ik ken iemand die beweerde niet in een bwp gemeente te zitten en thuis lazen ze de Wekker, tot BWP zoveel jaar bestond en hun eigen ds een 'voorman én spreker' bleek te zijn!
Hadtie gewoon nooit gezegd

Moderator: Moderafo's
mw schreef:Jo'tje schreef:Maargoed, nog steeds niemand met een heldere uitleg gesignaleerd!
waarover wil je uitleg?
elbert schreef:"Bewaar het Pand" is een blad. Volgens mij is er geen stichting o.i.d. aan verbonden. BWP dominees en BWP gemeenten zijn dus predikanten en gemeenten die zich achter de visie van het blad scharen.
Speedy schreef:elbert schreef:"Bewaar het Pand" is een blad. Volgens mij is er geen stichting o.i.d. aan verbonden. BWP dominees en BWP gemeenten zijn dus predikanten en gemeenten die zich achter de visie van het blad scharen.
Dus echte BWP predikanten zijn er niet, want dan zouden het predikanten zijn in dienst van de stichting. In de volksmond is het zo geworden dat degenen die het blad lezen en naar de ontmoetingsdagen gaan en daar spreken BWP'ers zijn. Dus echte BWP predikanten en gemeenten heb je niet.
columbus schreef:het gaat niet altijd op maar over het algemeen herken je een BWP gemeente aan het gebruik van de SV, oude psalmberijming, geen liederen of schriftberijming en het vriendelijk verzoek aan dames en meisjes om een hoed te dragen tijdens de kerkdienst.
zelf heb ik de indruk dat ook het al dan niet te gemakkelijk toeeigenen van het heil ook wel een rol speelt, bij een BWP lijkt het wel of er minder mensen 'bekeert' zijn als bij de 'gewone' CGK
nogmaals, het is geen regel maar ik denk dat bovengenoemde toch wel kenmerkend is voor bwp
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten