn ervaring met mijzelf is dat als je het in spreektaal gebruikt je vaag over komt op anderen en dat je iets niet zeker weet.

*ja,ja dat was een vermoeiende opleiding voor Maatschappelijk Werker*

André

Berichtdoor André » 19 mei 2006 13:34

Is duidelijk, zal bijzonder concreet zijn vanaf nu in dit topic. :P

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 19 mei 2006 14:04

Gister nog.. mijn dochtertje van 3: Papa is heel even een beetje boos hé?

Wat zei je, "dat ga je ook nog wel merken als je met een computer gaat werken die op Windows draait?".... :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 19 mei 2006 21:43

Lalage schreef:Overigens, Borkdude is geen autofreak, wel vegetarier en heeft een hekel aan voetbal *lucky me* :) Hij houdt wel van bier ;)

Volgens mij kan ik prima met hem opschieten... :D
Ze bestaan dus toch nog...

Heb zelf een hekel aan voetbal, eet zeer weinig vlees (tofu makkelijker, voedzaam, goedkoper en lekkerder), ben geen autofreak (wel van gitaren) en een liefhebber van bier (liefhebber is iets anders dan een zuiplap).

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 20 mei 2006 10:52

Over dat 1 lijn naar de kinderen, das inderdaad wel handig. Maar hmm... mijn ouders die waren zooooo een lijn dat ik soms het idee had dat ik met 1 mens te maken had en ik ergerde me daar kapot aan!

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 20 mei 2006 11:01

Mijn vader is veel makkelijker als mijn moeder. Als ik iets niet mocht ging/ga ( :wink: ) het eerst aan mijn moeder vragen, die zei nee. Ging ik het aan mijn vader vragen die zei ja. Weer terug naar je moeder, Mamma van pa mag het wel!! Dus mocht ik het toch wel. Over bepaalde (belangrijke) dingen zitten ze ook wel heel erg op een lijn. Dat vind ik wel heel erg belangrijk! Geeft ook iets stabiels aan het gezin.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 20 mei 2006 11:06

Als het van ma niet mocht dan gingen we ook naar pa, maar die zei dan: vraag maar aan ma!
grumbels... vaders mogen ook wel zelf hun mening geven.
Zelf lijkt het me wel goed als je als ouders op 1 lijn zit.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 20 mei 2006 20:22

Vonkie schreef:Mijn vader is veel makkelijker als mijn moeder. Als ik iets niet mocht ging/ga ( :wink: ) het eerst aan mijn moeder vragen, die zei nee. Ging ik het aan mijn vader vragen die zei ja. Weer terug naar je moeder, Mamma van pa mag het wel!! Dus mocht ik het toch wel. Over bepaalde (belangrijke) dingen zitten ze ook wel heel erg op een lijn. Dat vind ik wel heel erg belangrijk! Geeft ook iets stabiels aan het gezin.

Hee bij ons is et juist andersom. Pa is op veel gebieden moeilijker. Hij ziet overal leeuwen en beren... MAar ze zitten afschuwelijk vaak op een lijn, idd. :wink:

Terug naar “Archief”