Reformatorische Omroep

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rafaell

Berichtdoor rafaell » 06 mei 2006 09:12

Meneer de Mol heeft nu ook internetstations, ook een rockzender :wink: De link ben ik even vergeten.

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 06 mei 2006 16:28

meschianza schreef: Zoals rosekapje zegt, (kerk) koorzang en orgelspel zal je niet snel tegenkomen bij classicfm of radio 4, terwijl er een grote groep mensen in de reformatorische gezindte juist van dergelijke muziek houdt. Een grote groep mensen in evangelische kringen houdt erg van opwekking, zij gaan naar de 'Nederlands zingt' dag.

Natuurlijk plakken ze een sticker op, maar zoals ik uitleg, is dit heel normaal wanneer je een product wilt verkopen. Neem bv de 'EO-jongerendag'. Daar zit ook een zeer duidelijke stikker op.

En ik ga niet naar de Nederland zingt-dag en ik luister niet naar de reformatorische omroep, maar ik voel me door geen van beide buitengesloten om eerlijk te zijn

Correctie :P
Naar de Nederland Zingt dag gaan niet zoveel evangelische christenen hoor... Als er één activiteit van de EO is die veel mensen uit traditionele kringen trekt, dan is het wel de Nederland Zinkt dag...

Overigens vraag ik me af hoeveel mensen echt graag een RO willen hebben. Radio is natuurlijk voor sommige mensen niet iets wat ze snel aanzetten.

Zelf houd ik absoluut niet van zulke muziek, en luister ik zelden radio, dus ik zal nooit afstemmen op de RO

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 06 mei 2006 17:12

Reformatorische Omroep?? meestal saaie muziek, soms wil er wel eens wat leuks tussen zitten. Mn broertje en zusje luisteren welaltijd naar het verhaal op Woensdagavond.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 mei 2006 18:19

rafaell schreef:Meneer de Mol heeft nu ook internetstations, ook een rockzender :wink: De link ben ik even vergeten.

Ja op internet is genoeg leuks te vinden, maar in de ether niet.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 06 mei 2006 19:58

pfff... mischien offtopic maar daar gaat ie dan..

dat je achter een bepaalde cultuur / geloof staat prima maar waarom droppen we niet alle reformatorische fans op een eiland en sluiten het af van de buitenwereld..

Refomatorische bakker, school, kerk, krant, radio en televisie zender, refomatorische bloemetjes...

[/einde sarcasme modus ] horen refomatoranten ook niet met hun identiteit in de wereld / maatschapij te staan ?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 mei 2006 20:33

En waarom zou zo'n zender het in de maatschappij staan als refo in de weg staan? De vergelijking met de refobakker gaat natuurlijk totaal niet op aangezien brood geen inhoudelijke ideologische betekenis heeft.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 06 mei 2006 20:49

je weet best wat ik bedoel :wink:

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 06 mei 2006 22:02

de "zuilen" zijn er nogsteeds, al is het enigszins verschoven naar bepaalde groeperingen.
what the soul hides, blood tells

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 mei 2006 22:44

Spons schreef:je weet best wat ik bedoel :wink:

Ja, en ik ben het er niet helemaal mee eens. :P

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 07 mei 2006 00:09

Mijn vader luistert naar de RO, en is er volgens mij blij mee.
Laat die man :P
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

rafaell

Berichtdoor rafaell » 07 mei 2006 14:44

Aragorn schreef:
rafaell schreef:Meneer de Mol heeft nu ook internetstations, ook een rockzender :wink: De link ben ik even vergeten.

Ja op internet is genoeg leuks te vinden, maar in de ether niet.

Mwa, Veronica vind ik soms nog wel prettig :) Zojuist had ik heel even Radio 1 aan, daar draaiden ze zowaar Artic Monkeys 8)

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 07 mei 2006 15:06

Op zichzelf vind ik het wel een goed initiatief. Veel mensen voelen zich niet 'thuis' op andere (online) zenders, dus dit kan een uitkomst zijn...

Maar zelf denk ik niet dat ik er veel naar zal luisteren, misschien als 'ie ook in de ether komt:
- Ik luister nauwelijks radio, alleen in de auto
- Ik heb CD's/MP3 met 'reformatorische' koren, dus geen radio voor nodig. Bovendien vind ik dat er veel middelmatige muziek is. Ik snap wel dat niet iedereen prof is, maar ik snap niet zo goed waarom ze allemaal CD's maken. Laat de koren 'gewoon' zingen voor de eigen gemeente en het bejaarden tehuis ed.
- En ik luister ook muziek buiten dit genre.

Heeft iemand er trouwens een verklaring voor waarom er 'licht' klassiek wordt uitgezonden? Is dat principieel beter dan 'zwaar' klassiek...?

Stefanus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stefanus » 07 mei 2006 20:16

Tjah, houdt 'zwaar klassiek' in dat er bekkens en trommels worden gebruikt?? :wink:
Dat valt waarschijnlijk niet goed bij het publiek dat dat juist probeert te mijden... tja... :?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 07 mei 2006 23:51

cire schreef:Heeft iemand er trouwens een verklaring voor waarom er 'licht' klassiek wordt uitgezonden? Is dat principieel beter dan 'zwaar' klassiek...?

Het is niet beter, maar het muzikaal onderontwikkeld reformatorisch plebs trekt licht klassiek nog net, en zwaar klassiek niet meer.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 08 mei 2006 08:33

Stefanus schreef:Tjah, houdt 'zwaar klassiek' in dat er bekkens en trommels worden gebruikt?? :wink:
Dat valt waarschijnlijk niet goed bij het publiek dat dat juist probeert te mijden... tja... :?
Als ze dat zouden draaien zou ik fan zijn, maar tot nu toe geen Mahler en Wagner gehoord :P
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Terug naar “Archief”