peter77 schreef:1 Joh Een ieder, die de Zoon loochent, heeft ook de Vader niet. Wie de Zoon belijdt, heeft ook de Vader.
Maar wie de Godheid van Christus loochent (hoe lief je ook mag zijn) is geen christen.
Loochenen wil volgens de Van Dale zeggen: "het bestaan ontkennen van". Ik ontken inderdaad de Goddelijkheid van Jezus, maar dat wil niet zeggen dat ik zijn hele bestaan ontken.
Mensen die zich christenen noemen, noemen zich zo omdat ze "navolgers van Christus" zijn, niet omdat Christus God zou zijn. Ook ik ben een navolger van Christus.
peter77 schreef:De Here Jezus roep ons ook op om Zijn discipelen te zijn Gaat dan henen, maakt al de volken tot mijn discipelen en doopt hen in de naam des Vaders en des Zoons en des Heiligen Geestes en leert hen onderhouden al wat Ik u bevolen heb.Daarom noemen wij ons ook christenen.
Jij bent ook een christen, en toch doe je niet wat Jezus, jouw en mijn Onderwijzer, gebiedt?
peter77 schreef:Wie de Zoon niet heeft (echt kent) blijft zelfs in zijn of haar zonden.
Ik zou de bal ook gewoon kunnen terugkaatsen, en diezelfde woorden op jouw van toepassing brengen. Maar dat doe ik niet, want dat zou geen uiting van zachtaardigheid zijn (Romeinen 12:17-19). Ik zie je woorden eerder als een liefdevolle raad naar mij toe. Dat is vriendelijk

.
peter77 schreef:Men kan de hemel niet verdienen. Niet door lief te zijn, kennis te verwerven of veel langs de deuren te lopen of andere vormen van evangelisatie te bedrijven.
Dat is waar. Het is niet zo dat ik een plaatsje in de hemel wil bemachtigen en me daarom zo inspan. Dat zou verloren moeite zijn, ik geloof namelijk niet dat de mensen na hun dood naar de hemel of de hel gaan

(met uitzondering van de met Gods geest gezalfde personen die na hun dood met Jezus als koningen mogen regeren). Ik span me zo hard in omdat ik dan begrip krijg van bijbelse waarheden.
De échte motivatie die achter de prediking steekt, is namelijk dat wat eigenlijk
alle navolgers van Christus Jezus zouden moeten doen:
*
Matth 28:19, 20 "
Gaat daarom en maakt discipelen van mensen uit alle natiën, hen dopende in de naam van de Vader en van de Zoon en van de heilige geest, 20 en leert hun onderhouden alles wat ik U geboden heb. En ziet! ik ben met U alle dagen tot het besluit van het samenstel van dingen."
Geen enkele christelijke organisatie dan Jehovah's Getuigen alleen doen dit werk zoals Jezus en zijn discipelen dat deden (Matth 10:7, 11-13; Hand 20:20, 21; Hand 5:42). Jehovah's Getuigen prediken de koninkrijkboodschap beslist tot alle natiën en talen, momenteel zijn ruim 6 miljoen Getuigen in 235 landen en 400 talen actief. Dat is beslist een indrukwekkende vervulling van de profetie die opgetekent staat in
Matth 24:14 "
Dit goede nieuws van het koninkrijk zal op de gehele bewoonde aarde worden gepredikt tot een getuigenis voor alle natiën, en dan zal het einde komen.", vooral omdat Jezus voorzei dat we "voorwerpen van haat" zouden zijn (Lukas 21:17). Wanneer God vindt dat het goede nieuws in voldoende mate gepredikt is, zal het einde beslist komen (Matth 24:14).
Het is opmerkelijk wat op een conferentie van religieuze leiders in Spanje werd opgemerkt: "Misschien zijn de kerken uiterst nalatig in datgene waarmee de Getuigen zich nu juist het meest mee bezighouden - het huisbezoek, dat past in de apostolische methodologie van de primitieve kerk. Terwijl de kerken zich in veel gevallen beperken tot het bouwen van hun tempels en het prediken binnenin hun plaatsen van aanbidding, volgen de Getuigen de apostolische procedure door van huis tot huis te gaan en gebruik te maken van iedere gelegenheid om getuigenis te geven." (
El Catolicismo, Bogotá (Colombia), 14 september 1975, blz 14)
peter77 schreef:... dat alhoewel ik een getuige van Jehova[h] ben, nooit een Jehova[h]’s [G]etuige zal worden.
* sorry kon het niet laten *
Nu moet ik gaan, ik heb straks vergadering (zoals jullie een kerkdienst).