Reformatorische Omroep

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 04 mei 2006 19:27

wat betreft die cd's is het nog geen reden om de radio weg te doen.
Maar om een complete omroep op te richten (alleen) omdat er een aantal mensen zijn die bepaalde klassieke muziek op de radio willen horen...

ach ja ik zal er ook niet naar luisteren. Ik gaf slechts mijn mening/typte wat ik dacht.
what the soul hides, blood tells

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 mei 2006 19:39

Serenity schreef:wat betreft die cd's is het nog geen reden om de radio weg te doen.
Maar om een complete omroep op te richten (alleen) omdat er een aantal mensen zijn die bepaalde klassieke muziek op de radio willen horen...

Dat geldt natuurlijk voor elke omroep.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 04 mei 2006 19:44

Vooralsnog zijn ze alleen maar via internet te beluisteren (toch?) dus ze zijn niet echt groot.

Uiteraard mag je gewoon je mening geven, daar is een forum uiteindelijk ook voor bedoeld. Ik vond het alleen wat overdreven om te spreken over 'je zet jezelf apart, schrijft anderen af' Een concept wordt opgezet voor een bepaald publiek die vermoedelijk behoefte heeft aan een bepaalde dienst, men meet het concept een bepaalde identiteit aan, stemt de naam, kleurgebruik, spreektaal daar op af en daar heb je een nieuw product.
Dat gebeurt zoveel, het valt me alleen op als er het woord 'reformatorisch' aan gekoppeld wordt, men nogal allergisch kan reageren. Want volgens mij worden er jaarlijkse evangelische blaadjes, bandjes, websites, scholen etc etc opgericht die ook in de naam het woord 'evangelisch' vermelden. (of overdrijf ik nu wat)

Maar ik ben het wel weer met je eens dat het toch de meest ideale en geloofwaardige situatie zou zijn als we als kinderen van God of christenen onder 1 naam zouden opereren.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 04 mei 2006 19:50

Serenity schreef:wat betreft die cd's is het nog geen reden om de radio weg te doen.

ach ja ik zal er ook niet naar luisteren. Ik gaf slechts mijn mening/typte wat ik dacht.

Das pure onzin! Dan kan je classic fm ook wel opdoeken!

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 04 mei 2006 19:51

meschianza schreef:Vooralsnog zijn ze alleen maar via internet te beluisteren (toch?) dus ze zijn niet echt groot.

Ze zijn ermee bezig om het ook op de radio te krijgen. Hiervoor zijn al enkele ledenwerfacties gehouden en houden ze ook avonden om de mensen er over te informeren.

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 04 mei 2006 20:00

Daphne schreef:

dat bedoel ik dus. Naast Radio 4 is er dus nog een zender die (ook) klassieke muziek draait?
Blijkbaar bereiken beide zenders niet elke doelgroep, en is er dus de gedachte van de Reformatorische Omroep die meer specifiek iets gaat uitzenden blijkbaar.

Maar alsnog, je zet jezelf nogsteeds apart. Je plakt een sticker op met "Reformatorische Omroep" en gaat iets aparts aanbieden.

Zijspoor: deze omroep heeft (natuurlijk) subsidie nodig? Denkt men dat te zullen krijgen? Het gaat uit van een reformatorische gemeenschap, en je kan al snel de link met de SGP leggen. Subsidie in gevaar?
Zijn er geen alternatieven? Bijvoorbeeld zendtijd krijgen bij lokale zenders?

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 04 mei 2006 20:02

meschianza schreef:Vooralsnog zijn ze alleen maar via internet te beluisteren (toch?) dus ze zijn niet echt groot.

En dat terwijl ze in de reformatorische gezindte niet altijd even positief tegenover staan :wink:

wij luisteren ook nog weleens naar de reformatorische omroep, ik vind het prettig luisteren. hou op zijn tijd wel van een psalm of gezang uitgevoerd door een goed koor. Kan me best wel voorstellen dat er behoefte is aan zo'n omroep, dus op naar de gewone radio.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 04 mei 2006 20:27

Serenity schreef:
Daphne schreef:

dat bedoel ik dus. Naast Radio 4 is er dus nog een zender die (ook) klassieke muziek draait?
Blijkbaar bereiken beide zenders niet elke doelgroep, en is er dus de gedachte van de Reformatorische Omroep die meer specifiek iets gaat uitzenden blijkbaar.

Maar alsnog, je zet jezelf nogsteeds apart. Je plakt een sticker op met "Reformatorische Omroep" en gaat iets aparts aanbieden.

Zijspoor: deze omroep heeft (natuurlijk) subsidie nodig? Denkt men dat te zullen krijgen? Het gaat uit van een reformatorische gemeenschap, en je kan al snel de link met de SGP leggen. Subsidie in gevaar?
Zijn er geen alternatieven? Bijvoorbeeld zendtijd krijgen bij lokale zenders?

Klassieke omroep is iets anders dan de reformatorische omroep! Bij de klassieke omroep komen geen christelijke liederen en psalmen aan de orde, bij de reformatorische omroep wel.
Dan erbij, wat is er fout aan jezelf apart zetten?
Ten derde: men weet bij de reformatorische omroep al dat men geen subnsidie krijgt, vandaar de ledenwerfacties. En dacht jij, dat lokale zenders christelijke muziek op de radio willen??? De meesten niet, hoor! Hier in Veenendaal is dat alleen op zondag en dan heb je het wel gehad!

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 04 mei 2006 20:28

Serenity schreef:dat bedoel ik dus. Naast Radio 4 is er dus nog een zender die (ook) klassieke muziek draait?

