Moderators: johannes1, Moderafo's
Boekenlezer schreef:Ik trek altijd een motorpak aan als ik ga rijden. Helemaal volledig. Ik ben nog nooit gevallen van de motor, maar houd wel van veiligheid.
Debor@ schreef:Overigens, automobilisten zijn ook een groot kwaad! Wat denk je van ineens naar links sturen in een file langzaamrijdend verkeer zodat je er haast op klapt...
Debor@ schreef:...of in een stilstaande rij een portier opengooien of ander irritant agressief gedrag?
spacy schreef:Ik hoop dat jij dit ook blijft volhouden,
ik pak namelijk de motor ook voor korte eindjes, eventjes naar de stad, of er op naar me werk omdat momenteel mijn fiets bij de fietsenmaker staat, en binnen Assen heb ik toch vaak geen motorbroek aan.
Napoleon schreef:ik kende het spreekwoord alleen over pizzakoeriers (donorbrommers).
ik geloof overigens direct dat je op een motor een veel grotere kans hebt op ongelukken, en dat de afloop van een ongeluk bij een motor ook veel slechter kan zijn. en je kunt nog zo defensief rijden, als een automobilist je op het verkeerde moment over het hoofd ziet, kunnen er rare dingen gebeuren (ik ben met de scooter ook eens gelanceerd door een auto die mij over het hoofd zag, de auto was totall loss, de scooter bijna, ik had gelukkig alleen een blauwe plek), maar dat is voor mij geen reden om geen motor te gaan rijden. op de een of andere manier zeggen statistische kansen op gevaar me niet zoveel. ik weet ook dat ik met snowboarden een redelijk grote kans maak op zware blessures, maar toch doe ik het met veel plezier.
tweetietwee schreef:Napoleon schreef:ik kende het spreekwoord alleen over pizzakoeriers (donorbrommers).
ik geloof overigens direct dat je op een motor een veel grotere kans hebt op ongelukken, en dat de afloop van een ongeluk bij een motor ook veel slechter kan zijn. en je kunt nog zo defensief rijden, als een automobilist je op het verkeerde moment over het hoofd ziet, kunnen er rare dingen gebeuren (ik ben met de scooter ook eens gelanceerd door een auto die mij over het hoofd zag, de auto was totall loss, de scooter bijna, ik had gelukkig alleen een blauwe plek), maar dat is voor mij geen reden om geen motor te gaan rijden. op de een of andere manier zeggen statistische kansen op gevaar me niet zoveel. ik weet ook dat ik met snowboarden een redelijk grote kans maak op zware blessures, maar toch doe ik het met veel plezier.
prima, die overweging maakt iedereen voor zichzelf. Ik zeg ook niet dat je niet moet gaan motorrijden. Maar je moet je wel bewust zijn dat je een veel groter risico op een ongeluk hebt en als je er eentje krijgt je veel grotere schade oploopt.
@debor@: nee er zitten geen motorrijders in die vriendengroep, wel andere vrienden hoor, en ik moet nog steeds een keer mee achterop, brrrrr.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten