jonge vaders

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 25 apr 2006 15:00

trijntjejohanna schreef:
Lalage schreef:
tweetietwee schreef:
Othello schreef:
Ik zou de vraag willen omdraaien: hoe komt het dat je totaal geen behoefte hebt aan kinderen?

Geen idee? Ik ben ook nog niet getrouwd. Misschien denk ik er over een paar jaar heel anders over.

uhm ja, dat dacht ik ook. Maar met het trouwen is het niet acuut veranderd....

Dat zal ook wel niet, maar in de loop van de tijd kan het wel veranderen. Het ligt er denk ik ook aan of je in je omgeving veel kindjes geboren ziet worden, dat schijnt aanstekelijk te werken. Baby's zien er ook zo superschattig uit ;)

ja, dat herken ik. :|
ja ze zien er superschattig uit.. maar wacht maar af :mrgreen: :mrgreen:

mn zusje wil nu juist geen kinderen meer (zegt ze nu) nadat ze gezien heeft hoeveel werk een kind is en ook omdat milan veel huilde... het leek haar ineens niks meer

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 apr 2006 15:03

Dat schrikt inderdaad af TJ... Ik moet er nog even niet aan denken. Wat tweetietwee zegt is ook herkenbaar ;) Al moet ik zeggen dat ik misschien drie keer in m'n leven een baby heb vastgehouden. Wat me wel heel tof lijkt is dat je met kinderen lekker kunt knuffelen en spelen -> met autootjes rijden, in het bos kastanjes zoeken, tekenen en schilderen, boekjes lezen, Sesamstraat kijken, knutselen, wat wil een mens nog meer 8)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 apr 2006 15:04

Lalage schreef:Dat schrikt inderdaad af TJ... Ik moet er nog even niet aan denken. Wat tweetietwee zegt is ook herkenbaar ;) Al moet ik zeggen dat ik misschien drie keer in m'n leven een baby heb vastgehouden. Wat me wel heel tof lijkt is dat je met kinderen lekker kunt knuffelen en spelen -> met autootjes rijden, in het bos kastanjes zoeken, tekenen en schilderen, boekjes lezen, Sesamstraat kijken, knutselen, wat wil een mens nog meer 8)

ja maar voordat ze dat kunnen... er gaat wel een hele drukke tijd aan vooraf.. ik zie ook uit naar de tijd dat ik dat met milan kan doen :wink:
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 25 apr 2006 15:11, 3 keer totaal gewijzigd.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 apr 2006 15:05

trijntjejohanna schreef:
Lalage schreef:Dat schrikt inderdaad af TJ... Ik moet er nog even niet aan denken. Wat tweetietwee zegt is ook herkenbaar ;) Al moet ik zeggen dat ik misschien drie keer in m'n leven een baby heb vastgehouden. Wat me wel heel tof lijkt is dat je met kinderen lekker kunt knuffelen en spelen -> met autootjes rijden, in het bos kastanjes zoeken, tekenen en schilderen, boekjes lezen, Sesamstraat kijken, knutselen, wat wil een mens nog meer 8)

ja maar voordat ze dat kunnen... er gaat wel een hele drukke tijd aan vooraf.. ik zie ook uit naar de tijd dat ik dat met milan kan doen :wink:

Nu kan je hem nog wel lekker knuffelen toch?

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 25 apr 2006 15:07

Lalage schreef:
trijntjejohanna schreef:

en bijna autootjes rijden?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 apr 2006 15:07

Lalage schreef:
trijntjejohanna schreef:

ja tuurlijk dat wel... :wink:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 apr 2006 15:08

tweetietwee schreef:
Lalage schreef:
trijntjejohanna schreef:

en bijna autootjes rijden?

hij moet nu eerst nog zn vooruit vinden :mrgreen:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 apr 2006 15:08

trijntjejohanna schreef:
Lalage schreef:Nu kan je hem nog wel lekker knuffelen toch?

ja tuurlijk dat wel... :wink:

Maar goed, daar heb ik Borkdude natuurlijk al voor. En voordat ik die opgevoed heb... :mrgreen:

