Moderator: Moderafo's
FV schreef:Dat is zo. Maar toen ik las dat het a) in het Engels verfilmd wordt en b) Leonard vervangen wordt door een meisje, werd ik niet echt enthousiaster... Alhoewel ik 'm waarschijnlijk wél ga kijken als ie uitkomt..
LeChat schreef:Pas kwam ik op dbnl.nl deze lijst met jeugdliteratuur tegen. Er ging een groot blik herinneringen open.![]()
Cissy van Marxveldt bijv, ook gelezen, wel ouderwets maar smakelijk; W.G. van de Hulst natuurlijk; maar ook Kruimeltje staat er tussen; Anne de Vries en meer van dat soort 'oude' jeugdliteratuur. 't Is dat de tijd ontbreekt om ze te herlezen, maar anders...
RECI-TATIVO schreef:Wat lees je van Chambers Charlotte? Vanmiddag ben ik nog bij de Slegte geweest er lag best veel (Voigt, Robin Hood, Pinoccio, Chambers, Reijnaerdt de Vos e.a.).
RECI-TATIVO schreef:Daarnaast is lemniscaat ook een crossover-serie begonnen waarvan me de naam even ontschoten is.
Voor de echte 'junks' de Lijster-serie van Wolters en de Boektoppers van Malmberg zijn goede gelegenheden om voor weinig geld goede titels in huis te halen. Nu ishet wel zo dat er per pakketje per jaar een of meerdere mindere boeken zijn opgenomen. Dat is het gevolg van het compromis dat een serie die het middelbare onderwijs in volle breedte moet bedienen is. Even googelen op de serienamen en je kunt kiezen!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten