RW'ers die toevallig naar schoolzicht gaan???

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 25 apr 2006 18:37

Dippie schreef:
MissF schreef:Wij gingen ooit eens naar een christelijke camping in Hardenberg.
Brrr, totaal niks voor mij. Liep ik dan, in mijn spijkerbroek, als jong meisje nog, nagekeken, uitgescholden door die refo's daar. En op zondag liep ik na de kerk ook in mijn broek, dat was helemaaaaal ernstig!

Ik ben ook een keer of 3 op de Betteld geweest. En dat vind ik ook wel supertof, is echt een onderlinge band daar. Maar toch voel ik me het lekkerst op een camping waar lekker iedereen komt. Daar krijg ik tenminste goeie gesprekken, daar accepteren ze me veel meer, in wat ik doe en wil en in mijn geloof...

Maar dat is een mening natuurlijk, maar ik ga never meer naar een (zwaar) christelijke camping, ik wil gewoon zijn wie ik ben en eerlijk is eerlijk: veel kerkgangers bekijken andere mensen door hun geloofsovertuigingsbrilletje...

Dan is Bergzicht wel wat voor jou :wink:

En trouwens...die christelijkecampings in Hardenberg, zijn ook nie meer zo christelijk hoor! Kben dr een keer weze kijken bij mn broer die daar zat, maar kvoelde me daar toch wel 'lopen' in mn rok....

Idd! Tot mijn 18e zijn we elk jaar op vakantie naar de Rheezerkamp geweest, maar echt christelijk heb ik die camping niet kunnen noemen hoor! Nou ja, het zwembad was op zondag dicht :wink: en er was zondagavondzang, maar meer echt niet! En idd, nu er een andere eigenaar in zit, is er niks christelijks meer aan.
Ik heb het er wel altijd super naar mijn zin gehad! Het was altijd megaleuk en gezellig en veel vriendinnen en zo daar!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 25 apr 2006 18:41

Daphne schreef:Idd! Tot mijn 18e zijn we elk jaar op vakantie naar de Rheezerkamp geweest, maar echt christelijk heb ik die camping niet kunnen noemen hoor! Nou ja, het zwembad was op zondag dicht :wink: en er was zondagavondzang, maar meer echt niet! En idd, nu er een andere eigenaar in zit, is er niks christelijks meer aan.
Ik heb het er wel altijd super naar mijn zin gehad! Het was altijd megaleuk en gezellig en veel vriendinnen en zo daar!

Wij gingen vroeger idd ook naar de Rheezerkamp. We hadden dan een caravan die tegen een voetbalveld aan stond. Ik geloof dat het wel 18 jaar terug is dat we er voor het laatst geweest zijn. Later nog is naar Bergzicht geweest. Dat was ook een leuke camping! Werd veel georganiseerd.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 25 apr 2006 20:57

MissF schreef:Wij gingen ooit eens naar een christelijke camping in Hardenberg.
Brrr, totaal niks voor mij. Liep ik dan, in mijn spijkerbroek, als jong meisje nog, nagekeken, uitgescholden door die refo's daar. En op zondag liep ik na de kerk ook in mijn broek, dat was helemaaaaal ernstig!

Ik ben ook een keer of 3 op de Betteld geweest. En dat vind ik ook wel supertof, is echt een onderlinge band daar. Maar toch voel ik me het lekkerst op een camping waar lekker iedereen komt. Daar krijg ik tenminste goeie gesprekken, daar accepteren ze me veel meer, in wat ik doe en wil en in mijn geloof...

Maar dat is een mening natuurlijk, maar ik ga never meer naar een (zwaar) christelijke camping, ik wil gewoon zijn wie ik ben en eerlijk is eerlijk: veel kerkgangers bekijken andere mensen door hun geloofsovertuigingsbrilletje...

ah terwijl jij mischien wel heel christelijk bent en iemand in een rok om maar even een extreem voorbeeld te noemen met iedereen ligt te rommelin in het gras , Kleren zeggen nog niks over de innerlijkheid van iemand, Gerdien B had een mooi lijstje :wink: :mrgreen: met regels die opgesteld zijn die in vele kerken gelden maar eigenlijk ook weer erg gericht zijn op uiterlijk

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 26 apr 2006 13:36

Ben vroeger wel een keer op schoolzicht geweest, maar toen was ik nog jong :wink: en had ik nog geen 'last' van alle regels, wetten etc. Hoewel, volgens mij hebben we het wel over het broek/rok principe gehad. Maar ja, verder hadden t wel gezellig met andere leeftijdgenootjes.
Later kwam de do's en dont's wel ter sprake en wilden we er niet meer heen.

Zijn een aantal jaar naar de Blekkenhorst in Den Ham (ov) geweest, fijne camping!! gezellig, christelijk, activiteiten enzooo
(familie van de big boss van Bergzicht dacht ik 8) )
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

jans1
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jans1 » 11 mei 2006 12:07

tja camping schoolzicht.. wat zal ik er eens over zeggen :mrgreen:
Op vakantie ga ik er niet naar toe, want dan kan ik net zo goed thuis naar de wc gaan :lol:
voor de gene die er de laatste 10 jaar geweest zijn.. kennen jullie die blonde jongen nog die in de snackbar stond? das me zwager :mrgreen:

Zelf kom ik ook wel elke zomer een enkele keer op schoolzicht.. Het is een leuke sfeer wat er hangt (ben er te kort geweest om iets te merken van dat extreme "refo"gedoe). Ik heb alleen altijd het gevoel dat als ik daar als meisje loop, dat je zo snel wordt nagekeken. (kan ook aan mij liggen hoor)

Mijn zus woont aan de rand van aagtekerke en als je zondagsavond's in de tuin zit te genieten van je welverdiende rust, kan je ondertussen ook meegenieten van het gezang wat van "de camping" komt.

Afijn je moet er gwoon zelf een keer gaan kijken, dan kan je zelf wel beoordelen over hoe het er is..
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 12 mei 2006 10:35

Ik ben heeeel vaak op camping schoolzicht geweest. Alleen de laatste tijd niet meer. Toen we er de laatste keer waren, dat is geloof ik 5 jaar geleden ofzo, vonden we het veel te druk worden. Toen we er voor het eerst waren, was het nog maar een mini-camping. Maar ik heb het er altijd wel naar mn zin gehad. Meestal zag het programma er zo uit: 's morgens uitslapen totdat het recreatieteam met de activiteiten begon, daarna een hapje eten en naar het strand tot een uur of 6. HEERLIJK. 's avonds is er dan meestal weer wat te doen. Ik heb het daar echt naar mn zin gehad. Op zondag gingen we altijd naar een kerk in de omgeving. Natuurlijk wel een Ger.Gem. :wink: maar bijna nooit Aagtekerke, dat zat veel te vol. Meestal werd het Oostkappelle, Meliskerke of Middelburg. En daar had je ook geen last van volle zaaltjes enzo. De campingbaas? nooit problemen mee gehad, maar ja, wij waren er overdags ook nooit... :wink:

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 12 mei 2006 12:04

Tante Pollewop schreef:Ik ben heeeel vaak op camping schoolzicht geweest. Alleen de laatste tijd niet meer. Toen we er de laatste keer waren, dat is geloof ik 5 jaar geleden ofzo, vonden we het veel te druk worden. Toen we er voor het eerst waren, was het nog maar een mini-camping. Maar ik heb het er altijd wel naar mn zin gehad. Meestal zag het programma er zo uit: 's morgens uitslapen totdat het recreatieteam met de activiteiten begon, daarna een hapje eten en naar het strand tot een uur of 6. HEERLIJK. 's avonds is er dan meestal weer wat te doen. Ik heb het daar echt naar mn zin gehad. Op zondag gingen we altijd naar een kerk in de omgeving. Natuurlijk wel een Ger.Gem. :wink: maar bijna nooit Aagtekerke, dat zat veel te vol. Meestal werd het Oostkappelle, Meliskerke of Middelburg. En daar had je ook geen last van volle zaaltjes enzo. De campingbaas? nooit problemen mee gehad, maar ja, wij waren er overdags ook nooit... :wink:

inmiddels heb je in veel van die gemeentes dus wel last van volle zaaltjes en heeft de gergem in aagtekerke naast een mega aanbouwvoor de vakantiegangers nu ook een speciale uitslaapdienst voor hen, om 11.00!

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 16 mei 2006 16:29

Dat komt waarschijnlijk omdat de camping nu zo enorm groot is. gewoon té groot. Veel te veel mensen om je heen enzo. De laatste vakantie zijn we in het huis van mn oom en tante in Vlissingen geweest. dat was echt een toffe vakantie. Geen gezeik met caravans, tanten enzo. :wink:

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 16 mei 2006 19:28

Tante Pollewop schreef: De campingbaas? nooit problemen mee gehad, maar ja, wij waren er overdags ook nooit... :wink:
Hehe, ik verwacht overdag ook niet veel aanwezig te zijn, en 's nachts is ook nog maar de vraag ;-). O ja, de zondag ja, als we naar de kerk gaan, áls, wordt het sowieso Middelburg daar we daar wat vrienden hebben, dus rondstruinen in Aagtekerke zal denk ik niet gebeuren.

Overigens,
Tante Pollewop schreef:'s avonds is er dan meestal weer wat te doen.
wat is er dan te doen? Ben ik wel benieuwd naar :)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 16 mei 2006 23:44

Debor@ schreef:
Tante Pollewop schreef: De campingbaas? nooit problemen mee gehad, maar ja, wij waren er overdags ook nooit... :wink:
Hehe, ik verwacht overdag ook niet veel aanwezig te zijn, en 's nachts is ook nog maar de vraag ;-). O ja, de zondag ja, als we naar de kerk gaan, áls, wordt het sowieso Middelburg daar we daar wat vrienden hebben, dus rondstruinen in Aagtekerke zal denk ik niet gebeuren.

Overigens,
Tante Pollewop schreef:'s avonds is er dan meestal weer wat te doen.
wat is er dan te doen? Ben ik wel benieuwd naar :)

Ehm voetbal, volleybal, tafeltennistournooi, een zeskamp, strandwandeling etc etc..

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 17 mei 2006 07:11

Debor@ schreef:O ja, de zondag ja, als we naar de kerk gaan, áls, wordt het sowieso Middelburg daar we daar wat vrienden hebben, dus rondstruinen in Aagtekerke zal denk ik niet gebeuren.

dan mag je wel heeeel vroeg weggaan, anders wordt je meegezogen richting de kerk in aagtekerke hoor! (zeer grote stromen.........)

Moontjuh
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Moontjuh » 17 mei 2006 15:12

tweetietwee schreef:
Debor@ schreef:O ja, de zondag ja, als we naar de kerk gaan, áls, wordt het sowieso Middelburg daar we daar wat vrienden hebben, dus rondstruinen in Aagtekerke zal denk ik niet gebeuren.

dan mag je wel heeeel vroeg weggaan, anders wordt je meegezogen richting de kerk in aagtekerke hoor! (zeer grote stromen.........)

ja idd ze gaan daar echt in rijen naar de kerk, zie allemaal mensen lopen met hoed op of in de hand, richting kerk en dan nog vragen van waar gaan die naar toe?? vroeg mn neefje!!!
- 4.5 kilo
aye voel me licht worde!!!

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 17 mei 2006 17:23

Kettingen meenemen debor@. Kan je jezelf vastketenen aan je tent, tegen die verschrikkelijke zuigkracht..... :mrgreen:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Debor@
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Debor@ » 17 mei 2006 18:23

Katlheen schreef:Kettingen meenemen debor@. Kan je jezelf vastketenen aan je tent, tegen die verschrikkelijke zuigkracht..... :mrgreen:
Hier op zolder ligt nog een knoertzwaar scheepsanker, is dat ook goed? :wink:

Maar mén, in rijen naar de kerk met hoed op, dat is naar mijn idee iets van vroeger. En van de Veluwe...

Ben een keer naar de kerk geweest Renesse (familie van me heeft daar een strandtent), dat was wel geinig omdat pal naast de kerk de kermis stond. Was daar zo'n grappig oud Zeeuws boertje hoofdschuddend met zondagse sigaar iets in de trant van 'God en duivel liggen vandaag wel erg dicht bij elkaar' te knauwen, terwijl de kleine kinderen naast hem stonden te dreinen of ze nou asjeblieft in de draaimolen mochten :)
'I was born too late to a world that doesn’t care.'

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 18 mei 2006 07:07

Debor@ schreef:
Katlheen schreef:Kettingen meenemen debor@. Kan je jezelf vastketenen aan je tent, tegen die verschrikkelijke zuigkracht..... :mrgreen:
Hier op zolder ligt nog een knoertzwaar scheepsanker, is dat ook goed? :wink:

Maar mén, in rijen naar de kerk met hoed op, dat is naar mijn idee iets van vroeger. En van de Veluwe...

Ben een keer naar de kerk geweest Renesse (familie van me heeft daar een strandtent), dat was wel geinig omdat pal naast de kerk de kermis stond. Was daar zo'n grappig oud Zeeuws boertje hoofdschuddend met zondagse sigaar iets in de trant van 'God en duivel liggen vandaag wel erg dicht bij elkaar' te knauwen, terwijl de kleine kinderen naast hem stonden te dreinen of ze nou asjeblieft in de draaimolen mochten :)

ja écht! Maare... van de veluwe. Volgens mij is het ook de oostelijke helft van de biblebelt die daar neerstijkt hoor!
Dat anker lijkt me wel goed ja!

Terug naar “Archief”