mystery schreef:Ik bedoelde meer dat als je niet uit bent op een relatie het juist gebeurt dat er een leuk meisje of leuke jongen in je leven verschijnt waarmee het goed klikt.
Of dat je in je onnozelheid gewoon eens iemand zit te bewonderen, die dat door krijgt, en voor wie je vanaf dat moment nooit meer uit de aandacht lijkt te raken. Je dacht: 'Ik doe aan wat estetische bewondering, kan ik even niet laten. Gaat wel over. Na een tijdje ben ik wel weer nuchter.' Je was op dat moment verder niks van plan. Je hield het ook niet voor realistisch om met die persoon iets van plan te kunnen zijn. Maar dan krijgt dat meisje ineens aandacht voor je, steeds een klein beetje maar wel consequent, dat het je prikkelt. Ja, dat je een beetje verliefd gaat worden...
mystery schreef:Ik denk dat het wel goed is om dingen op een rijtje te zetten en niet met een droomhoofd rond te stappen. En je merkt vanzelf of het meisje dat je leuk vindt jou ook leuk vindt.
Zo zie je dus: dat beschreven 'ongelukje' zit in een klein hoekje. Waar ik het soms totaal niet verwacht.
Maar die meisjes kunnen erg vaag zijn met hun gedrag! Bijvoorbeeld: wel bij je in de buurt hangen, naar je kijken, maar toch niet zo aanspreekbaar zijn. Dan kun je twee kanten op denken.
mystery schreef:En natuurlijk kun je altijd bidden. Als je gelooft dat God je op Zijn tijd een vrouw wil geven, dan kun je al veel loslaten. En als je gelooft dat God altijd het beste voor je zoekt, kan je zeggen dat het goed is als je heel je leven vrijgezel blijft, omdat God het zo wil.
Niet teveel uit zijn op een relatie, zie jezelf als goed genoeg en vertrouw op God. Succes ermee he!
Misschien vind ik dat wel het allermoeilijkste, want dat doe ik dus nooit in die dingen. Ik ben daarin een echte doe-het-zelver. En ik vind dat eigenlijk ook verreweg het leukste. Een ander durft misschien niet en doet het in zijn broek, en zendt bij gebrek aan beter maar een gebed op. Terwijl ik die adrenaline verrukkelijk vind, en gewoon door mijn barrières heenbreek. Ofwel: de stoere kerel die door niks tegengehouden wordt (behalve dan de onhandigheden en ingewikkeldheden van de ander). Zo voelt dat een beetje.
Ik krijg ook een beetje het gevoel dat ik mijzelf wel eens enorm voor de gek zou kunnen houden door zo beïnvloedbaar te zijn door zo'n persoon, en dat ze het wel eens totaal anders zou kunnen bedoelen dan wat ik ervan hooop/denk. (Hear hear!

Ik moet plotseling ook even denken aan die regels die ik typte en later overlas met het idee van: ik had toen helemaal gelijk, maar toch viel het kwartje niet helemaal!) Ergens zit dat besef wel in mijn hoofd, maar ik lijk er wel over te moeten communiceren, wil het echt gaan functioneren.