Moderator: Moderafo's
Jo'tje schreef:Ik lees Leidraad van de IBB. Per kwartaal krijg je dan een boekje thuisgestuurd met iedere dag een stuk uit de bijbel en uitleg erbij.
Als het goed is ga je in 4 jaar het nieuwe testament door en in 8 jaar het oude. Het bevalt mij prima. Niet te soft. Ik had er eerst de jeugd-versie van, maar dan wist ik als ik aan het lezen was in de bijbel al wat ze in het boekje gingen zeggen.
Maar dit gaat prima.
De IBB geeft trouwens ook Speciali-tijd uit zag ik, dus ik weet niet hoe dat je bevalt?
MissF schreef:Soms vind ik het best lastig om regelmatig uit de bijbel te lezen. Daarom gebruik ik al jaren met korte tussenpozen dagboekjes, maar ik heb er nog steeds niet een gevonden die me echt kon boeien, en waar ik echt uit bleef lezen, iedere avond.
Heeft iemand misscien een tip, wat een mooi dagboek is?
Alvast bedankt!
cornelis schreef:Hallo.
Ik heb een probleem.
Jaren lang nam ik s,morgens het Bijbelrooster van de EO,dat stond in Visie,maar nu we dat blad niet meer hebben,mis ik het Bijbelrooster.
Volg nu wel elke dag het rooster uit het boekje elke dag met God.
Vorig jaar lagen er in de kerk exemplaren van Leiddraad,waar ook het rooster van de EO uit komt.
Dit vond ik heel goed,maar nu ik mij erop wil abboneren,las ik achter in het nummer van oktober,dat er nog veel vrouwelijke auteurs aan mee werken,en daar ik weet,dat er in Gods woord ook staat,dat de vrouw niet mag leren.
En juist is dit rooster zo leerzaam en verwijst steeds weer naar Gods eigen woord.
Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken?
En wie mij over de streep kan trekken?
Ik wacht af,met vr gr Cornelis
cornelis schreef:Hallo.
Ik heb een probleem.
Jaren lang nam ik s,morgens het Bijbelrooster van de EO,dat stond in Visie,maar nu we dat blad niet meer hebben,mis ik het Bijbelrooster.
Volg nu wel elke dag het rooster uit het boekje elke dag met God.
Vorig jaar lagen er in de kerk exemplaren van Leiddraad,waar ook het rooster van de EO uit komt.
Dit vond ik heel goed,maar nu ik mij erop wil abboneren,las ik achter in het nummer van oktober,dat er nog veel vrouwelijke auteurs aan mee werken,en daar ik weet,dat er in Gods woord ook staat,dat de vrouw niet mag leren.
En juist is dit rooster zo leerzaam en verwijst steeds weer naar Gods eigen woord.
Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken?
En wie mij over de streep kan trekken?
Ik wacht af,met vr gr Cornelis
Cicero schreef:Ik houd niet zo van dagboekjes. Ik neem bijna altijd een goed leesbaar commentaar. Dan weet je tenminste echt wat er staat.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten