jonge vaders

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 apr 2006 15:37

Aragorn schreef:Ah ok. :) Maar het kan natuurlijk ook best dat jij gelijk zwanger wordt (als je er verder niet serieus over nadenkt of je het wel of niet wilt) terwijl zij nog een jaar of 2 kinderloos blijven.

uuuh daarom denk ik er maar even wel over na en ga ik binnenkort een bezoekje aan de huisarts brengen :oops:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 apr 2006 15:45

Voor een spiraaltje? :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 25 apr 2006 16:26

Het heeft volgens mij ook wel weer z'n voordelen, heb je wel lekker jonge ouders!!! :wink: (mijn zusje is 19 en is zwanger, en is 20 als ze moeder is). Stel dat je 35 bent en je wilt dan pas kinderen, pfoeih.

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 25 apr 2006 17:16

Lalage schreef:
Aragorn schreef:Ah ok. :) Maar het kan natuurlijk ook best dat jij gelijk zwanger wordt (als je er verder niet serieus over nadenkt of je het wel of niet wilt) terwijl zij nog een jaar of 2 kinderloos blijven.

uuuh daarom denk ik er maar even wel over na en ga ik binnenkort een bezoekje aan de huisarts brengen :oops:

tip: volg niet de tip van argorn op, hij heeft zelf nog nooit een spiraaltje geplaatst gekregen, denk ik. :mrgreen: :mrgreen:

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 25 apr 2006 19:21

Othello schreef:Wat ik bedoel, is dat vrouwen wanneer ze zwanger zijn nogal... eh... anders kunnen zijn dan ze eigenlijk zijn. Volg je me nog? :D

Als je nu direct na je trouwdag zwanger raakt, met alle fysieke en mentale gevolgen van dien, kan ik me voorstellen dat het wel eens moeizame situaties oplevert. Je verwacht als jonggehuwden nog maanden van de liefde te kunnen leven, maar plotseling zit je met een kotsende vrouw die alleen nog maar augurken wil eten en jou onbegrip en liefdeloosheid verwijt. Ik chargeer natuurlijk, maar dan begrijp je het misschien...

Het komt er op neer dat je m.i. weinig tijd en gelegenheid meer overhoudt om elkaar op een ongedwongen manier goed te leren kennen (dat doe je nl. pas als je getrouwd bent). En dat kan een gemis zijn. Hoeft natuurlijk niet.

Je bent heel goed te volgen.. :wink:

Ehm die augurken hee mmmm..

Toen ik er achter kwam dat ik zwanger was stond ik ook niet meteen te juichen hoor, ik had ook wel zoiets van getsie, nu al.. Toen we er aan begonnen te wennen hebben we ook tegen elkaar gezegdt van: Tja, we waren er allebei bij dus zijn we samen in verwachting. Dat betekende natuurlijk niet dat hij naast me boven het toilet kwam hangen maar hij sjouwde wel de zware boodschappen en pakte een keer de stofzuiger. Samen hebben we het zo best gerooid dat eerste jaar. Een zeer speciaal eerste huwelijksjaar dus. Verder vond hij me toen ik zwanger was een stuk grappiger dan erna dusss

ben ik nu weer zwanger :mrgreen:

Wat ik dus net al zei dat ik niet weet hoe het is eerst een paar jaar samen te zijn. Had me ook best leuk geleken, maar ik zou nu, achteraf bekeken, niet meer terug willen.

Volg je me nog? 8)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 25 apr 2006 19:39

ik volg je iig :P

gefeliciteerd!!!!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 apr 2006 20:54

Corine schreef:
Verder vond hij me toen ik zwanger was een stuk grappiger dan erna dusss

Wat ik dus net al zei dat ik niet weet hoe het is eerst een paar jaar samen te zijn. Had me ook best leuk geleken, maar ik zou nu, achteraf bekeken, niet meer terug willen.

augurken.... bah... nee dat hoefde ik niet tijdens de zwangerschap.. ik ging juist toen graag naar de MAC hahaha...

en ondanks dat milan nog steeds niet doorslaapt enzo.. hopen wij ook snel weer zwanger te zijn :wink: :wink: het lijkt mij gewoon ontzettend leuk om een klein leeftijdsverschil te hebben tussen 2 kinderen... thuis vond ik het tenminste altijd errug leuk!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 25 apr 2006 22:32

Wat ik zie in mijn omgeving is dat jonge vaders (ouders) veel meer van hun kind kunnen hebben dan oudere vaders (ouders). ze gaan nog lekker ravotten met hun kleintjes en oudere vaders, vinden het te vaak druk, het kind moet rustig spelen en niet teveel lawaai maken etc etc. kgeloof ook dat er wel onderzoeken zijn die dit ook aantonen.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 apr 2006 23:50

rosekapje schreef:Wat ik zie in mijn omgeving is dat jonge vaders (ouders) veel meer van hun kind kunnen hebben dan oudere vaders (ouders). ze gaan nog lekker ravotten met hun kleintjes en oudere vaders, vinden het te vaak druk, het kind moet rustig spelen en niet teveel lawaai maken etc etc. kgeloof ook dat er wel onderzoeken zijn die dit ook aantonen.

Hmz, volgens mij ligt dat ook aan je karakter of je tegen drukke kinderen kan.

Aragorn: spiraaltje kan aborterend werken wordt altijd gezegd en het lijkt me inderdaad geen pretje. Maar dat is een ander topic ;)

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 26 apr 2006 08:19

Corine schreef:...dusss

Volg je me nog? 8)

Sure :D En proficiat, natuurlijk.
het lijkt mij gewoon ontzettend leuk om een klein leeftijdsverschil te hebben tussen 2 kinderen...

Dat is het ook. Onze oudste, een jongen, is nu twee. En ons dochtertje is 10 maanden. Er zijn mensen geweest die ons vreemd hebben aangekeken, omdat we zo snel weer in verwachting waren. Maar ondanks de hectische tijd kort na de geboorte van onze dochter, beleven we er zo ontzettend veel vreugde aan dat het alle moeite waard is. Bovendien hébben ze zo tenminste wat aan elkaar. Tussen mij en m'n broers zit gemiddeld vier jaar. En daardoor zijn we gewoon minder met elkaar opgetrokken en nog steeds zijn we niet heel close.
Wat ik zie in mijn omgeving is dat jonge vaders (ouders) veel meer van hun kind kunnen hebben dan oudere vaders (ouders).

Het is gewoon een feit dat je, als je wat jonger bent, fysiek en mentaal veerkrachtiger bent en dus meer kunt hebben. En aangezien er bij het krijgen van kinderen zo wel het een en ander op je af komt, ervaar ik dat persoonlijk als een groot voordeel.

Andréa B.
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Andréa B. » 26 apr 2006 09:02

Othello schreef:Tussen mij en m'n broers zit gemiddeld vier jaar. En daardoor zijn we gewoon minder met elkaar opgetrokken en nog steeds zijn we niet heel close.

Tussen mijn zus die boven me kom en mij zit 7 jaar, en tussen mijn oudste broer en mij zit 16 jaar, daartussen zit de rest, en daar zit wel gemiddeld 2 jr tussen. Maar met al mn broers en zussen ben ik super close.

Mijn jongere broertje is twee jaar jonger, en daar heb ik juist redelijk veel ruzie mee... Komt waarschijndelijk ook omdat we 't zelfde karakter hebben en super koppig zijn alletwee, maar op andere momenten is het weer m'n beste maatje! :D
I'm a flower.
Quickly fading.
Here Today.
Gone Tomorrow.

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 26 apr 2006 09:15

Mijn oudste word in augustus 4 en mijn zoontje is net 2.
En ach ja... Ergens in oktober verwachten wij de 3e.

Ik zie dat ze nu lekker met elkaar spelen en dat is gewoon erg leuk.

Overigens zijn wij mede vroeg aan kinderen begonnen omdat mijn vrouw vroeger ernstig ziek is geweest en het nog maar de vraag was of ze wel vruchtbaar was. Dat blijkt nu wel..

in het begin was het ook wel wennen. 3e jaars HBO student die al een kind heeft en ik had mijn opleiding nog niet afgerond of de 2e was er. Toch gewoon binnen 4 jaar afgestudeerd en naast al die huiselijke dingen toch nog best wel een studentenleven gehad.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 26 apr 2006 09:20

leclerc schreef:Mijn oudste word in augustus 4 en mijn zoontje is net 2.
En ach ja... Ergens in oktober verwachten wij de 3e.

Haha, leclerc wordt tot twee heren! Gefeliciteerd jongen.

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 26 apr 2006 09:21

Gefeliciteerd!

sela

Berichtdoor sela » 26 apr 2006 09:31

van harte.
als 'oudere' moeder voeg ik me ff bij dit topic..[30]

Terug naar “Archief”