Zoals rosekapje zegt, (kerk) koorzang en orgelspel zal je niet snel tegenkomen bij classicfm of radio 4, terwijl er een grote groep mensen in de reformatorische gezindte juist van dergelijke muziek houdt. Een grote groep mensen in evangelische kringen houdt erg van opwekking, zij gaan naar de 'Nederlands zingt' dag.

Natuurlijk plakken ze een sticker op, maar zoals ik uitleg, is dit heel normaal wanneer je een product wilt verkopen. Neem bv de 'EO-jongerendag'. Daar zit ook een zeer duidelijke stikker op.

En ik ga niet naar de Nederland zingt-dag en ik luister niet naar de reformatorische omroep, maar ik voel me door geen van beide buitengesloten om eerlijk te zijn
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 04 mei 2006 20:31

meschianza schreef:
Serenity schreef:dat bedoel ik dus. Naast Radio 4 is er dus nog een zender die (ook) klassieke muziek draait?

Zoals rosekapje zegt, (kerk) koorzang en orgelspel zal je niet snel tegenkomen bij classicfm of radio 4, terwijl er een grote groep mensen in de reformatorische gezindte juist van dergelijke muziek houdt. Een grote groep mensen in evangelische kringen houdt erg van opwekking, zij gaan naar de 'Nederlands zingt' dag,

Natuurlijk plakken ze een sticker op, maar zoals ik uitleg, is dit heel normaal wanneer je een product wilt verkopen. Neem bv de 'EO-jongerendag'. Daar zit ook een zeer duidelijke stikker op.

=D> precies!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 04 mei 2006 20:34

Overigens worden er ook wel debatten en overdenkingen uitgezonden, ik luister het eigenlijk nooit, vind de muziek doodsaai.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Serenity
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Serenity » 04 mei 2006 23:38

inderdaad zal er niet zo snel "christelijke muziek/liederen" uitgezonden worden. Tenzij je zendtijd weet te krijgen.

In mijn woonplaats was er bijvoorbeeld elke woensdagavond een "christelijk muziekprogramma" waarin een "DJ" uit mijn eigen kerk allerlei muziek (meestal rock/dance etc) draaide op de plaatselijke radiozender. Er luisterden toch nog aardig wat "christenen" naar, waaronder ik. Het was een vast moment. Woensdagavond tussen 7 en 8. Ook al was lang niet alle muziek iets wat me aansprak, ik luisterde het.

Waar gaat de RO (naast internet) uitzenden als ik vragen mag? (sorry ik ben lui en lees daarom lang niet altijd de source).

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 05 mei 2006 08:27

Serenity schreef:inderdaad zal er niet zo snel "christelijke muziek/liederen" uitgezonden worden. Tenzij je zendtijd weet te krijgen.

In mijn woonplaats was er bijvoorbeeld elke woensdagavond een "christelijk muziekprogramma" waarin een "DJ" uit mijn eigen kerk allerlei muziek (meestal rock/dance etc) draaide op de plaatselijke radiozender. Er luisterden toch nog aardig wat "christenen" naar, waaronder ik. Het was een vast moment. Woensdagavond tussen 7 en 8. Ook al was lang niet alle muziek iets wat me aansprak, ik luisterde het.

Waar gaat de RO (naast internet) uitzenden als ik vragen mag? (sorry ik ben lui en lees daarom lang niet altijd de source).

Onder wat voor frequentie de Reformatorische omroep gaat uitzenden is nog niet bekend en ook niet wanneer dit ingaat. Ze proberen eerst meer bekendheid te krijgen.

Stefanus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stefanus » 05 mei 2006 23:05

Ja, Serenity, Radio 4 draait ook klassieke muziek. Maar er zijn ook meerdere zenders die niet-klassieke muziek draaien. Ik begrijp niet helemaal wat er verkeerd zou zijn aan een zender als die zender klassieke muziek ten gehore brengt. Als er niet genoeg luisteraars zijn, zal het niet efficient zijn. (Mjah, dat ze zich reformatorisch noemen is misschien enigszins verzuilend, maar dat is een ander punt)
Ten tweede: de term klassieke muziek is ontzettend breed. Men bedoeld dan meestal de muziek van grofweg 1500 - 1900. (Je kan discussieren over de term 'klassiek' maar dat is nu niet relevant) In die periode is er een heel scala aan stijlen waar je een selectie uit kan maken. Zo kan een 2e zender met klassieke muziek een hele andere selectie maken dan Radio 4, en daarbij ook nog eens muziek met christelijke inhoud aanbieden. Tja, ik hou niet zo van de tegenwoordige stijlen in de christelijke muziek, maar op zich heb ik ook niet zo heel veel reden om me er werkelijk aan te storen; dus ik ben het eens met Meschianza.

Ik zou zeggen: laat ze lekker. Als het aanslaat zijn er weer wat mensen blij.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 mei 2006 23:19

Raido schreef:Overigens worden er ook wel debatten en overdenkingen uitgezonden, ik luister het eigenlijk nooit, vind de muziek doodsaai.

Ja, dat zag ik pas ook, dat was volgens mij een paar maanden geleden nog niet. Verder denk ik dat de RO meer bestaansrechtheeft dan de meer dan drie zenders die allemaal dezelfde achterlijke top40-meuk draaien. Daarvan zou er toch minstens één van omgedoopt kunnen worden in een hedendaagse alternatieve rockzender lijkt me zo..

Terug naar “Archief”