Moderator: Moderafo's
RECI-TATIVO schreef:Bakvis! Meer ontopic, de voorkant, een fotoshot uit de verfilming. Ik vond die verfilming dus zo ontzettend niet geslaagd. Het is cliché om te roepen, maar boeken lenen zich nauwelijks voor verfilmingen en vaak verhoudt de verfilming zich tot het boek als een visstick tot een dynamo.
Aragorn schreef:Wat dan weer niet zegt dat de respectievelijke visstick en dynamo an sich geen succes kunnen zijn.
Welnee! Wat is dat nou voor banale opmerking.RECI-TATIVO schreef:Heb je Eline Vere gelezen? Taai hè? Liever andere boeken van Couperus.
RECI-TATIVO schreef:Heb je Eline Vere gelezen? Taai hè? Liever andere boeken van Couperus.
Nou ja zeg! Ik denk dat je ter voorbereiding op deze zomer Eline Vere zou moeten lezen, om het Haagse wereldje te leren kennen!Gershwin schreef:Is Eline Vere net zo erg als Anna Karenina? Dan ben ik het namelijk met Reci eens
RECI-TATIVO schreef:Aragorn schreef:Wat dan weer niet zegt dat de respectievelijke visstick en dynamo an sich geen succes kunnen zijn.
Dat is maar al te waar. Niet zelden lijkt het boek slechts een inspiratiebron tot een geheel nieuwe creatie, daar is op zich niets mis mee. Ken je het boek echter al, dan is de verfilming vaak een teleurstelling. Als ik recent kijk naar de Narnia-verfilming, het lukt een filmmaker nooit om de subtiele toon van Lewis te treffen, zijn specifieke humor, het spel dat hij met de kinderlijke lezer speelt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten