Er staat een Jehova’s getuige aan de deur

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Loëlla
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Loëlla » 24 apr 2006 19:59

PeterD schreef:De Jehova's getuigen zouden dit eens moeten lezen allemaal... Wat zullen ze gniffelen...

*gniffel gniffel* :wink:

Inderdaad. Ik ben een Getuige van Jehovah, kom ik hier op een forum en is er een topic over ons :) . Hihi, best wel grappig wat hier allemaal te lezen valt :D .
Ik vind het best wel oké als jullie eens moeite doen om met ons te praten. Hier in België valt dat vaak tegen! *Ding dong* (deur gaat open) *KNAL!* (deur knalt dicht) :)

Oh ja: dit viel me erg mee omdat het redelijk klopt:
- ze ontkennen de drie-eenheid
- kerst en pasen mogen niet gevierd worden
- bloedtransfussie is verboden
- via een of andere berekening menen ze te weten dat in 1914 de duivel op aarde is geworpen, en dat sinds dien Gods koningkrijk regeerd(dat is God + de 144000 uit openbaringen)over de aarde.
- Volgens hun gaat het laatste oordeel,dus de wederkomst van Jesus zo: de doden krijgen hun lichaam terug, maar worden niet geoordeld naar hun daden, je begint weer met een schone lei, en omdat Christus nu zelf op aarde is krijgt iedereen het beste onderwijs in God dat er is. Dus wat je op de oordeels dag doet is maatgevend of je behouden blijft of niet. Een hel kennen ze trouwens niet, als je niet behouden blijft ga je simpel weg voor de tweede keer dood en dan voorgoed.

En dit was erg grappig (werd dit geassociëerd met Jehovah's Getuigen? Zoja, dan klopt enkel het eerste :) ):
1 Jezus Christus in een "geestelijke" broer van lucifer
2 God de Vader eens een man was zoals ook wij.
3 Wij later ook goden zullen worden die gaan heersen op verschillende planeten (jij mag op de maan Spacy Jawel!)
4 Dat de Christus geboren is nadat de Vader fysieke gemeenschap heeft gehad met Maria
5 God woont op een planeet genaamd Kolob
6 God is niet een God maar drie verschillende
7 Ze de bijbel niet als zijnde geïnspireerd aanvaarden (boek van Mormon wel)

Zo, hopelijk kunnen jullie er een beetje mee leven dat er een Getuige op dit topic zit :wink: .

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 24 apr 2006 20:04

Het laatste stuk ging over de mormonen. Niet verwarren met JG.
Alhoewel hun kleermaker dezelfde is. Volgens mij :lol:
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.
http://clintslog.web-log.nl/

Loëlla
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Loëlla » 24 apr 2006 20:07

peter77 schreef:Het laatste stuk ging over de mormonen. Niet verwarren met JG.
Alhoewel hun kleermaker dezelfde is. Volgens mij :lol:

Mormonen zijn inderdaad niet hetzelfde als JG. En of ik dezelfde kleermaker heb dan mijn Mormoonse vriendin... :mrgreen:

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 24 apr 2006 20:09

Ik vind het wel goed dat je hier bent en erg bijzonder. Welkom in ieder geval. Dit kan nog interesant worden nu er een "kenner" onder ons is :D
Laatst gewijzigd door peter77 op 24 apr 2006 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
De web-log van Clint (moet je gezien hebben) Iedere dag een vervolg op de belevenissen van een ruige christen met borsthaar.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 24 apr 2006 20:09

En verjaardagen mogen ook niet gevierd worden. waarom was dat ook al weer? :)

PeterD

Berichtdoor PeterD » 24 apr 2006 20:10

Pas heb ik het www de film "Uitgesloten" gezien die over de JG ging. Gaf me een benauwend gevoel over de sekte...
Ik heb even gezocht maar kan de link niet meer vinden, maar hij moet ergens online staan.

peter77
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peter77 » 24 apr 2006 20:12

Persoonlijk zou ik wel eens een Belgische JG aan de deur willen hebben hoor. Zet gelijk de patatpan op. Ik heb nog de nieuwe wereld vertaling van hen ergens liggen. Zo'n groene!

PeterD

Berichtdoor PeterD » 24 apr 2006 20:16

peter77 schreef:Persoonlijk zou ik wel eens een Belgische JG aan de deur willen hebben hoor. Zet gelijk de patatpan op. Ik heb nog de nieuwe wereld vertaling van hen ergens liggen. Zo'n groene!

En zo ga je samen met een bak friet de discussie aan?
In België zijn de nederlanders misschien wat meer welkom als ze maar klompen aan hebben en een stuk kaas bij zich hebben.

Iik stel voor dat we ruilen...

