Spijkerkleding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 11 mei 2006 07:27

Ik draag 's winters ook erg veel zwart c.q donker niet omdat ik metal luister, niet omdat ik gergem ben maar omdat het en warm is en ik het mooi vind :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 11 mei 2006 08:18

Ik heb 3 zwarte rokken! 1 positie en kan ik dus niet meer aan, wel jammer want het is een leuk model. En 2 gewone. Als ik die aan trek doe ik er wel iets fels op want anders vind ik het saai. Maar dat is natuurlijk smaakgebonden. Van shirts of truien heb ik niks zwart. Ben meer mens van contrasten. In de zomer heb ik eigenlijk nooit iets zwarts aan, veel te warm en ik vind in de zomer vrolijke kleuren het leukst. Maar dat is natuurlijk smaakgebonden en niet een kledingstyle of zo.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 11 mei 2006 10:13

pol schreef:Ik heb 3 zwarte rokken! 1 positie en kan ik dus niet meer aan, wel jammer want het is een leuk model. En 2 gewone. Als ik die aan trek doe ik er wel iets fels op want anders vind ik het saai. Maar dat is natuurlijk smaakgebonden. Van shirts of truien heb ik niks zwart. Ben meer mens van contrasten. In de zomer heb ik eigenlijk nooit iets zwarts aan, veel te warm en ik vind in de zomer vrolijke kleuren het leukst. Maar dat is natuurlijk smaakgebonden en niet een kledingstyle of zo.
Klopt hoor. Ik heb overigens tijden gehad dat ik zwarte kisten had, een zwarte broek en een zwarte leren jas, waarop men dacht dat ik goffik was; onder mijn jas had ik dan vaak een neongele trui :P

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 mei 2006 16:17

Van de zomer is zwart weer in hoor :mrgreen:

Naja, oke, in combinatie met wit ;)

Ik draag zelden zwart, in de winter, als ik een donkere kleur aantrek, bijna altijd donkerbruin, staat mij mooier
Nu zie je weer heel veel zwart/wit gestreept of zwart op wit enzo, dat trek ik dan wel aan, maar helemaal zwart, mwah, nee, vind ik zo stemmig :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

biamarth
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor biamarth » 11 mei 2006 16:21

johannes1 schreef:als je het doordeweeks draagt dan is het niet netjes. onze dominee had het over speciale kleren voor die speciale dag. die kleren mag je alleen die dag aan.

Dan wil ik wel eens weten waar deze predikant dat in de Bijbel vandaan heeft. Vele generaties voor ons hadden maar 1 stel kleding.

Ben dus erg benieuwd.

biamarth
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor biamarth » 11 mei 2006 16:23

Raido schreef:
johannes1 schreef:als je het doordeweeks draagt dan is het niet netjes. onze dominee had het over speciale kleren voor die speciale dag. die kleren mag je alleen die dag aan.
Kortom, mensen die op hun werk in een pak lopen mogen 's Zondags geen pak aan, mensen die een overal aan hebben mogen wel een spijkerbroek aan in de kerk?

Ik ben ook opgevoed met het nette kleding in de kerk, spijkerbroek kan ook netjes zijn, maar aangezien mensen in mijn kerk daar over het algemeen anders over denken doe ik niet snel een spijkbroek aan (heb maar 2 spijkerbroeken overigens). Verder weinig regels..

Dan te bedenken dat die regels over spijkerkleding door de mens is gemaakt. Zij hebben de spijkerkleding zelf een bepaalde status gegeven. Dat heeft de Here God dus niet gedaan.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 11 mei 2006 16:39

t kan zijn dat het in is, maar het is mijn kleur niet. Strakke shirtjes zijn ook al jaaaaaaaaaaaren in maar draag ik ook niet. Ik heb de mazzel gehad dat ik 2 zomers zwanger was zodoende kon ik lekker wijde shirts aan en wat heb ik nu aan: juist een zwangerschapshempie dat een beetje om me heen floddert

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 mei 2006 12:37

smaken verschillen he ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 mei 2006 12:45

MissF schreef:Van de zomer is zwart weer in hoor :mrgreen:

Naja, oke, in combinatie met wit ;)

Ik draag zelden zwart, in de winter, als ik een donkere kleur aantrek, bijna altijd donkerbruin, staat mij mooier
Nu zie je weer heel veel zwart/wit gestreept of zwart op wit enzo, dat trek ik dan wel aan, maar helemaal zwart, mwah, nee, vind ik zo stemmig :)

Jij bent dan ook een herfttype, dus wat je zegt over bruin klopt ;) En ik moet net als jij eigenlijk geen zwart dragen. Ik ben bezig m'n garderobe te laten transformeren in de kleuren die me wel staan. En dan is de mode me gunstig gezind, al die aquakleurtjes :) Wit staat me ook niet, wolwit wel. Maar wel handig dat wit in de mode is, kan ik mooi trouwschoenen kopen :)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 12 mei 2006 14:00

Lalage schreef:
MissF schreef:hoor :mrgreen:

:) Wit staat me ook niet, wolwit wel. Maar wel handig dat wit in de mode is, kan ik mooi trouwschoenen kopen :)

Wat????????? Ga je binnenkort trouwen wat leuk!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat trek je aan voor kleren :?: :)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 mei 2006 14:02

pol schreef:
Lalage schreef:

:) Wit staat me ook niet, wolwit wel. Maar wel handig dat wit in de mode is, kan ik mooi trouwschoenen kopen :)

Wat????????? Ga je binnenkort trouwen wat leuk!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat trek je aan voor kleren :?: :)

http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=15394
En ik doe een trouwjurk aan ;)

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 12 mei 2006 14:03

pol schreef:
Lalage schreef:

schoenen dus :mrgreen:
maar lalage, bij trouwzaken hebben ze altijd, ongeacht de mode, van die pumps in lichte kleuren, speciaal om op te trouwen.... (zie van mij waren in de opruiming!)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 12 mei 2006 14:07

tweetietwee schreef: maar lalage, bij trouwzaken hebben ze altijd, ongeacht de mode, van die pumps in lichte kleuren, speciaal om op te trouwen.... (zie van mij waren in de opruiming!)

Die zijn vast heel duur :-S En dan heb je van die schoenen met hakjes enzo, neh ik ga wel naar een gewone schoenwinkel en dan haal ik een paar leuke sandalen ofzo. En ze MOETEN plat zijn :mrgreen:

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 12 mei 2006 14:17

Marnix schreef:smaken verschillen he ;)
Jep... zwangerschapshempies zijn echt niets voor mij :mrgreen:

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 12 mei 2006 15:17