ik denk op grond van de Bijbel: het is inderdaad alleen voor de Zijnen (zie argumenten hierboven)
Maar wij hangen daar een heel zwaar gewicht aan, onjuist aangaan is veel erger dan onjuist niet aangaan, volgens mij en vele anderen in onze kerken.
Moderator: Moderafo's
Gerdien B. schreef:Kerkenraad mag jou niet weigeren op grond van je geloof, maar wel op kerkelijk recht. Bijv als je nog geen belijdenis hebt gedaan mag je neit aan het avondmaal is nij ons in de kerk de regel.
God alleen kan en mag oordelen over het geloof van iemand.
Optimatus schreef:De Heer at en dronk met zondaars, uitgestotenen en tollenaars, maar de kerk lijkt zondaars, uitgestotenen en tollenaars te weigeren. Is dat niet een misslag der kerk?
Wordt de rechtvaardige met zo veel moeite en nauwelijks zalig? Dan moet dit strekken tot een ernstige waarschuwing voor al die zorgeloze mensen van deze eeuw. Zij beelden zich zo licht de zaligheid in en menen dat het gemakkelijk is om in de hemel te komen. Zij bekommeren zich er niet over of ze wel in de staat van genade zijn, of Christus in hen is en of ze niet enigszins verwerpelijk zijn.
Ik weet niet welke kerk zulke zielen weert, maar dat is niet best. Wel moeten zij geweerd worden waarvan de levenswandel niet overeenstemt met Gods Woord.
Gerdien B. schreef:Ik denk dat je alleen iemand mag weren als hij of zij in een bepalde zonde leeft. Als je bijv. weet dat die persoon steelt, overspel pleegt of zoiets.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten