Vervangingstheologie

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 16 mei 2006 21:28

reform schreef:Ook al zouden er maar 3 joden zijn, dan geldt die belofte nog steeds. 5 miljoen joden of 3 joden het veranderd de belofte niet.

Inderdaad!

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 16 mei 2006 21:30

Ja Gods wegen zijn wonderlijk !!!
Waarom heeft hij juist zon stijfkoppig volk als oudste zoon uitgekozen >>>>dat weet Hij alleen. Omdat Het het kleinste en nietigste was was van alle volken en omdat YHWH zich door Hen aan de rest van de wereld zou openbaren en daardoor meer eer zou krijgen.
Het is allemaal opgesloten in Gods Heilplan ,Ook de spirituele blindheid !!

Jesaja 25
1HERE, ik zal Uw naam eren en prijzen, want U bent mijn God; U doet zulke wonderbaarlijke dingen! U hebt Uw plannen lang geleden vastgesteld en nu hebt U ze uitgevoerd, precies zoals U Zich had voorgenomen.
2Een machtige stad hebt U veranderd in een ruïne. Van het sterkste fort hebt U slechts puinhopen laten overblijven. Het paleis van de vreemdeling hebt U doen verdwijnen. Het zal nooit worden herbouwd.
3Daarom zullen sterke naties beven van angst voor U; meedogenloze volken gehoorzamen U en prijzen Uw naam.
4Maar voor de armen, o HERE, bent U een schuilplaats in de storm, een schaduw tijdens de hitte. Een toevluchtsoord tegen genadeloze mannen, die lijken op een slagregen die een aarden wal doorweekt en laat instorten.
5Zoals een heet en droog land door wolken wordt verkoeld, zo zult U de trots van meedogenloze volken bekoelen.
6Hier op de berg Sion in Jeruzalem zal de HERE van de hemelse legers een indrukwekkend feest houden voor iedereen op aarde; een prachtig feest met heerlijk voedsel, met wijn van een goed jaar en het beste vlees.
7Dan zal Hij de schemer van hopeloosheid en de sluier van de dood, die over de volken van de aarde ligt, wegnemen;
8Hij zal de dood voor altijd vernietigen. De HERE God zal alle tranen afvegen en voor altijd de beledigingen en de spot tegen Zijn land en volk wegnemen. De HERE heeft gesproken; Hij zal dit zeker doen!
9Die dag zullen de mensen verklaren: "Dit is onze God, op Wie wij vertrouwden en op Wie wij wachtten. Eindelijk is Hij gekomen om ons te redden. Laat ons daarom blij zijn!"

Jesaja 28:
5Uiteindelijk zal dan de HERE van de hemelse legers Zelf hun gekroonde glorie zijn, de prachtige diadeem voor Zijn overgebleven volk.
6Hij zal de rechters een verlangen naar rechtvaardigheid geven en grote moed aan de soldaten, die bij de poort weten stand te houden.
7Maar ook Jeruzalem wordt door dronkaards geleid! Haar priesters en profeten wankelen en waggelen. Zij maken domme fouten en begaan grote vergissingen.
8Hun tafels liggen vol met braaksel, overal ligt vuil.
9"Wie denkt Jesaja wel dat hij is", zeggen de mensen, "om op zo'n toon tegen ons te spreken! Zijn wij soms kleine kinderen, net oud genoeg om te praten?
10Hij vertelt ons steeds weer hetzelfde, gebod op gebod, regel op regel, dan weer dit en dan weer dat!"

