Zucht....
Kan je me uitleggen waar dat in de Bijbel staat??? dat God je vriend is?
En ja...Als ik het stukje lees uit Genesis 22, waarin Abrahams geloof beproefd wordt...daar kan ik nog geen Amen op zeggen. Abraham was sterk in zijn geloof en wilde zelfs zijn enige zoon offeren aan God. Maar ik zou dat echt nog niet kunnen.
Vriend, dat wil niet zeggen dat je daar mee getrouwd bent (alhoewel God zegt dat gelovigen zijn Bruid zijn

). Vriend slaat bij mij op dat Hij geen Vijand is, maar dat Hij mensen lief heeft.
Zijn gehemelte is enkel zoetigheid, en al wat aan Hem is, is gans begeerlijk. Zulk een is mijn Liefste; ja, zulk een is mijn Vriend, gij dochters van Jeruzalem!
Dat zegt de Bruid (jij, ik) tegen de Vriend (Jezus, God).
De Zoon des mensen is gekomen, etende en drinkende, en zij zeggen: Ziet daar, een Mens, Die een vraat en wijnzuiper is, een Vriend van tollenaren en zondaren. Doch de Wijsheid is gerechtvaardigd geworden van Haar kinderen.
Jezus wordt een Vriend genoemd van tollenaren en zondaren.
49 En terstond komende tot Jezus, zeide hij: Wees gegroet, Rabbi! en hij kuste Hem.
50 Maar Jezus zeide tot hem: Vriend! waartoe zijt gij hier! Toen kwamen zij toe, en sloegen de handen aan Jezus en grepen Hem.
Jezus noemt zijn verrader een vriend..
En ja...Als ik het stukje lees uit Genesis 22, waarin Abrahams geloof beproefd wordt...daar kan ik nog geen Amen op zeggen. Abraham was sterk in zijn geloof en wilde zelfs zijn enige zoon offeren aan God. Maar ik zou dat echt nog niet kunnen.
Hij vind het misschien wel niet nodig om jou geloof op die manier te beproeven. Er is verder nooit iemand in de Bijbel gevraagd om zijn zoon te offeren dan God de Vader; die Zijn Zoon liet offeren.
30 Door het geloof zijn de muren van Jericho gevallen, als zij tot zeven dagen toe omringd waren geweest.
31 Door het geloof is Rachab, de hoer, niet omgekomen met de ongehoorzamen, als zij de verspieders met vrede had ontvangen.
32 En wat zal ik nog meer zeggen? Want de tijd zal mij ontbreken, zou ik verhalen van Gideon, en Barak, en Samson, en Jeftha, en David, en Samuël
Was Gideon een lievertje? Was Samson een perfecte gelovige (niet luisteren, vloeken, hoeren, trouwen en scheiden, moord, doodslag zelfs zelfmoord), Jeftha... (die zijn dochter offerde, of iig die belofte deed aan God), David (die zijn buurvrouw verkachte, hele volken over de kling joeg, zijn buurman liet doden)... Zelfs Rachab.
God is niet jé vriend, maar de Vriend.