Debor@ schreef:Overigens, automobilisten zijn ook een groot kwaad! Wat denk je van ineens naar links sturen in een file langzaamrijdend verkeer zodat je er haast op klapt...
Daarom: alleen tussen de file door als de auto's stilstaan. Zodra ze rijden, aansluiten in de rij. Dat is de regel die ik in mijn hoofd heb.
Ik heb nog geen file-ervaring. Maar dat doe ik binnenkort misschien op als ik met mijn nieuwe baan begin. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan. Of ik ben te vroeg voor de files wat mijn voorkeur heeft - maar dan moet je wel èrg vroeg zijn! - of ik stuit op wat files, en zal dan moeten beslissen wat ik doe.
Debor@ schreef:...of in een stilstaande rij een portier opengooien of ander irritant agressief gedrag?
Zorgen dat je altijd een flinke ketting bij de hand hebt, zodat je wraak kan nemen.

Wel eens gehoord van het computerspelletje... eh, hoe heette dat ook weer? Road racer of zo? Een spel waarbij tegen elkaar racet op motoren, en elkaar met kettingen en knotsen kan slaan, een dreun of een trap uitdelen. Kun je ook doen bij achtervolgende polities zodat ze in de kant belanden.
Wat ik ook een keer gezien heb: een motorrijder die voor het verkeerslicht naast een auto stond. De motorrijder was duidelijk kwaad op de automobilist. Hij zei tegen hem: "Kun je niet eens effe normaal doen! Moet ik je op je bek slaan of zo?!" Er gebeurde verder niets. Zodra het licht op groen ging, ging hij er volgas vandoor, de auto achter zich latend.
spacy schreef:Ik hoop dat jij dit ook blijft volhouden,
ik pak namelijk de motor ook voor korte eindjes, eventjes naar de stad, of er op naar me werk omdat momenteel mijn fiets bij de fietsenmaker staat, en binnen Assen heb ik toch vaak geen motorbroek aan.
Ik vind een motorvoertuig per definitie bestemd voor langere afstanden. Ik heb mij er nooit toe aangetrokken gevoeld om voor ritten binnen de bebouwde kom de auto te nemen.
Toen ik een auto van de zaak had - 8 jaar geleden al weer! - nam ik wel eens de auto om naar de club te gaan waar ik lid van was, omdat ik iemand moest ophalen uit dezelfde woonplaats. Het ging om een afstand van 10 kilometer, naar de naburige woonplaats. Ik hield daar eigenlijk niet van, zeker niet als het lekker weer was. Dus toen ik hem niet meer op hoefde te halen, ging ik lekker op de fiets. De auto die mij op zich niks kostte, liet ik mooi staan. Ik heb er dus goede hoop op dat mijn gewoonte goed vol te houden zal zijn voor mij.