Ik doelde op deze tekst Jantjes:
6 Dan zal een wolf zich neerleggen naast een lam,
een panter vlijt zich bij een bokje neer;
kalf en leeuw zullen samen weiden
en een kleine jongen zal ze hoeden.
7 Een koe en een beer grazen samen,
hun jongen liggen bijeen;
een leeuw en een rund eten beide stro.
8 Bij het hol van een adder speelt een zuigeling,
een kind graait met zijn hand naar het nest van een slang.
9 Niemand doet kwaad, niemand sticht onheil
op heel mijn heilige berg.
Want kennis van de HEER vervult de aarde,
zoals het water de bodem van de zee bedekt.
10 Op die dag zal de telg van Isaï
als een vaandel voor alle volken staan.
Dan zullen de volken hem zoeken
en zijn woonplaats zal schitterend zijn.
Verder verbiedt God ons allereerst niet om beelden van de nieuwe hemel en aarde te hebben. Natuurlijk zal het nog vele malen mooier zijn dan we kunnen voorstellen. Maar God zelf geeft ons ook beelden mee. Waarom?! Om ze vervolgens niet te mogen koesteren? Om ze vervolgens gelijk te relativeren onder het motto: We kunnen ons er toch geen voorstelling van maken? Waarom geeft God ons dan wel een voorstelling ervan?
Dat is totaal niet in strijd met Sola Scriptura, je doet dan hetzelfde wat de schrift ook doet.
Jantjes, Raido draagt alleen een ander beeld aan, zonder te zeggen dat dit ook zo is. Dus je kan het hooguit met zijn beeld eens zijn... maar dat is nog niet gelijk zijn mening. Het beeld klopt overigens niet, het is daar niet allemaal puur geestelijk. We hebben daar immers een nieuw lichaam... en een lichaam is stoffelijk... (maar daar niet meer sterfelijk). Ook teksten die je aanhaalt bewijzen dat. "alle vlees", hart.
Jantjes, de teksten die je aanhaalt doen niks af aan de teksten die het hebben over natuur, over nieuwe-aardse zaken. Nogmaals, het valt me op dat je zo'n abstract beeld schetst, waar de Bijbel dat totaal niet doet. Nou mag dat, maar ik doe dat niet, en daar heb ik zo mijn bijbelse redenen voor... God heeft mensen bedoeld voor de aarde... daarom komen we ook op de nieuwe aarde terecht... en niet in een of andere vage abstracte ruimte waar we als geestjes rond gaan vliegen, in een 24/7 kerkdienst

Dat haal ik uit de Bijbel, en ik zie daar naar uit en verder laat ik me gewoon verrassen.