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 25 apr 2006 15:10

haha, volgens mij vallen wij hier door de mand lalage, we hebben echt 0.0 verstand van baby's en zijn helemaal geen jonge moeders, laat staan vaders :)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 apr 2006 15:13

toch is het wel super leuk hoor om een baby te hebben :wink: maar ik denk dat het vaak mooier wordt omschreven dan dat het soms daadwerkelijk is... zolang het je eigen kind niet is, is het veel makkelijker (vind ik tenminste :wink: ).. want dan breng je het kind savonds weer terug naar de ouders bijv...

ik moet eerlijk zeggen dat het mij ook zwaarder valt dan ik verwacht had.. het is een stuk drukker... helemaal omdat milan dus nog niet doorslaapt... ik heb op 8 maand misschien 7 nachten doorgeslapen.. dat maakt het er niet echt beter op :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 apr 2006 15:15

ow tj ik zou echt doodgaan... Maar het lijkt mij juist fijner als het je eigen kind is. Bij anderen ben je toch altijd bang dat je iets fout doet. Nouja ik heb er echt totaal geen verstand van, heb ook helemaal geen kinderen in m'n omgeving. Ik wil eerst maar 's neefjes en nichtjes krijgen. Borkdude heeft een oudere broer en een oudere zus, dus dat komt waarschijnlijk wel voordat wij hier serieus over gaan nadenken ;)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 25 apr 2006 15:31

Lalage schreef:ow tj ik zou echt doodgaan... Maar het lijkt mij juist fijner als het je eigen kind is. Bij anderen ben je toch altijd bang dat je iets fout doet. Nouja ik heb er echt totaal geen verstand van, heb ook helemaal geen kinderen in m'n omgeving. Ik wil eerst maar 's neefjes en nichtjes krijgen. Borkdude heeft een oudere broer en een oudere zus, dus dat komt waarschijnlijk wel voordat wij hier serieus over gaan nadenken ;)

wat ik met makkelijker bedoel, is dat het niet voor altijd is... als je het zat bent dan breng je ze weer terug... als je een eigen kind hebt is dat voor 24/7...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 apr 2006 15:33

Lalage schreef:Wanneer ben je eraan toe? Voor een man maakt het niet zo superveel uit, maar vrouwen hebben toch te maken met vruchtbaarheid die steeds minder wordt.

Nouja, mannen zijn pakweg tussen hun 18e en 25e ook wel op de toppen van hun kunnen wat dat betreft hoor.

Waarom willen jullie zo graag kinderen? Hebben jullie veel kinderen in je omgeving? Is het een oerinstinct? En waardoor wordt dat dan gestimuleerd? Ik heb er zelf totaal geen behoefte aan. Maar het zou jammer zijn als ik straks 40 ben en denk: hmz sjit ik heb geen kinderen gekregen, nu is het te laat.

Ik wil ook niet perse kinderen, maar ik kan me aan de andere kant wel voorstellen dat ik het leuk zou vinden om een soort 'product' van je gezamenlijke liefde te hebben en om te proberen zo'n kind toe te rusten voor de maatschappij, er dingen mee te doen, etc. Maar daar komt ook wel weer zoveel werk bij kijken en het legt zo'n beslag op je leven dat ik er nu ook weer niet om zit te springen.

Borkdude heeft een oudere broer en een oudere zus, dus dat komt waarschijnlijk wel voordat wij hier serieus over gaan nadenken

Gaan die ook op zo'n korte termijn trouwen als jij dan?

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 apr 2006 15:35

Aragorn schreef:
Borkdude heeft een oudere broer en een oudere zus, dus dat komt waarschijnlijk wel voordat wij hier serieus over gaan nadenken

Gaan die ook op zo'n korte termijn trouwen als jij dan?

Ze zijn allebei al getrouwd. Zijn broer kent z'n vrouw een jaar korter dan wij elkaar kennen, maar zijn een jaar eerder getrouwd ;)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 25 apr 2006 15:36

Ah ok. :) Maar het kan natuurlijk ook best dat jij gelijk zwanger wordt (als je er verder niet serieus over nadenkt of je het wel of niet wilt) terwijl zij nog een jaar of 2 kinderloos blijven.

Terug naar “Archief”