jonge vaders

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

jonge vaders

Berichtdoor Smurffie » 21 apr 2006 17:44

TheKeimpe schreef:En wat betreft mijn leeftijd; Je mocht willen dat je het was 8)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 apr 2006 12:31

vader op je 24ste vind ik ook vroeg... maar je kunt het vast wel ;)

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 24 apr 2006 13:56

Lalage schreef:vader op je 24ste vind ik ook vroeg... maar je kunt het vast wel ;)

Doe niet zo hopeloos modern :shock:

Vader op je 33ste, dát is het helemaal! Zit je midden in je midlife crisis, kun je ook nog eens luiers gaan verschonen. Nee, dan heb je het gemaakt.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 apr 2006 14:06

Ik vind 24 eigenlijk ook best een mooie leeftijd om vader te zijn. Ik zie het mezelf over 3 jaar nog niet zo worden, maar opzich is er niets mis mee lijkt me. Het is wel een beetje een dilemma: als je op die leeftijd kinderen hebt is er een aantal spannende dingen dat je jezelf moet ontzeggen, maar aan de andere kant vind ik het ook weer vrij laat om er op je 30e pas mee te beginnen.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 24 apr 2006 14:08

Othello schreef:
Lalage schreef:vader op je 24ste vind ik ook vroeg... maar je kunt het vast wel ;)

Doe niet zo hopeloos modern :shock:

Vader op je 33ste, dát is het helemaal! Zit je midden in je midlife crisis, kun je ook nog eens luiers gaan verschonen. Nee, dan heb je het gemaakt.

Rot voor je als je midlife crisis zooo vroeg begint 8)

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 24 apr 2006 14:16

Mijn midlife crisis moet nog tot z'n hoogtepunt komen. Ik ben dan ook nog geen dertig... 8)

Mijn zoontje werd geboren toen ik 25 was. Met het aantal spannende dingen die ik mijzelf heb moeten ontzeggen, is het erg meegevallen. Je kunt ook met kinderen nog heel veel ondernemen, het ligt er maar net aan hoe makkelijk je zelf bent. Wel verandert je leven totaal, maar ik zou zeggen, juist dáárom ben ik blij dat ik nog relatief jong was toen ik een kind kreeg. Als dertiger pas je je immers een stuk moeilijker aan aan het ritme van een kind. Dat zie ik regelmatig in m'n eigen familie.

Bovendien wil ik als dertiger met mijn zoontje voetballen, en niet als veertiger. Dan weet ik zeker dat 'ie me inmaakt... 8)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 apr 2006 14:27

Othello schreef:Wel verandert je leven totaal, maar ik zou zeggen, juist dáárom ben ik blij dat ik nog relatief jong was toen ik een kind kreeg. Als dertiger pas je je immers een stuk moeilijker aan aan het ritme van een kind. Dat zie ik regelmatig in m'n eigen familie.

Ja, daarom zou ik wat dat betreft ook liever voor m'n 30e aan kinderen beginnen dan erna. Maar zo'n ingrijpende verandering van je levensritme, verantwoordelijkheid, niet meer voor het grootste gedeelte kunnen focussen op je eigen ontwikkeling.. daar zie ik mezelf op korte termijn nog niet aangaan.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 24 apr 2006 15:34

Smurffie schreef:
@Smurffie
Nee dank je, vader op je 20e vind ik vrij vroeg.

Ah, maar je 20e levensjaar heeft véle charmes hoor. Ik had het niet over kinderen :P

Nee, dat was ik...

En wat de rest van de discussie betreft: ik luister met aandacht!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 24 apr 2006 15:37

Ik heb niets tegen kinderen hoor :)

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 24 apr 2006 18:19

Smurffie schreef:Ik heb niets tegen kinderen hoor :)

Niemand heeft iets tegen zichzelf :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 apr 2006 19:15

Hmz, ik heb ook het principe dat ik niet later dan op m'n 29ste wil starten met proberen kinderen te krijgen, ALS ik er al ooit aan wil beginnen. Maar dat legt tegelijk best wel druk op me, ik heb immers nog vijf jaar en dan moet ik dat besloten hebben. Dus ik denk er maar niet te vaak aan.

(heb trouwens een deal gesloten met iemand hier op het forum die wel tien kinderen wilde krijgen, dan hoef ik er geen meer 8) )

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 24 apr 2006 19:35

TheKeimpe schreef:
Smurffie schreef:Ik heb niets tegen kinderen hoor :)

Niemand heeft iets tegen zichzelf :wink:

:roll:

Corine
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Corine » 24 apr 2006 22:09

Lalage schreef:Hmz, ik heb ook het principe dat ik niet later dan op m'n 29ste wil starten met proberen kinderen te krijgen, ALS ik er al ooit aan wil beginnen. Maar dat legt tegelijk best wel druk op me, ik heb immers nog vijf jaar en dan moet ik dat besloten hebben. Dus ik denk er maar niet te vaak aan.

(heb trouwens een deal gesloten met iemand hier op het forum die wel tien kinderen wilde krijgen, dan hoef ik er geen meer 8) )

Volgens mij erg oftopic maar ik moet echt even reageren.. Je zegt het namelijk heel goed: "starten met PROBEREN kinderen te krijgen"

Een vriendin van mij moest namelijk op die leeftijd haar baarmoeder weg laten halen. Wat was ze blij dat ze toen al twee kindjes hád.

Succes met je besluit.. Ik hoop dat je je in kan leven in mijn reactie.
(en ik ben blij dat ik samen met mijn man b.l.e.w. nog dit jaar (wij zijn resp. 24 en 25 jaar) een tweede kindje krijgen, met de nadruk op krijgen..)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 25 apr 2006 06:28

Corine: ik ben bijna afgestudeerd en heb niet gestudeerd voor huisvrouw. Dat is het grote dilemma van elke afgestudeerde vrouw. Maar misschien moet er hier een topicsplits plaatsvinden...

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 25 apr 2006 07:04

Lalage schreef:Corine: ik ben bijna afgestudeerd en heb niet gestudeerd voor huisvrouw. Dat is het grote dilemma van elke afgestudeerde vrouw. Maar misschien moet er hier een topicsplits plaatsvinden...

hier nog één. als ik een huisvrouw/moeder (combi) ga worden weet ik heel goed dat niemand daar gelukkig van gaat worden en zeker de kinderen niet! Daarom heb ik ook voor iets anders gestudeerd, maar ja wat nu ik bijna afgestudeerd ben? (die 29 van lalage trekt mij ook wel :wink: )

Terug naar “Archief”