Mannenzaken (met mannenhumor)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 18 mei 2006 12:37

Othello schreef:
leclerc schreef:Mijn vrouw heeft nogal een duidelijke mening over "het priesterschap"van de man in het gezin.

Daar ben ik wel benieuwd naar.
leclerc schreef:Ik vind dat een geloofsopvoeding of whatever voor het kind het pakkie an is voor beide echtelieden alsook het elkaar scherp houden op dit soort zaken.

Absoluut. Ik denk dat wanneer dit slechts op een van de ouders aankomt, de kans op verval veel groter is.

Zij vind dat de man overal de leiding in hoort te nemen, zeker als het geloofszaken betreft. Daar ben ik het niet mee eens en bij mij werkt dit nogal verlammend, ik vind dat een raar soort druk. Daar kunnen we het dan ook niet helemaal over eens worden. Ik vind dat als iemand de gaven en het inzicht heeft om over geloofszaken bepaalde uitspraken te doen of whatever in welke zaken dan moet je dat doen en niet vast houden aan allerlei conventies.

Overigens heb ik een prima huwelijk en kan dit meningsverschil ook wel besproken worden, maar echt veel verder kom ik op dit moment niet op dit punt. herkennen onze mannen getrouwd dan wel in relatie hier ook iets in? of hebben ze daar in ieder geval een mening over?
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 18 mei 2006 12:42

Othello schreef:Een vrouw houdt een heel verhaal en heeft pas na tien minuten door dat ze nog steeds haar punt niet heeft gemaakt...

Je bedoelt waarschijnlijk: Mijn vrouw?

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 18 mei 2006 12:44

leclerc schreef:Zij vind dat de man overal de leiding in hoort te nemen, zeker als het geloofszaken betreft. Daar ben ik het niet mee eens en bij mij werkt dit nogal verlammend, ik vind dat een raar soort druk. Daar kunnen we het dan ook niet helemaal over eens worden. Ik vind dat als iemand de gaven en het inzicht heeft om over geloofszaken bepaalde uitspraken te doen of whatever in welke zaken dan moet je dat doen en niet vast houden aan allerlei conventies.

Delegeren is een eigenschap die bij het leiderschap past natuurlijk. ;)
Dus je kunt sommige zaken aan je vrouw delegeren.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Zenk
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Zenk » 18 mei 2006 12:47

Acire schreef:
Othello schreef:Een vrouw houdt een heel verhaal en heeft pas na tien minuten door dat ze nog steeds haar punt niet heeft gemaakt...

In a man, thinking is no. 1 and talking is no. 2.
This is how a man moves, thinks and speaks.
If we turn to the woman, generally…
of course I am not speaking of all women and all men, but about most of them…

we can see that in a woman…
speech comes first for women.
For a woman, talking is no. 1.
Talking precedes thinking. Thinking comes only after she talks.
That is why, in many cases a woman speaks or begins a subject or a story…
she begins, for example, with a sentence or two, or maybe three, and then we see a woman say, after she already started talking, “No, no, no, this is not the subject I am talking about.”

And she starts another subject that she really wanted to talk about.
This is because in the first subject, her talking preceded her thinking.

She spoke but when she started thinking, she realized that this subject is not appropriate to this situation or to these people.

Then she begins to retreat intelligently, and begins another subject.
On the other hand, we see that the man keeps silent.
We assume he is silent, but his brain is working.
It is working and working and so, maybe it is delayed.
A man brain works for a long time, even over simple matters.
Sometimes a woman raises an issue or even two issues and she asks their husband,

“Why are you silent?”

But of course he is not silent, his brain is working and working.

:mrgreen:
vergeet het korreltje zout niet

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 18 mei 2006 12:49

Acire schreef:

Nee. Alhoewel, die heeft er ook veel last van, ja... 8)

leclerc schreef:Zij vind dat de man overal de leiding in hoort te nemen, zeker als het geloofszaken betreft.

Ik merk wel dat mijn vrouw veel minder uitgesproken is als het over geloof gaat. En wat ik ook heel graag wil, is dat we 's avonds samen bidden. Nu doe ik dat meestal, al draagt zij ook gebedspunten aan. Maar het kost me best wat overredingskracht om haar af en toe (mee) te laten bidden. Terwijl me dat juist heel mooi lijkt.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 18 mei 2006 12:53

Hmm... Zou dat echt aan vrouwen liggen, of aan jullie vrouwen?
Misschien ben ik niet zo vrouwelijk wat dat betreft. Ik heb een hele duidelijke mening over geloofszaken, en in de relaties die ik had, was ik juist degene die het initiatief nam om samen te bidden. Eerst deed ik dat alleen, maar na verloop van tijd deed mijn toenmalige vriend ook wel mee. Ook in vriendschappen ben ik degene die het initiatief neemt om te bidden.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 mei 2006 12:57

Bij ons gaat het een beetje om en om: soms wil ik bidden en heeft hij geen zin en de andere keer wil hij bidden en ik niet. Maar vaak doen we 't uiteindelijk toch samen. Het is wel grappig hoe zich dat ontwikkelt, inmiddels is het gewoon een gesprek waarbij we allebei dingen tegen God zeggen en ook tegen elkaar dingen zeggen. Beetje maf misschien, maar wel relaxed.

