reform schreef:Ook al zouden er maar 3 joden zijn, dan geldt die belofte nog steeds. 5 miljoen joden of 3 joden het veranderd de belofte niet.
Inderdaad!
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
@Klaas alle gelovigen in the Messiah zijn EEn in Hem
dat heeft dan niks te maken met geografische lokatie !
Messianic gelovigen worden uit alle hoeken raar aangekekem
vanuit de joodse hoek als verraders
vanuit de arabische hoek als joden lovers
vanuit de kerk hoek als farizeeen
vanuit de seculiere hoek als vreemde vogels
vanuit communistische hoek als oproerkraaiers
etc
wij moeten over vele obstacles heen omdat wij verder zien dan wat door sterfelijke mensen is opgesteld !
Wij leven door ons geloof alleen !
Klaas schreef:Ben het met de laatste alinea van Elbert meer dan eens
In de CV Koers stond onlangs een bespreking van Wie is onze God?
Arabische christenen, Israël en de aard van God van B. Reitsma. Heeft iemand dit boek al gelezen (gaat over het onderwerp dat we hier bespreken)? Leek me erg interessant...
Edit: hierbij een link: http://www.boekencentrum.nl/shopdetails ... term=11991
Optimatus schreef:Ik heb Christusbelijdende "joden" al eens vergeleken met Oosters-Orthodoxen die het gezag van de paus wel erkennen: de katholieken die de Byzantijnse ritus volgen (en zelfs getrouwde priesters kennen). Christusbelijdende "joden" zou je eenzelfde "status" kunnen toekennen.
Optimatus schreef:Ik heb Christusbelijdende "joden" al eens vergeleken met Oosters-Orthodoxen die het gezag van de paus wel erkennen: de katholieken die de Byzantijnse ritus volgen (en zelfs getrouwde priesters kennen). Christusbelijdende "joden" zou je eenzelfde "status" kunnen toekennen.
Optimatus schreef:Misschien dat ge u eerst eens inlezen moet inzake de Byzantijnse catholica alvorens meteen over kromme redeneringen te gaan beginnen.
Hoe het ook zij, ik blijf het jodendom zien als een godsdienst die zijn God in Diens Wezen ten diepste ontkent: ziende blind en horende doof. Als ik de soms bijna amechtige reacties van diversen alhier lees, moet ik denken aan de Improperia van Goede Vrijdag:
Wat meer had Ik voor u moeten doen dat Ik niet gedaan heb
Ik immers heb u geplant als Mijn allerschoonste wijngaard:
en gij zijt Mij zeer bitter geworden:
want met azijn hebt gij Mijn dorst gelest en
met een lans hebt gij de zijde van uw Verlosser doorboord.
Salty schreef:Zo Over welk Koningkrijk heeft Yeshua het dat gaat komen.
Het Koningkrijk van YHWH
Ik heb zo de indruk dat bepaalde mensen alleen maar naar de Hemel willen , maar geen behoefte hebben aan Het Koningkrijk dat nog zal gaan komen???
Optimatus schreef:Misschien dat ge u eerst eens inlezen moet inzake de Byzantijnse catholica alvorens meteen over kromme redeneringen te gaan beginnen.
Hoe het ook zij, ik blijf het jodendom zien als een godsdienst die zijn God in Diens Wezen ten diepste ontkent: ziende blind en horende doof. Als ik de soms bijna amechtige reacties van diversen alhier lees, moet ik denken aan de Improperia van Goede Vrijdag:
Wat meer had Ik voor u moeten doen dat Ik niet gedaan heb
Ik immers heb u geplant als Mijn allerschoonste wijngaard:
en gij zijt Mij zeer bitter geworden:
want met azijn hebt gij Mijn dorst gelest en
met een lans hebt gij de zijde van uw Verlosser doorboord.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten