tja.. mijn vader kan ook zomaar zeggen dat ik zijn dochter ben.
Kan je ook beweren dat het alleen maar een geestelijke dochter van hem ben.
Moderator: Moderafo's
simone schreef:Ik geloof dat als je sterft of in de schoot van Abraham bent ( paradijs) of in het dodenrijk. Dit hangt af of je gelooft in Jezus Als Heer en Zijn verlossingswerk aan het kruis of niet.
Jantjes schreef:Als ik jullie interpretatie lees over de drie-eenheid-leer kom het mij zo over dat het verlossingswerk van Christus het belangrijkste is. Waar jullie vervolgens dan achter kunnen schuilen, omdat Hij het heeft gedaan, en jullie derhalve op je lauweren kunnen rusten, want ja, dat geloof je toch.
Toen ik tegen Peter77 zei dat het een en ander geestelijk verstaan dient te worden, gaf hij als antwoord dat dit de grootste dooddoener was die je maar kan geven. Een klein eindje verder doe hij niets anders dan geestelijk uitspraken die hij op zichzelf toepast waaronder b.v. ‘Zijn Geest getuigt met onze geest dat we kinderen Gods zijn’. Wie kan deze tegenstrijdige welles niets wartaal verstaan?
Persoonlijk heb ik de Godheid van Christus niet ontkent, maar om alleen te zeggen dat Christus Verlosser is omdat Hij God is, overeenkomstig de drie-eenheid, vind ik tekort door de bocht. Deze beredenering zie je veel bij Christen en doen vervolgens met de heiden wereld mee, en kan er van alles mee door, want ja, ze zijn toch verlost. Ik neem dan mijn pet af (achting) voor de JG want die hebben er wel wat voor over, ook de moslims trouwens, maar daar gaat het hier even niet over.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten