Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 apr 2006 18:05

tja.. mijn vader kan ook zomaar zeggen dat ik zijn dochter ben.
Kan je ook beweren dat het alleen maar een geestelijke dochter van hem ben.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 28 apr 2006 18:32

Beste Peter77
Als jij wel wil horen zo begrijp ik, waarom versta jij dan Loëlla niet? let wel, ik ben niet van de JG.

Gerdien B.
Jij bent een natuurlijk dochter van je vader en moeder, geen geestelijk in die zin zoals Christus geboren en ontvangen is. Daarom moet wij ook het Zoonschap van de Vader geestelijk leren kennen en verstaan, ander strijden wij voor een drie-eenheids leer die nutteloos is en alleen een theoretische betekenis heeft zonder praktijk en beleving en daar gaat het tenslotte toch om.

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 28 apr 2006 18:42

Peter77 schreef:
Maar even zonder dollen, wat dacht jij dan dat Jezus bedoelde met uitspraken als bijvoorbeeld het reeds aangehaalde: Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft, is reeds veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd in de naam van de eniggeboren Zoon van God.

Dat is geestelijk bedoeld, Hij moet ook in je hart/ziel geboren worden.
Laatst gewijzigd door Jantjes op 28 apr 2006 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 28 apr 2006 18:43

Beste Peter77
Als jij wel wil horen zo begrijp ik, waarom versta jij dan Loëlla niet? let wel, ik ben niet van de JG.
Ik meen dat ik haar volledig begrijp dat is nu juist "het probleem", de vraag is echter...begrijp jij ook wat ze bedoeld te zeggen en dat ze de Goddelijkheid van de Verlosser in twijfel trekt?. Maar laten we terug on topic gaan aub :!:

Dat het geestelijk bedoeld is is de grootste dooddoener die je maar kan geven. Geef nu eens een echt antwoord op de vraag gaarne. Niet een losse flodder dat iets geestelijk is want dat kan wel van alles betekenen.

Bedoelt Jezus hier te zeggen dat Hij Gods Zoon is ja of neen?
Laatst gewijzigd door peter77 op 28 apr 2006 19:33, 2 keer totaal gewijzigd.
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.
http://clintslog.web-log.nl/

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 28 apr 2006 19:01

We zijn nog steeds topic Peter77, het gaat om het verschil van de leer JG aan de deur, en zoals jij en andere het willen verwoorden.

Niet geestelijk? bestaat jij dan alleen uit lichaam?
Met deze vraag te stellen is hem te beantwoorden.
Ook jij heeft een geest die vernieuwt moet worden, net als ieder ander, namelijk naar de Geest van God, zichtbaar in zijn Zoon.

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 28 apr 2006 19:09

Je schreef:We zijn nog steeds topic Peter77, het gaat om het verschil van de leer JG aan de deur, en zoals jij en andere het willen verwoorden.

Niet geestelijk? bestaat jij dan alleen uit lichaam?
Met deze vraag te stellen is hem te beantwoorden.
Ook jij heeft een geest die vernieuwt moet worden, net als ieder ander, namelijk naar de Geest van God, zichtbaar in zijn Zoon

A het is geen kwestie van verwoorden maar het ontkennen van Jezus Goddelijkheid en dat ruikt naar Godslastering en gaat dwars in tegen wat de bijbel noemt de gezonde leer.

B Je geeft nog steeds geen antwoord op mijn vraag

C dat we door Gods Geest vernieuwd moeten worden is iets wat ik zeker ook onderschrijf.
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 apr 2006 19:47

Als je de goddelijkheid van Jezus ontkent dan kan je de Bijbel in de open haard gooien.

beetje drastische uitspraak misschien maar daar komt het wel op neer.
Als Jezus niet goddelijk is, dan kan Hij ook niet onze zonden en straf hebben gedragen aan het kruis. Wat concreet inhoudt dat we niet zalig kunnen worden.

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 28 apr 2006 20:16

"Dat " bedoelde ik ook maar. Zonder dat Jezus volkomen God is, valt de bodem totaal weg onder de blijde boodschap en zijn wij nog in onze zonden.
Maar prijst God want Hij is wel degelijk de Zoon van God, al wil niet iedereen dit inzien.
Als je daar aan twijfelt hou je niets over dan een losse flodder.

Jezus zegt: zonder Mij kan je niets doen!
Iemand kan zeggen": Ja maar ik geloof wel in Hem maar niet als de Zoon van God. Zeg mij wat je dan overhoud? Een opperwezen? Een halfgod? Een god? Wat dat ook mag zijn!

Neen wie de Here Jezus Zijn Godheid meent te betwijfelen blijft achter met een evangelie zonder dat God het in Zijn Zoon volbracht.

Alles binnenin mij roept die heerlijke naam van Gods volkomen Zoon. Ik kan me geen hemel voorstellen zonder Hem.

Wie de Zoon heeft heeft het leven maar wie Hem loochent blijft in zijn of haar zonden.
Het is ook de Heilige Christus Geest die gekomen is (Ik kom tot u en zal u nooit verlaten zegt Jezus) om woning te maken in de harten van Zijn kinderen en ons doet zeggen: ABBA Vader!
Zijn Geest getuigt met onze geest dat we kinderen Gods zijn.

Dat is het resultaat van een vertrouwen op de volkomen Goddelijke verlossing van God de Vader door Zijn Zoon, die wandelt door de eeuwige Geest.

Wie het betwijfelen wil zal nog lelijk op zijn of haar neus kijken als straks elke knie zal buigen en elke tong belijden dat Jezus is Heer (God) Fili 2:11

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 28 apr 2006 20:27

Dat is leuk verwoord Gerdien.

Als Jezus alleen mens zou zijn geweest zou mijn geloof en het verlossingswerk aan het kruis 1 grote leugen zijn.
Als Jezus niet goddelijk is zijn wij niet verlost en bevrijd en zouden we niet vrij tot God kunnen komen. En zou satan niet verslagen zijn op het kruis van Golgotha.
Jezus sterven aan het kruis en zijn opstanding is een complete verlossing.
Als Jezus een mens zou zijn geweest zou Hij de zonden niet op zich hebben kunnen nemen want daarvoor was een onschuldig persoon voor nodig.
Alleen Jezus, de Zoon van God kon deze plaats innemen en niemand anders.

Ik geloof dat als je sterft of in de schoot van Abraham bent ( paradijs) of in het dodenrijk. Dit hangt af of je gelooft in Jezus Als Heer en Zijn verlossingswerk aan het kruis of niet.
En dat je nog 1 maal met je aardse lichaam voor God moet verschijnen om rekenschap af te leggen over je leven waarna je of voorgoed bij Hem bent of niet.
' Als Jezus Christus werkelijk God is en zijn leven voor mij gaf, dan kan mijn offer voor Hem nooit te groot zijn.'

C. T. STUDD

simone
Mineur
Mineur

Berichtdoor simone » 28 apr 2006 20:36

he hooi Peter ik had je reactie niet gezien, volgens mij waren we tegelijk aan het typen. :mrgreen:
' Als Jezus Christus werkelijk God is en zijn leven voor mij gaf, dan kan mijn offer voor Hem nooit te groot zijn.'

C. T. STUDD

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 28 apr 2006 20:38

Ik zag plotseling een muizenkopje en dacht daar is mijn zusje dan.
Tof dat je ook even meekletst in deze belangrijke zaak 8)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 28 apr 2006 21:06

simone schreef:Ik geloof dat als je sterft of in de schoot van Abraham bent ( paradijs) of in het dodenrijk. Dit hangt af of je gelooft in Jezus Als Heer en Zijn verlossingswerk aan het kruis of niet.

helemaal mee eens!!!

Ik vraag me dan ook het volgende af:
Als je de Goddelijkheid van Jezus ontkent, hoe denk je dan dat je zalig kunt worden?
niet door het bloed van Jezus neem ik aan, want dan geloof je toch dat Jezus Goddelijk is. Terwijl de Bijbel toch heel duidelijk is hier over: alleen door de Zoon(=Jezus) mogen/kunnen wij tot de Vader komen.

Jantjes

Berichtdoor Jantjes » 29 apr 2006 08:20

Als ik jullie interpretatie lees over de drie-eenheid-leer kom het mij zo over dat het verlossingswerk van Christus het belangrijkste is. Waar jullie vervolgens dan achter kunnen schuilen, omdat Hij het heeft gedaan, en jullie derhalve op je lauweren kunnen rusten, want ja, dat geloof je toch.

Toen ik tegen Peter77 zei dat het een en ander geestelijk verstaan dient te worden, gaf hij als antwoord dat dit de grootste dooddoener was die je maar kan geven. Een klein eindje verder doe hij niets anders dan geestelijk uitspraken die hij op zichzelf toepast waaronder b.v. ‘Zijn Geest getuigt met onze geest dat we kinderen Gods zijn’. Wie kan deze tegenstrijdige welles niets wartaal verstaan?

Simone
Waarvan heeft Christus jou verlost?
Als je in Hem gelooft hoef je toch geen rekenschap meer af te leggen? Dat heeft Hij toch voor jou gedaan.

