Artikel in Trouw over Refoweb discussie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 09 mei 2006 07:50

We hadden jou ook zonder Trouw al als dwalend bestempeld hoor... *mompeld wat over PvdA*

Overigens denk ik dat je je mening/opmerking hierin ook moet durven uit te dragen en dat je het moet uitleggen waarin het geschreven is. Het lijkt nu namelijk dat de moeder van Marina een dictator is die kost wat het kost kleding wil kopen die duur is (en dus mooi is).

Gerdien komt over als een klein pubertje die lekker (nananana) broeken gaat kopen om haar ouders expres te sarren; ook dat is niet het juiste beeld. Maar zolang er niets gebeurd moet je je niet druk maken. Ik heb afgelopen woensdag een tweede interview gehad met het RD; nu over Psalmen voor Nu. Daar was de vraag als jij componist was zou het dan ook zo klinken waarop ik heb geantwoord: ik zou er ook orgel in doen, en een jankende gitaar.

Nu lijkt het morgen in het artikel dat ik Psalmen voor Nu soft vind en een ware metal-opera wil maken rond de Psalmen (ook omdat het vond dat het wel wat gitaariger mocht; dat ging over bepaalde nummers die ik niets vond). Als mijn ouders dat morgen lezen krijg ik vast vragen; en dan zal ik ze wat ik in mijn hoofd heb laten horen...

Trans-Siberian Orchestra :)

*zal de Alomtegenwoordige Trouw dit lezen 8) *
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 mei 2006 07:59

Raido schreef:*zal de Alomtegenwoordige Trouw dit lezen 8) *

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jammer dat ik morgen niet thuis ben als het rd komt. Zal het pas vrijdag kunnen lezen. Ben wel benieuwd!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Riska

Berichtdoor Riska » 09 mei 2006 08:04

Raido schreef:We hadden jou ook zonder Trouw al als dwalend bestempeld hoor... *mompeld wat over PvdA*

:mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol:
komt de ware aard van te beestje boven he??? :wink:

Riska

Berichtdoor Riska » 09 mei 2006 08:37

Vanavond is er telefonisch spreekuur. Dan kan er gesproken worden met de hoofdredactie van Trouw. Tussen 18 en 19 uur kun je je mening geven of vragen stellen, liefst bondig geforumuleerd, over de krant. Bel gratis: 0800-0250025

Dus: vanavond bellen - een unieke kans toch in dit geval???

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 mei 2006 08:40

dan ben ik aan het werk en daar kan ik geen 0800 nummers draaien ;)

Riska

Berichtdoor Riska » 09 mei 2006 08:41

[quote="Gerdien B."]dan ben ik aan het werk en daar kan ik geen 0800 nummers draaien ;)[/quoteook niet even stiekem tussendoor op een mobieltje?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 mei 2006 08:44

Ik heb binnen op de groep geen bereik :wink:

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 09 mei 2006 08:50

En waarschijnlijk is het met een mobieltje niet echt gratis, maar takkeduur, dnek je ook niet?

Ik kan het wel doen....

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 09 mei 2006 08:56

Riska schreef:Vanavond is er telefonisch spreekuur. Dan kan er gesproken worden met de hoofdredactie van Trouw. Tussen 18 en 19 uur kun je je mening geven of vragen stellen, liefst bondig geforumuleerd, over de krant. Bel gratis: 0800-0250025

Dus: vanavond bellen - een unieke kans toch in dit geval???
Ik denk dat we beter gewoon met zijn alle een lieve knuffel brief kunnen sturen maar daar ook in aanstippen dat we liever hebben dat de gebruikersnamen gefigneerd worden omdat sommige onderwerpen wat teer liggen onze gezindte? Ik denk best dat ze daar goed mee om kunnen gaan. Ik denk niet dat je het stereotype wereldvreemde refo moet gaan tentoonspreiden op het toontje van 'wij willen niet dat jullie ons aanhalen in jullie krant' of 'wij willen niet dat jullie zonder toestemming'..

Die aandacht in de krant is alleen maar mooi, en die quotes zijn best normaal het gaat alleen om wat er kan gebeuren, en ik denk dat ze daar met een mailtje of een brief, best gehoor aan willen geven/begrip willen tonen.

*kunnen we niet gewoon een collumn krijgen in de Trouw*

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 09 mei 2006 11:31

Raido schreef:*kunnen we niet gewoon een collumn krijgen in de Trouw*

Dan mag jij hem schrijven! Ik pas er voor 8)

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 09 mei 2006 11:38

Een column in Trouw... :-k. Zo'n verlept vrijzinnig blad kan wel een flinke scheut orthodoxie gebruiken dacht ik zo. :mrgreen:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

spacy
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor spacy » 09 mei 2006 11:40

oeh dan kun je nog es leuk lezerspubliek bereiken Raido, ik denk dat je genoeg mensen zult vinden die mee willen helpen een dergelijke column van inhoud te voorzien
When I kneel before You, them I'm defying gravity

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 09 mei 2006 11:42

elbert schreef:Een column in Trouw... :-k. Zo'n verlept vrijzinnig blad kan wel een flinke scheut orthodoxie gebruiken dacht ik zo. :mrgreen:

*schopt Elbert de deur uit*

Vrijzinnig misschien wel, maar verlept!

*pats,pats*
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 09 mei 2006 11:59

Het was een grapje, mijn waarde. :)
Nog een grapje: "verlept vrijzinnig" is een pleonasme, waarvoor excuses. :mrgreen:

Maar serieus: ik ben niet zo geporteerd van de wijze waarop Trouw over geloof en religie schrijft. Ik vind het een popie-jopie manier van benaderen. Mij stoot het in elk geval af.
Laatst gewijzigd door elbert op 09 mei 2006 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 09 mei 2006 12:09

spacy schreef:oeh dan kun je nog es leuk lezerspubliek bereiken Raido, ik denk dat je genoeg mensen zult vinden die mee willen helpen een dergelijke column van inhoud te voorzien
Hm ja... gewoon naar aanleiding van topics hier, op basis van reacties een kleine collumn, scherp, vanuit proto-reformatorisch, post-calvinistisch, neo-reformatorisch of refogelisch oogpunt..

En dan hebben 'wij refo's' een mooie plek in het publieke debat. :)

Terug naar “Archief”