verpleeg24 schreef:Wel mooi dat je zo n college krijgt van een arts alleen is de vraag of dat hij daarin gelijk heeft. ALs je in de literatuur kijkt zie je wel dat er wel degelijk gevaren aan zitten aan het direct ledige van de blaas wanneer deze bizar gevult was. Ik vraag me alleen wel af hoe lang de verpleegkudige hebben zitten pitten voor de blaas zo vol zit. Hier moet wat tijd over heen gegaan zijn. slecht verpleegkundig handelen. de opmerking dat een mip op zn plaats zou zijn vind ik dan ook volledig terecht. echter vraag ik me af of dat die ingevuld zal worden. Dan zit er nog een verschil in de verwerking van dit soort meldingen.
dus alle helpende, verzorgende en verplegende weest gewaarschuwd voor volle blazen van een paar liter

Literatuur kan achterhaald zijn, competentie 10, beroepsinnovatie en levenslang lerende houding*blaat*
En waar doel je dan op? op shock? op flauwvallen?
vraag ik me af...shock...hoe kan iemand dat krijgen van het leeghalen van een blaas? shock gaat over een tekort aan circulerend lichaamsvocht, urine is dat dus niet. Flauwvallen lijkt me ook lastig als je iemand liggend catheteriseert.