Persoonlijk heb ik de Godheid van Christus niet ontkent, maar om alleen te zeggen dat Christus Verlosser is omdat Hij God is, overeenkomstig de drie-eenheid, vind ik tekort door de bocht. Deze beredenering zie je veel bij Christen en doen vervolgens met de heiden wereld mee, en kan er van alles mee door, want ja, ze zijn toch verlost. Ik neem dan mijn pet af (achting) voor de JG want die hebben er wel wat voor over, ook de moslims trouwens, maar daar gaat het hier even niet over.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 29 apr 2006 08:40

Jantjes schreef:Als ik jullie interpretatie lees over de drie-eenheid-leer kom het mij zo over dat het verlossingswerk van Christus het belangrijkste is. Waar jullie vervolgens dan achter kunnen schuilen, omdat Hij het heeft gedaan, en jullie derhalve op je lauweren kunnen rusten, want ja, dat geloof je toch.

wij mogen nooit op onze lauweren rusten. God roept ons niet voor niets steeds op: bekeerd u, bekeerd en nog is bekeerd u!

Toen ik tegen Peter77 zei dat het een en ander geestelijk verstaan dient te worden, gaf hij als antwoord dat dit de grootste dooddoener was die je maar kan geven. Een klein eindje verder doe hij niets anders dan geestelijk uitspraken die hij op zichzelf toepast waaronder b.v. ‘Zijn Geest getuigt met onze geest dat we kinderen Gods zijn’. Wie kan deze tegenstrijdige welles niets wartaal verstaan?

wij kunnen ons zelf niet zomaar kinderen van God noemen. Als wij de zekerheid mogen hebben dat wij Zijn kind mogen zijn, dan maakt God dat door middel van de Heilige Geest in ons bekend. Vandaar dat de Heige Geest dat met onze geest getuigt.

Persoonlijk heb ik de Godheid van Christus niet ontkent, maar om alleen te zeggen dat Christus Verlosser is omdat Hij God is, overeenkomstig de drie-eenheid, vind ik tekort door de bocht. Deze beredenering zie je veel bij Christen en doen vervolgens met de heiden wereld mee, en kan er van alles mee door, want ja, ze zijn toch verlost. Ik neem dan mijn pet af (achting) voor de JG want die hebben er wel wat voor over, ook de moslims trouwens, maar daar gaat het hier even niet over.

een beetje veroordelen doe je wel. Volgens mij kan je dat beter aan God overlaten.
Wil je ook niet alle christenen over 1 kam scheren? B.v.d.

Door Jezus alleen kunnen wij tot de Vader komen. Dat staat zelf in de Bijbel , dus ik vraag me af wat er fout aan is.
Dat je na je verlossing er op los mag leven heb je mij niet horen zeggen. In tegen deel, ik bestrijd het altijd dat een christen er op los mag leven.
Wij moeten zoveel mogelijk zonder zonde leven, zover wij het kunnen. We meoten er iig naar streven.

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 29 apr 2006 08:45

Laten we de bijbel zelf een antwoord laten geven op je redeneringen. Ik heb de indruk dat je niet zozeer tegen christenen aanloopt in je beredenering, doch tegen de Christus (het levende Woord) zelf.

Gelaten 3:10 Want allen, die het van werken der wet verwachten, liggen onder de vloek; want er staat geschreven: Vervloekt is een ieder, die zich niet houdt aan alles, wat geschreven is in het boek der wet, om dat te doen.

Gelaten 2:16 wetende, dat de mens niet gerechtvaardigd wordt uit werken der wet, maar door het geloof in Christus Jezus, zijn ook zelf tot het geloof in Christus Jezus gekomen, om gerechtvaardigd te worden uit het geloof in Christus en niet uit werken der wet. Want uit werken der wet zal geen vlees gerechtvaardigd worden.

romeinen 3:28

Want wij zijn van oordeel, dat de mens door geloof gerechtvaardigd wordt, zonder werken der wet.

Joh 15:5 ben de wijnstok, gij zijt de ranken. Wie in Mij blijft, gelijk Ik in hem, die draagt veel vrucht, want zonder Mij kunt gij niets doen.

Dat wil dus niet zeggen dat wij christenen zonder goede werken mogen zijn, doch de verlossing en redding is enkel door Jezus. Denk aan de misdadiger aan het kruis naast Hem. Deze kan geen goede werken meer doen en Jezus de Zoon van God sprak: Ik zeg u heden gij zult met Mij in het paradijs zijn.

Jac 2:18 Maar, zal iemand zeggen: Gij hebt geloof en ík heb werken. Toon mij dan uw geloof zonder de werken, en ik zal u mijn geloof tonen uit mijn werken.

Je schreef: Als ik jullie interpretatie lees over de drie-eenheid-leer kom het mij zo over dat het verlossingswerk van Christus het belangrijkste is. Waar jullie vervolgens dan achter kunnen schuilen, omdat Hij het heeft gedaan, en jullie derhalve op je lauweren kunnen rusten, want ja, dat geloof je toch.

Dat op je lauweren rusten is niet iets dat je zomaar bij ons in de schoot mag werpen en ruikt naar veroordeling waar we ons op dit forum niet mee bezig wensen te houden.

Maar even een vraag (je behoeft hem niet te beantwoorden natuurlijk) maar ben je zelf christen? Of hoe zie of noem je jezelf?

Terug naar “Archief”