Othello schreef:leclerc schreef:Mijn vrouw heeft nogal een duidelijke mening over "het priesterschap"van de man in het gezin.
Daar ben ik wel benieuwd naar.leclerc schreef:Ik vind dat een geloofsopvoeding of whatever voor het kind het pakkie an is voor beide echtelieden alsook het elkaar scherp houden op dit soort zaken.
Absoluut. Ik denk dat wanneer dit slechts op een van de ouders aankomt, de kans op verval veel groter is.
Zij vind dat de man overal de leiding in hoort te nemen, zeker als het geloofszaken betreft. Daar ben ik het niet mee eens en bij mij werkt dit nogal verlammend, ik vind dat een raar soort druk. Daar kunnen we het dan ook niet helemaal over eens worden. Ik vind dat als iemand de gaven en het inzicht heeft om over geloofszaken bepaalde uitspraken te doen of whatever in welke zaken dan moet je dat doen en niet vast houden aan allerlei conventies.
Overigens heb ik een prima huwelijk en kan dit meningsverschil ook wel besproken worden, maar echt veel verder kom ik op dit moment niet op dit punt. herkennen onze mannen getrouwd dan wel in relatie hier ook iets in? of hebben ze daar in ieder geval een mening over?