Mensen het gaat om een persoonlijk geloof !!!!! en niet om een bepaalde kerkrichting of gezindte!!! het gaat om de versprijding van de Belofte van het Heil voor heel de schepping voor mensen die het horen willen en die een commitment willen maken !
Yael !!!! Heej hallo jij schreef de laatste keer:
Hier in Nederland gaat een preek vooral over hoe je tot geloof komt en hoe dat gaat. In jouw gemeente is dat anders.
Dus zeg maar bij 2 verbonders is de nodiging om tot Jezus te komen smaller. Omdat hun geloven dat het genadeverbond en de vrederaad 1 verbond is, wat dus met de uitverkorenen (die mensen die dus [gaan] geloven) is gesloten. Hoe strikter ze dit nemen, hoe onmogelijker het wordt. Vandaar dus dat ook weer weinig mensen aan het HA gaan, en er weinig mensen bekeerd lijken te zijn. Oftewel visie op de kerkelijke verbonden is zeker bepalend.
IK zei :
Quote:
Ik krijg er echt" hoofdpijn van."
is dat wel bijbels te onderbouwen ?
Jij zei :
Hier nog 1.Mr. Green"
In hun ogen wel. Maar ze vergeten gemakkelijk dat al de Bijbelse verbonden [Abraham verbond, Sinai verbond, Priester verbond, David verbond en het Nieuwe Verbond] met Israel gesloten zijn. Behalve dan het Noachitisch verbond en als het een verbond is, het verbond met Adam.
>>>>>> mijn antwoord nu:
Inderdad probeer ik het te begrijpen !!! Mijn excuses als ik wat traag van begrip ben op dit gebied.
dus twee verbonders geloven dat je je wedergeboorte moet gaan zitten afwachten...... en hopen dat je goed genoeg mag wezen om uitgekozen te worden....]
Wat een allervreemdste manier van denken.....
en wat is de drie verbonden leer dan.....?????
en hoe zou je mij manier van geloven dan kunnen kategorieseren ?
we worden toch allemaal geroepen door het Woord van God ?
nu is het jouw keuze wat doe ik daarmee.
een mooie gedachte die ik tegen kwam :
http://www.homewithgod.com/Cards/father ... tter.shtml
waarom kunnen de meeste mensen het hele plaatje niet meer zien ? omdat het ontbreekt aan kennis geworteld in het woord van God.
door de replacement theologie is er een boel misgegaan....test alles aan het Woord aan de Tenach aan de beloften.....!!!!!
Wat is de vervulling van de Wet en de Profeten. Wie heeft dit vervuld en waarom ..... Welke belofte welke Wet ?
een hele goede Internationale bijbelschool waar de Belofte van a tot z wordt onderwezen ! In Hongarije Toalmas
60 studenten uit 15 landen ! een oogopener. Voor mensen die geinteresseerd zijn en iets met hun leven willen doen :
http://www.eletszava.org/en/bi.php
dit is de bedoeling van Yeshua en niet de zgn kerkdogmatiek !