Overigens, Borkdude is geen autofreak, wel vegetarier en heeft een hekel aan voetbal *lucky me* :) Hij houdt wel van bier ;)

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 18 mei 2006 13:03

Acire schreef:Hmm... Zou dat echt aan vrouwen liggen, of aan jullie vrouwen?

Je geeft zelf het antwoord al. Maar we werken er aan... 8)

Als het over dat nadenken gaat: dat klopt wel. Als wij bijvoorbeeld een meningsverschil hebben, heb ik altijd even tijd nodig om met een uitgebalanceerd antwoord te komen. Hetgeen er weer toe leidt dat mijn vrouw behoorlijk de kriebels krijgt omdat ik even niets zeg. Dat levert altijd spectaculaire situaties op bij ons... :D

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 18 mei 2006 13:05

grijnz... ow, vandaar. Ik ergerde me altijd *%#(*@ als mijn vriend weer eens een uuuuur nodig had voor hij weer normaal in gesprek kon gaan. 8)

Het valt mij trouwens op dat er mannen zijn hier, die ook dingen die minder lekker lopen in hun relatie noemen. (Ik heb daar wel bewondering voor eigenlijk. Ik durfde dat nooit; mijn relatie moest van mezelf perfect zijn :roll: En zo deed ik het ook overkomen naar de buitenwereld. (Dat lukte nog aardig ook.) Zou dat een mannen/vrouwen ding zijn, of gewoon iets van karakter?

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 18 mei 2006 13:10

Je hebt het niet lang genoeg volgehouden 8) In onze verkeringstijd duurde het gemiddeld een half uur voordat ik mijn ziel eindelijk blootlegde. Nu ben ik meestal binnen vijf minuten klaar. Het scheelt ook dat m'n vrouw wat meer geduld heeft gekregen. Alleen vergeet ze dat soms weer...

Je relatie is pas perfect als je elkaars feilen onder ogen ziet, én accepteert. Niemand is perfect, en het is onredelijk om dat van je partner te verwachten.
Laatst gewijzigd door Othello op 18 mei 2006 13:12, 2 keer totaal gewijzigd.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 18 mei 2006 13:12

Othello schreef:Je hebt het niet lang genoeg volgehouden 8)

Whaha, ik zal er niet over uitweiden verder, maar uhm, het is zeer goed dat het uit is 8)

Enne, mijn vriend hoefde niet perfect te zijn van mij, en ik ook niet. Maar onze relatie moest dat wel vond ik :roll: Ja, achterlijk en doodvermoeiend!
Laatst gewijzigd door Acire op 18 mei 2006 13:14, 2 keer totaal gewijzigd.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 mei 2006 13:12

Ik ben meer van het gelijk uit willen spreken naar elkaar toe. En dan kan ik soms nog al heel erg fel zijn.
Wat ik wel merk is dat jongens vaak zwaar tillen aan anderer punten dan meiden.

Denk dat het goed is om regelmatig samen te bidden. Helemaal als je samen voor God wilt leven dan hoort dat er eigenlijk naar mijn idee bij. Pas hebben wij ook samen gebeden en dat heb ik echt als zeer fijn ervaren. Ik zou er geen moeite mee hebben om zelf ook voor te gaan in gebed. Je bid samen, denk dat het juist goed is om dan af te wisselen of na elkaar te bidden. kan ieder ook zijn eigen punten aandragen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 18 mei 2006 13:16

Meestal doen we dat ook: eerst zeggen waarvoor je wilt bidden en dan voor elkaars punten bidden.
Overigens heb ik een mooi boek voor vrouwen gelezen: 'De kracht van een biddende vrouw' waarin staat hoe je voor je man (of vriend ;)) kunt bidden. Er is ook een versie voor mannen.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 18 mei 2006 13:21

@zenk: met dank aan geenstijl.nl....?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 18 mei 2006 13:23

Acire schreef:Enne, mijn vriend hoefde niet perfect te zijn van mij, en ik ook niet. Maar onze relatie moest dat wel vond ik :roll: Ja, achterlijk en doodvermoeiend!

Aha. Het is natuurlijk wel een beetje gecompliceerd als je een perfecte relatie wilt tussen twee mensen die niet perfect zijn, inderdaad. Ik vind overigens best dat je veeleisend mag zijn als het gaat over de kwaliteit van je relatie (wat klinkt dat rot, trouwens). Maar ook die persoon waar je zielsveel van houdt, heeft oervervelende eigenschappen. Fact.

Terug naar “Archief”