Loëlla
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Loëlla » 24 apr 2006 20:18

Smurffie schreef:En verjaardagen mogen ook niet gevierd worden. waarom was dat ook al weer? :)

De enige verjaardagen die in de bijbel worden genoemd zijn die van 2 heersers die niet in God geloofden. Ook werden vroeger door de eerste christenen geen verjaardagen gevierd, omdat dat veel te maken had met heidense gebruiken (bv: de beschermengel, de god op wiens dag je geboren werd,... => nodig om horoscoop te kunnen trekken enz.). Er werden ook verjaardagen gevierd ter ere van heidense goden (24 mei bv de godin Diana, 25 mei de zonnegod Apollo,...)

Het vieren van verjaardagen wordt dus met het heidendom in verband gebracht, en niet met het christendom. Dat is ongeveer de reden waarom JG geen verjaardagen vieren. :)

Loëlla
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Loëlla » 24 apr 2006 20:22

peter77 schreef:Ik vind het wel goed dat je hier bent en erg bijzonder. Welkom in ieder geval. Dit kan nog interesant worden nu er een "kenner" onder ons is :D

Jeuj! :mrgreen: Ik ben bereid om eventuele vragen volgens mijn visie uit te leggen, maar het moet plezant blijven hé :wink: . Dus geen welles-nietes spelletje; daar is niets aan en dan stop ik ermee.

Klaar en duidelijk? :wink:

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 24 apr 2006 20:22

Oke, duidelijk :)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 24 apr 2006 20:26

Zeg Loëlla, wat denk jij als je voor een deur staat en er zit een sticker op;
Jehova's Getuigen niet gewenst, Deutr..(nogwat)?

Persoonlijk vind ik dat zelfs acociaal, dat mensen geweigerd worden op grond van een Bijbeltekst. In mijn beleving moeten wij als christenen, andere mensen gewoon te woord staan.

Hoe zie jij dat eigenlijk? :)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 apr 2006 20:38

PeterD schreef:Pas heb ik het www de film "Uitgesloten" gezien die over de JG ging. Gaf me een benauwend gevoel over de sekte...
Ik heb even gezocht maar kan de link niet meer vinden, maar hij moet ergens online staan.

Gisteren was de laatste dag dat die film online stond. Ik heb hem ook gezien.

Een JG die twee maanden mijn buurman/eenheidsgenoot was heeft me uitgelegd dat ze geen verjaardagen vieren omdat Herodes op z'n verjaardag een cadeau wilde geven aan de dochter van Herodias en dat was het hoofd van Johannes.

PeterD

Berichtdoor PeterD » 24 apr 2006 20:38

Loëlla schreef:
peter77 schreef:Ik vind het wel goed dat je hier bent en erg bijzonder. Welkom in ieder geval. Dit kan nog interesant worden nu er een "kenner" onder ons is :D

Jeuj! :mrgreen: Ik ben bereid om eventuele vragen volgens mijn visie uit te leggen, maar het moet plezant blijven hé :wink: . Dus geen welles-nietes spelletje; daar is niets aan en dan stop ik ermee.

Klaar en duidelijk? :wink:

Ik hoop dat je er niets op tegen hebt dat wij onze visie op grond van de Bijbel er tegenover zetten?

Loëlla
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Loëlla » 24 apr 2006 20:40

Smurffie schreef:Zeg Loëlla, wat denk jij als je voor een deur staat en er zit een sticker op;
Jehova's Getuigen niet gewenst, Deutr..(nogwat)?

Persoonlijk vind ik dat zelfs acociaal, dat mensen geweigerd worden op grond van een Bijbeltekst. In mijn beleving moeten wij als christenen, andere mensen gewoon te woord staan.

Hoe zie jij dat eigenlijk? :)

Hier in België ben ik zo'n sticker nog nooit tegengekomen. Als ik die zou tegenkomen, zou ik het (denk ik) niet nalaten van aan te bellen. Tenzij mijn compagnon het mij verbiedt :) . Wie weet zijn die mensen er wel anders over gaan denken, of woont er nu iemand anders,...? Het valt te proberen.

Nu, mensen die zo'n sticker op de deur plakken, daar voel ik me persoonlijk een beetje tot 'aangetrokken'. Zulke mensen weten waarschijnlijk helemaal niets over ons geloof en geloven de wildse roddels. Ik zou het erop wagen om er enkele van recht te trekken :) .

Ik ben ook van mening dat mensen die zich christenen noemen, ook de inhoud van het 'christen-zijn' moeten kennen + als het even kan, toepassen. En daar hoort ook sociaal-zijn bij. :wink:

Ik hoop dat je er niets op tegen hebt dat wij onze visie op grond van de Bijbel er tegenover zetten?

Helemaal niet! Uitwisseling van info is altijd interessant.

Terug naar “Archief”