11Maar zij willen niet luisteren; de enige taal, die zij verstaan, is een bestraffing! Daarom zal God hen straffen door buitenlanders op hen af te sturen, die een onverstaanbare taal spreken! Alleen dan zullen zij naar Hem willen luisteren!
12Zij zouden rustig kunnen leven in hun eigen land als zij Hem gehoorzaamden. Als zij vriendelijk en goed zouden zijn. Hij vertelde hun dat, maar zij wilden niet naar Hem luisteren.
13De HERE zal het daarom steeds opnieuw voor hen uitspellen. Het keer op keer in simpele bewoordingen vertellen, elke keer als Hij de kans heeft. Maar toch zullen zij over deze simpele en oprechte boodschap struikelen en vallen. Zij zullen worden gebroken en vertrapt en gevangen genomen.
14Luister daarom goed naar de woorden van de HERE, spottende heersers in Jeruzalem.
15U zegt: "Wij hebben een afspraak gemaakt met de dood en een verdrag met het dodenrijk, om gedekt te zijn tegen de stormvloed die over ons komt. Wij hebben de leugen als een schuilplaats en verstoppen ons achter bedrog."
16Maar de HERE God zegt: "Kijk, Ik plaats een steen als fundament in Sion; een sterke, beproefde en KOSTBARE HOEKSTEEN, waarop veilig kan worden gebouwd. Wie gelooft, kan uit de rust leven.
17Ik zal met het meetsnoer en het paslood van de rechtvaardigheid het fundament dat u maakte, controleren. Het ziet er wel goed uit, maar het is nog te zwak om een hagelstorm te weerstaan. De vijand zal als een watervloed komen aanstormen en het wegvagen en u zult verdrinken.
18Ik zal uw verbond met de dood en het dodenrijk tenietdoen, zodat u in de grond wordt gestampt als de vijand uw land binnenstormt.

19Steeds weer zal die stormvloed komen opzetten en u meevoeren, totdat uiteindelijk het besef van de vreselijke waarheid van mijn waarschuwingen tot u zal doordringen." !!!!!!!!

Jesaja 62
1Omdat ik veel van Sion houd en mijn hart naar Jeruzalem verlangt, zal ik niet ophouden voor haar te bidden en naar God te roepen, tot zij oplicht in Zijn gerechtigheid en glorieus is in Zijn heil.
2De volken zullen uw gerechtigheid zien. Koningen zullen worden verblind door uw glorie en God zal u een nieuwe naam geven.
3Hij zal u in Zijn hand omhoog houden, een prachtige kroon voor de koning der koningen.
4U zult nooit meer 'het door God verlaten land' of 'het land dat God vergat' worden genoemd. Uw nieuwe naam zal zijn: 'Het land van Gods welbehagen' en 'de bruid
5Uw kinderen zullen voor u zorgen, o Jeruzalem, met vreugde als van een jonge man die met een maagd trouwt; en God zal Zich over u verheugen als een bruidegom die in de wolken is met zijn bruid.
6-7 O Jeruzalem, ik heb wachters op uw muren geposteerd, die dag en nacht tot God zullen roepen voor de vervulling van Zijn beloften. Neem geen rust, u die bidt, en geef God geen rust tot Hij Jeruzalem een hecht fundament geeft en zij over de hele wereld respect en bewondering afdwingt.
8De HERE heeft Jeruzalem in al Zijn oprechtheid gezworen: "Ik zal u nooit meer aan uw vijanden overgeven; vreemde soldaten zullen nooit meer uw koren en wijn weghalen.
9U verbouwde het; u zult het ook eten, God lovend. In de voorhoven van de tempel zult u zelf de wijn drinken, die u hebt geperst."
10Vooruit! Snel! Maak de weg klaar voor de terugkeer van mijn volk! Herstel de wegen, haal de stenen eruit en hijs de vlag van Israël.
11Kijk, de HERE heeft Zijn boodschappers naar elk land gestuurd en zegt: "Vertel mijn volk: Ik, de HERE, uw God, kom eraan om u te redden en Ik zal u vele geschenken brengen."
12En zij zullen 'het heilige volk' en 'de verlosten van de HERE' worden genoemd. Jeruzalem zal 'begeerde stad' en 'door God gezegende stad' worden genoemd.

