Je moet gewoon "de gordel van God" gaan lezen dan begrijp je daarna iets meer van de verscheidnheid en invalshoeken op het kerkelijk erf.'
betekent overigens niet dat je het dan ook meteen goed keurt

Moderator: Moderafo's
Je doet belijdenis en wordt zo volwaardig lid van de kerk.Lalage schreef:Raido schreef:Getuigenis-brieven... dat klinkt erg on-Gergemschofwel: ik heb niet het idee dat je dat in mijn/onze (Gerdien, ik) hoort te doen. Je doet dan ook geen belijdenis van je geloof maar van de kerkelijke dogma's
Wat heb je daar dan aan?
Raido schreef:Dat betekend dat je kunt trouwen in de kerk, je kinderen mag laten dopen, je aan het avondmaal mag deelnemen. Voor mannen nog: Kerkenraadvergaderingen bij mogen wonen, mogen stemmen voor een dominee of voor diakenen/ouderlingen.
Raido schreef:Je doet belijdenis en wordt zo volwaardig lid van de kerk.Lalage schreef:Raido schreef:Getuigenis-brieven... dat klinkt erg on-Gergemschofwel: ik heb niet het idee dat je dat in mijn/onze (Gerdien, ik) hoort te doen. Je doet dan ook geen belijdenis van je geloof maar van de kerkelijke dogma's
Wat heb je daar dan aan?
Dat betekend dat je kunt trouwen in de kerk, je kinderen mag laten dopen, je aan het avondmaal mag deelnemen. Voor mannen nog: Kerkenraadvergaderingen bij mogen wonen, mogen stemmen voor een dominee of voor diakenen/ouderlingen.
tweetietwee schreef:Raido schreef:Je doet belijdenis en wordt zo volwaardig lid van de kerk.Lalage schreef:Raido schreef:Getuigenis-brieven... dat klinkt erg on-Gergemschofwel: ik heb niet het idee dat je dat in mijn/onze (Gerdien, ik) hoort te doen. Je doet dan ook geen belijdenis van je geloof maar van de kerkelijke dogma's
Wat heb je daar dan aan?
Dat betekend dat je kunt trouwen in de kerk, je kinderen mag laten dopen, je aan het avondmaal mag deelnemen. Voor mannen nog: Kerkenraadvergaderingen bij mogen wonen, mogen stemmen voor een dominee of voor diakenen/ouderlingen.
om weer ontopic te gaan:
wordt er na de belijdenis ook gezegd dat je : toegelaten wordt tot de tafel des Heeren (zoals dat bij mij klonk, pfffffffff) ? volgens mij is daar meer voor nodig...
enne... trouwen kan toch ook als je niet-belijdend lid ben?
Gerdien B. schreef:als je bij ons trouwt en je hebt nog geen belijdenis gedaan, dan vragen ze wel of je dat zo snel mogelijk doet. Dit is ook ivm als je kinderen krijgt dan mag je ze pas laten dopen als je belijdenis hebt gedaan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten