Hm je hebt opzich wel gelijk daarin... maar we moeten wel onderscheid maken tussen waar Paulus het over heeft, het rekening houden met zwak geloof op bepaalde punten... zoals bij offervlees.... en menselijke tradities... dit is toch totaal anders. Het feit dat Paulus hier "zwak geloof" gebruikt geeft dat wel weer... want volgens mij gaan dat soort mensen je heel vreemd aankijken als ze vinden dat je in het zwart moet gaan en rokken moet dragen en je vervolgens tegen ze zegt: Okeej. ik zal rekening met je zwakke geloof houden. Waar ik kritisch op ben is dat mensen dit niet als eigen zwakte of zo zien... maar dat ze zijn gaan stellen dat het Gods wil is dat je een rok draagt of in het zwart gaat en noem al die tradities maar op... het ligt niet aan zwak geloof maar aan verheerlijking van eigen tradities... en God in dat traditionele denkkader proberen in te passen.
Daarom vinden mensen het volgens mij moeilijk geen oordeel te vellen over mensen die zich daar niet aan houden... omdat het volgens die mensen geen eigen traditie meer is maar veel meer, het is voor hen Gods wil geworden... Bij iemand die tegen menselijke regels ingaat maar niet tegen Gods regels is niet zo moeilijk om niet te oordelen. Als iemand in andermans ogen echter tegen iets ingaat wat hij/zij als Gods regels ziet ligt dat natuurlijk heel anders.