en kijk wat SHAUL- PAULUS hierover zegt:
Romeinen 11
1Heeft God Zijn eigen volk dan afgeschreven? Nee! Ik ben immers zelf een Israëliet. Ik ben een nakomeling van Abraham en ik hoor bij de stam van Benjamin.
2Nee, God heeft het volk van Zijn keuze niet afgeschreven. U herinnert zich wel hoe de profeet Elia zich bij God over Israël beklaagde.
3"Here", zei hij, "zij hebben Uw profeten vermoord en Uw altaren omvergehaald. Alleen ik ben nog over en nu willen zij mij ook vermoorden." (a)
4En wat antwoordde God hem? "Ik heb ervoor gezorgd dat er nog 7000 mannen aan mijn kant staan. Ook die hebben hun knieën niet voor Baäl gebogen." (b)
5Ook in deze tijd zijn er Israëlieten die bij God horen. Hij heeft in Zijn genade een aantal van hen uitgekozen.
6Het was de genade van God. Ze konden er zelf niets aan toedoen, anders zou het geen genade zijn.
7De Israëlieten hebben dus niet gekregen wat zij zo graag wilden, op een klein gedeelte na. Die waren door God uitgekozen. Maar de meesten werden steeds ongevoeliger.
8Dat klopt met wat in de Boeken staat: "God heeft hen geestelijk diep in slaap gebracht. Met hun ogen zien zij niet en met hun oren horen zij niet. Dat is nog steeds zo." (c)
9David zei: "Laat het lekkere eten een valstrik voor hen worden. Laten ze in de val lopen en struikelen. Dat is hun verdiende loon.
10Maak hun ogen zc dat zij niet meer kunnen zien. Maak hun rug voor altijd krom." (d)
11Zijn de Israëlieten dan gestruikeld om voorgoed te blijven liggen? Natuurlijk niet! Maar door hun weigering om te gehoorzamen, is nu de andere volken het heil te beurt gevallen en wel om de Israëlieten jaloers te maken.
12De wereld heeft dus voordeel van hun ongehoorzaamheid. Als hun val de andere volken al zoveel goeds heeft gebracht, hoeveel te meer zal dat het geval zijn als straks alle Israëlieten gaan gehoorzamen!
13Ja, ik heb het tegen u, die geen Joden zijn. U weet dat God mij met een bijzondere opdracht naar de andere volken heeft gestuurd. En ik vind dat geweldig!
14Maar wat zou het heerlijk zijn als ik mijn eigen volk jaloers kon maken, zodat in elk geval enkelen ervan Jezus Christus zouden aannemen en daardoor gered zouden worden!
15Wat zou het geweldig zijn als zij in Christus gingen geloven. Toen God Zich van hen afkeerde, betekende dit dat Hij Zich naar de rest van de wereld keerde om hun Zijn redding aan te bieden. Nog geweldiger is het als de Joden tot Christus komen. Dan is het net alsof dode mensen weer levend worden.
16Omdat Abraham en de profeten het volk van God waren, zullen hun kinderen het ook zijn. (e) Als de wortel van God is, zijn de takken ook van Hem.
17Sommige takken van de goede olijfboom zijn afgebroken. En u, niet-Joden, bent als wilde olijftakken op de goede olijfboom geënt. Nu u tussen de andere takken staat, krijgt u net als zij voedsel uit de wortel.
18Nu moet u vooral niet neerkijken op de takken, die weggebroken zijn. Verbeeld u maar niets! U bent maar een tak en niet de wortel, die alle takken draagt.
19U zult dan vragen: "Maar die takken zijn toch weggebroken om plaats te maken voor ons?"
20Ja, dat is wel zo. Maar vergeet niet dat zij werden weggebroken, omdat zij weigerden te geloven. En u staat daar zolang u op Hem vertrouwt. Verbeeld u maar niets! Wees heel voorzichtig.
21Als God de oorspronkelijke takken van de boom niet heeft gespaard, zal Hij u zeker niet sparen.
22U ziet dus dat God niet alleen goed is, maar ook streng. Hij is streng voor wie Hem ongehoorzaam zijn, maar vriendelijk voor wie Hem blijven vertrouwen en gehoorzamen. Anders zult u ook afgesneden worden.
23Aan de andere kant: Als de Israëlieten tot geloof komen, zullen zij weer op de boom worden geënt. Ja, God kan dat!
24Hij heeft u van de wilde olijfbomen afgekapt en op de goede geënt. Dat was tegen de natuur. Van nature was u takken van de wilde en niet van de goede olijfboom. Nu, wat zal God dan doen met de mensen die van nature takken van de goede boom zijn? Hij zal hen weer op hun eigen boom enten!
25Broeders, ik wil niet dat Gods plan met Israël voor u geheim blijft. Wees niet eigenwijs. Voorlopig moet een deel van de Israëlieten niets van Jezus Christus hebben. En dat duurt tot de grote massa uit de andere volken in Gods koninkrijk is ingegaan.
[size=12]26Dan zal heel Israël gered worden. Dat staat ook in de Boeken: "De grote bevrijder zal uit Sion komen om het kwaad van Israël weg te doen." (f)
27"Dit is mijn afspraak met hen: IK ZAL HUN ZONDEN WEGNEMEN."
(g) [/size]
28Zij staan dus vijandig tegenover het goede nieuws van Jezus Christus. Daar hebt u voordeel van. Maar omdat zij vanouds het volk zijn dat God uitgekozen heeft, houdt Hij nog steeds van hen.
29Want als Hij iets zegt, komt Hij er niet op terug. En als Hij in genade iets heeft gegeven, blijft het gegeven.
30Vroeger verzette u zich tegen God. Maar omdat de Israëlieten zich tegen Hem hebben verzet, heeft Hij u nu genade gegeven.
31Nu zijn zij het dus die zich tegen God verzetten, terwijl u genade hebt gekregen. Maar de bedoeling daarvan is dat zij ook genade zullen krijgen.
32Want God heeft alle mensen aan de ongehoorzaamheid overgegeven om hun allemaal genadig te kunnen zijn.
33Wat is God groot! Zijn rijkdom, wijsheid en kennis zijn onmeetbaar. Geen mens weet hoe Hij Zijn beslissingen neemt. Het is onmogelijk Zijn wegen na te gaan. Wie kan vertellen wat er in de gedachten van de Here omgaat?
34Wie zou Hem ooit raad kunnen geven?
35Wie heeft Hem ooit iets gegeven waarvoor Hij iets terug moet geven?
36Want alles komt van God, alles bestaat door God en alles eindigt in God. Voor Hem is alle eer, voor altijd en eeuwig. Amen.
Laatst gewijzigd door salty op 17 mei 2006 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 17 mei 2006 07:41

