Dippie schreef:"Allen die hun heil verwachten van de naleving van de wet, zijn het voorwerp van vervloeking. Want de Schrift zegt: Een vloek zal rusten op iedereen die zich niet werkelijk houdt aan alles wat in de wet staat" (Galaten 3:10 GNB)
Juist! Dat bevestigd Mattheus 19 nog eens, als je je heil verwacht van het houden van de wet dan ben je vervloekt! Je kunt die wet namelijk helemaal niet houden maar zult er wel naar geoordeeld worden, daarom ben je dus vervloekt. Maar dit geldt alleen als je je heil verwacht van de naleving der wet, oftewel van je goede werken en je naleven van de wet. Dit is hetzelfde als het 'goeds' dat de persoon die bij Jezus kwam in Matth 19 wou doen. Verwacht je echter je heil alleen van het offer van Christus dan zul je niet naar die wet geoordeeld worden maar je zult behouden zijn door Jezus offer want Hij heeft jouw straf op zich genomen en voor jouw geleden en gestorven omdat je in Hem gelooft.
Kortom: deze tekst bestrijdt niet wat ik net beweerde maar bevestigd het nog eens!
De boekjes die ik trouwens heb gelezen van de JBGG vond ik waardeloos, maar de gelezen titels ken ik niet

Ik ben dan btw ook een groot criticiser van de gergem en haar jeugdbond. Ik ben in de gergem opgegroeid en daar werd ik depressief de kerk uitgepreekt door de manier waarop de uitverkiezing werd gebracht en het maar blijven stilstaan bij het stuk der ellende, op een gegeven moment werd zo ongeveer alleen dat nog gepredikt en dat is dan wel bijbels maar je laat ook een ontzettend stuk van de bijbel systematisch links liggen. Je rukt het als het ware uit het verband waardoor de leer alsnog onbijbels wordt. Nu ik tot geloof heb mogen komen vind ik het zo jammer dat ik jaren van mijn leven allerhande aardse zaken nagestreefd heb terwijl ik, als het Evangelie mij eerder was gebracht zoals het is, menselijk gesproken al veel meer jaren met Hem had kunnen leven.
Ik zal trouwens voor jullie, Poesje en Dippie, bidden, sterker nog ik heb het al gedaan.