@Klaas alle gelovigen in the Messiah zijn EEn in Hem

dat heeft dan niks te maken met geografische lokatie !
Messianic gelovigen worden uit alle hoeken raar aangekekem
vanuit de joodse hoek als verraders
vanuit de arabische hoek als joden lovers
vanuit de kerk hoek als farizeeen
vanuit de seculiere hoek als vreemde vogels
vanuit communistische hoek als oproerkraaiers
etc
wij moeten over vele obstacles heen omdat wij verder zien dan wat door sterfelijke mensen is opgesteld !
Wij leven door ons geloof alleen !

Da's mooi maar ik heb werkelijk geen idee waarom je dit aan mij richt...
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 mei 2006 09:01

Ik heb Christusbelijdende "joden" al eens vergeleken met Oosters-Orthodoxen die het gezag van de paus wel erkennen: de katholieken die de Byzantijnse ritus volgen (en zelfs getrouwde priesters kennen). Christusbelijdende "joden" zou je eenzelfde "status" kunnen toekennen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 17 mei 2006 09:14

Klaas schreef:Ben het met de laatste alinea van Elbert meer dan eens ;-)

In de CV Koers stond onlangs een bespreking van Wie is onze God?
Arabische christenen, Israël en de aard van God van B. Reitsma. Heeft iemand dit boek al gelezen (gaat over het onderwerp dat we hier bespreken)? Leek me erg interessant...

Edit: hierbij een link: http://www.boekencentrum.nl/shopdetails ... term=11991

Ik heb niet zijn boek gelezen, wel het artikel in het ND n.a.v zijn boek "Wie is God". Ben het met dat wat hij in dat artikel naar voren brengt overigens totaal oneens.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 17 mei 2006 09:22

Ben het met dat wat hij in dat artikel naar voren brengt overigens totaal oneens.

Ik had niet anders verwacht ;-)

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 17 mei 2006 09:26

Optimatus schreef:Ik heb Christusbelijdende "joden" al eens vergeleken met Oosters-Orthodoxen die het gezag van de paus wel erkennen: de katholieken die de Byzantijnse ritus volgen (en zelfs getrouwde priesters kennen). Christusbelijdende "joden" zou je eenzelfde "status" kunnen toekennen.

Als je dit zo beweert, beweer je dat: Mattheus, Markus, Johannes, Petrus, Jakobus (de Joodse broer van de Joodse Jezus), Paulus, Judas (die van die brief) enz., te vergelijken zijn "met Oosters-orthodoxen....." enz. Zij waren allen namelijk èn Jood èn Messiasbelijdend. Zie je hoe krom je definities in de kern zijn?
Nu ik trouwens al die namen noem, heb je er wel eens over nagedacht dat het NT een nagenoeg Joods boek is. Alle schrijvers op één na waren Messiasbelijdende Joden. Als je alle Joodse elementen uit het NT weghaalt, hou je maar een heel dun NT-tje over.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 17 mei 2006 09:35

Misschien dat ge u eerst eens inlezen moet inzake de Byzantijnse catholica alvorens meteen over kromme redeneringen te gaan beginnen.

Hoe het ook zij, ik blijf het jodendom zien als een godsdienst die zijn God in Diens Wezen ten diepste ontkent: ziende blind en horende doof. Als ik de soms bijna amechtige reacties van diversen alhier lees, moet ik denken aan de Improperia van Goede Vrijdag:

Wat meer had Ik voor u moeten doen dat Ik niet gedaan heb
Ik immers heb u geplant als Mijn allerschoonste wijngaard:
en gij zijt Mij zeer bitter geworden:
want met azijn hebt gij Mijn dorst gelest en
met een lans hebt gij de zijde van uw Verlosser doorboord.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 17 mei 2006 09:54

Optimatus schreef:Ik heb Christusbelijdende "joden" al eens vergeleken met Oosters-Orthodoxen die het gezag van de paus wel erkennen: de katholieken die de Byzantijnse ritus volgen (en zelfs getrouwde priesters kennen). Christusbelijdende "joden" zou je eenzelfde "status" kunnen toekennen.

Ik snap het verband niet helemaal wat je zegt,
Jood zijn is gewoon een gegeven ,
Je kunt ook a -theist zijn en Jood
dat maakte ook voor hitler niet uit

Messiaanse - messias belijdende gelovigen of ze nu jood zijn , arabier, of Koreaan , met een moslim hindu katholieke of buddhistische achtergrond , zijn allemaal hetzelfde voor YHWH.
Wij zijn allemaal broeders en zusters een in het geloof in de Messias en wachten op Zijn Koningkrijk!
De Euwige heeft nooit een religie gegeven om Hem te dienen.
Wat Hij van ons vraagt is geloof alleen .

Isaiah 42
The Servant of the Lord
1 "Here is my servant, whom I uphold,
my chosen one in whom I delight;
I will put my Spirit on him
and he will bring justice to the nations.
2 He will not shout or cry out,
or raise his voice in the streets.

3 A bruised reed he will not break,
and a smoldering wick he will not snuff out.
In faithfulness he will bring forth justice;

4 he will not falter or be discouraged
till he establishes justice on earth.
In his law the islands will put their hope."

5 This is what God the LORD says—
he who created the heavens and stretched them out,
who spread out the earth and all that comes out of it,
who gives breath to its people,
and life to those who walk on it:
>>>>>>>

6 "I, the LORD, have called you in righteousness;
I will take hold of your hand.
I will keep you and will make you
to be a covenant!!!!!!!!!! for the people
and a light for the Gentiles, !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

7 to open eyes that are blind,
to free captives from prison
and to release from the dungeon those who sit in darkness.

8 "I am the LORD; that is my name!
I will not give my glory to another
or my praise to idols.

9 See, the former things have taken place,
and new things I declare;
before they spring into being
I announce them to you."

Het heeft dus niks met een status te maken , of hoe je mensen gaat labelen maar het sleutelwoord is
verbond en belofte
de vraag is of je bij die belofte van Abraham wilt horen of dat je geen belofte meer ziet en alleen in een door mensen gemaakt godsbeeld en een religie wilt geloven welke dan niet de Eeuwige God van de HS schijnt te zijn .
Laatst gewijzigd door salty op 17 mei 2006 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 17 mei 2006 10:00

BRIT HA CHADASHA
HET NIEUWE VERBOND
Lucas 22:

14When the hour came, Jesus and his apostles reclined at the table. 15And he said to them, "I have eagerly desired to eat this Passover with you before I suffer. 16For I tell you, I will not eat it again until it finds fulfillment in the kingdom of God."

17After taking the cup, he gave thanks and said, "Take this and divide it among you. 18For I tell you I will not drink again of the fruit of the vine until the kingdom of God comes."

19And he took bread, gave thanks and broke it, and gave it to them, saying, "This is my body given for you; do this in remembrance of me."

20In the same way, after the supper he took the cup, saying, "This cup is the new covenant in my blood, which is poured out for you. !!!!!!

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 17 mei 2006 10:16

9"This, then, is how you should pray:
" 'Our Father in heaven,
hallowed be your name,
10your kingdom come,
your will be done
on earth as it is in heaven.
11Give us today our daily bread.
12Forgive us our debts,
as we also have forgiven our debtors.
13And lead us not into temptation,
but deliver us from the evil one.[a]' 14For if you forgive men when they sin against you, your heavenly Father will also forgive you. 15But if you do not forgive men their sins, your Father will not forgive your sins.

Zo Over welk Koningkrijk heeft Yeshua het dat gaat komen.
Het Koningkrijk van YHWH

Ik heb zo de indruk dat bepaalde mensen alleen maar naar de Hemel willen , maar geen behoefte hebben aan Het Koningkrijk dat nog zal gaan komen???
Ja hetzelfde koningkrijk "als de steen" uit Daniel 2 die het beeld vernietigd en dat altijddurend zal zijn.
(AV- BEN = steen en ook Vader Zoon)

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 17 mei 2006 10:35

Optimatus schreef:Misschien dat ge u eerst eens inlezen moet inzake de Byzantijnse catholica alvorens meteen over kromme redeneringen te gaan beginnen.

Hoe het ook zij, ik blijf het jodendom zien als een godsdienst die zijn God in Diens Wezen ten diepste ontkent: ziende blind en horende doof. Als ik de soms bijna amechtige reacties van diversen alhier lees, moet ik denken aan de Improperia van Goede Vrijdag:

25Broeders, ik wil niet dat Gods plan met Israël voor u geheim blijft. Wees niet eigenwijs. Voorlopig moet een deel van de Israëlieten niets van Jezus Christus hebben. En dat duurt tot de grote massa uit de andere volken in Gods koninkrijk is ingegaan.
26Dan zal heel Israël gered worden. Dat staat ook in de Boeken: "De grote bevrijder zal uit Sion komen om het kwaad van Israël weg te doen." (f)
27"Dit is mijn afspraak met hen: IK ZAL HUN ZONDEN WEGNEMEN
."

Was het niet vanwege de spirituele blindheid waarin Israel verkeert, dan had Ook jij Optimatus geen hoop gehad opverlossing .

Ik snap niet dat mensen rechtvaardiger en naijveriger willen zijn dan God
Ik proef uit jouw berichten Optimatus dat je met een heleboel wrok daarover rondloopt. En dit soort gevoelens horen niet bij mensen die Yeshua van dichtbij kennen anders >>zou je anders praten.
Bidt om inzicht dan zal ook jouw hart gevuld worden met Zijn Heilige Geest.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 17 mei 2006 10:57

Salty schreef:Zo Over welk Koningkrijk heeft Yeshua het dat gaat komen.
Het Koningkrijk van YHWH

Ik heb zo de indruk dat bepaalde mensen alleen maar naar de Hemel willen , maar geen behoefte hebben aan Het Koningkrijk dat nog zal gaan komen???

Ik denk dat dat wat te kort door de bocht is. Het koninkrijk waar Christus over spreekt wordt immers ook het Koninkrijk der Hemelen genoemd? En zegt Christus niet zelf dat zijn koningschap niet van deze wereld is?

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 17 mei 2006 12:26

Optimatus schreef:Misschien dat ge u eerst eens inlezen moet inzake de Byzantijnse catholica alvorens meteen over kromme redeneringen te gaan beginnen.

Je wil me toch niet gaan vertellen dat je je heil moet gaan zoeken bij het onbijbelse "Beklag Gods" (improperia) om je te kunnen verweren tegenover mijn commentaar?
Het is algemeen bekend dat dit z.g. "beklag Gods" aanleiding is geweest tot veel anti-semitische. Er is niet voor niets zoveel protest geweest tegen het opnemen van het "Beklag Gods" in het dienstenboek van de PKN.

Over het geloven in het diepste wezen van God zegt Jezus Zelf op de vraag wat het grote gebod is: "Hoor, Israel! de Heere, onze God, is een enig Heere. En gij zult....." Mark. 12:28-31. Het "Sjema, Jisrael" (Hoor Israel), ofwel de geloofsbelijdenis van Israel (Jodendom), zoals je wel zult weten, betrekt Jezus Zelf bij het grote gebod.

Dit brengt me trouwens nog even op een ander punt waarop de kerk zich (ook al) verwijderd heeft van Israel, de edele olijfboom waarop de kerk is geënt:
In veel kerken wordt, na het lezen van de tien woorden uit het OT, vaak de z.g. samenvatting ervan gelezen (Jezus antwoord op de vraag wat het grote gebod is). Nagenoeg altijd wordt hiervoor de versie uit Matt. 22:36-40 gelezen. Itt Markus ontbreekt hier het "Sjema", het "Hoor Israel". Ook in de gangbare "kerkboekjes" (Bijbel, psalmen, gezangen en formulieren) staat de versie uit Matt (zonder het Sjema). Waarom kiest men (kennelijk bewust) voor de versie zonder het Sjema. Erger nog, toen ik mijn predikant er op aansprak zei hij dat hij het niet eens wist. Gelukkig gebruikt hij nu wel, in verbonden met Israel, altijd de versie uit Markus.

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 17 mei 2006 13:55

@Klaas
Omdat Yeshua Eeuwig YHWH is net als Zijn Vader, bestaat zijn Koningkrijk al Eeuwig , niet hier dus
Maar we wachten allemaal op Zijn terugkeer immers ! En dan zal iedereen Hem wereldwijd als Messias herkennen .

Yeshua en Shaul en ook de anderen uit die tijd waren bekend met de Tenach Torah en de Profeten en wisten wat er over stond geschreven. Yeshua is immers de Vervulling daarvan.

Zijn Heilige Geest leeft in de harten van hen die aan Hem toebehoren.
zodoende leeft Het Koningrijk ook in de harten van de zijnen.
Maar het grote wachten is wel op het komende Koningkrijk.waarvandaan Hij zal regeren als Koning Messiah en Heer der heren.
Hij zal alles nieuw maken en Het Koningkrijk van YHWH oprichten
Openbaring 1:77

Revelation 1:77Look, he is coming with the clouds,
and every eye will see him,
even those who pierced him;
and all the peoples of the earth will mourn because of him. So shall it be! Amen

11:15;
15The seventh angel sounded his trumpet, and there were loud voices in heaven, which said:
"The kingdom of the world has become the kingdom of our Lord and of his Christ,
and he will reign for ever and ever

19:16;
19Then I saw the beast and the kings of the earth and their armies gathered together to make war against the rider on the horse and his army. 20But the beast was captured, and with him the false prophet who had performed the miraculous signs on his behalf. With these signs he had deluded those who had received the mark of the beast and worshiped his image. The two of them were thrown alive into the fiery lake of burning sulfur. 21The rest of them were killed with the sword that came out of the mouth of the rider on the horse, and all the birds gorged themselves on their flesh
20:4-6
4I saw thrones on which were seated those who had been given authority to judge. And I saw the souls of those who had been beheaded because of their testimony for Jesus and because of the word of God. They had not worshiped the beast or his image and had not received his mark on their foreheads or their hands. They came to life and reigned with Christ a thousand years. 5(The rest of the dead did not come to life until the thousand years were ended.) This is the first resurrection. 6Blessed and holy are those who have part in the first resurrection. The second death has no power over them, but they will be priests of God and of Christ and will reign with him for a thousand years.

Daniel 7:
13 "In my vision at night I looked, and there before me was one like a son of man, coming with the clouds of heaven. He approached the Ancient of Days and was led into his presence. 14 He was given authority, glory and sovereign power; all peoples, nations and men of every language worshiped him. His dominion is an everlasting dominion that will not pass away, and his kingdom is one that will never be destroyed.
23 "He gave me this explanation: 'The fourth beast is a fourth kingdom that will appear on earth. It will be different from all the other kingdoms and will devour the whole earth, trampling it down and crushing it. 24 The ten horns are ten kings who will come from this kingdom. After them another king will arise, different from the earlier ones; he will subdue three kings. 25 He will speak against the Most High and oppress his saints and try to change the set times and the laws. The saints will be handed over to him for a time, times and half a time. [a]
26 " 'But the court will sit, and his power will be taken away and completely destroyed forever. 27 Then the sovereignty, power and greatness of the kingdoms under the whole heaven will be handed over to the saints, the people of the Most High. His kingdom will be an everlasting kingdom, and all rulers will worship and obey him.'

Terug naar “[Religie] - Open forum”