Moderator: Moderafo's
Marnix schreef:Mag ik jou een paar wedervragen stellen Dippie?
Wil jij behouden worden? Zo ja, waarom, zo nee, waarom niet?
Zo nee, waarom doe je dan belijdenis?
Zo ja, dan zit je dus met de vraag: Wat moet ik doen om behouden te worden. Die vraag wordt in de bijbel ook meermalen gesteld (aan Jezus en aan de apostelen). Wat geeft de Bijbel jou als antwoord op die vraag? Zoek het eens op en vatg het hier samen.
Poesje schreef:Dippie schreef:mw schreef:je doet hele gewaagde uitspraken over het gebed...
Ja, i know...Misschien heb ik ook geen gelijk, maar zo voel ik het....
Op welke uitspraken doel je?
Dippie schreef:Poesje schreef:Dippie schreef:mw schreef:je doet hele gewaagde uitspraken over het gebed...
Ik denk dat ze bedoeld dat ik zei: dat als je gebed niet verhoord wordt, ik denk dat je dan niet oprecht heb gebeden.
mw schreef:je doet hele gewaagde uitspraken over het gebed...
Dippie schreef:Marnix schreef:Mag ik jou een paar wedervragen stellen Dippie?
Wil jij behouden worden? Zo ja, waarom, zo nee, waarom niet?
Zo nee, waarom doe je dan belijdenis?
Zo ja, dan zit je dus met de vraag: Wat moet ik doen om behouden te worden. Die vraag wordt in de bijbel ook meermalen gesteld (aan Jezus en aan de apostelen). Wat geeft de Bijbel jou als antwoord op die vraag? Zoek het eens op en vatg het hier samen.
Ja dat mag....Ik zal proberen er antwoord op te geven, alhoewel ik dit erg moeilijk vind...
Ja, ik wil behouden worden. Waarom ik dat wil....God heeft daar recht op. Hij geeft mij die kans...maar ik pak hem niet. Ik wil het, maar ik als mens KAN het niet. God moet daarbij te pas komen en mij helpen, maar ik moet daar weer om vragen. Moeilijk vind ik dit, want volgens mij is het zo: als je gebed niet verhoord wordt, is het geen oprecht gebed. En dan moet ik eerlijk bekennen dat veel van mijn gebeden niet oprecht waren. Maar het gaat hier even niet over het gebed, sorry. Maar ik heb God nodig in mijn leven en hij is het waard om verheerlijkt te worden, hier op aarde, maar ook in de Hemel.
Tjah...wat moet ik doen om behouden te worden. Er word in de Bijbel iid veel antwoorden gegeven. Ik moet me houden aan ALLE geboden! En dat is al iets wat ik niet kan. Daarna, ALS ik me aan al die geboden gehouden zou hebben, moet ik al mn bezittingen verkopen en het geld aan de armen geven. Daarna moet ik naar Jezus gaan en Hem volgen. Maar daar staat bij dat Jezus zegt: Het zal een rijke veel moeite kosten het hemels Koninkrijk binnen te komen, Ja, ik zeg jullie: het is voor een kameel gemakkelijker om door het oog van een naald te kruipen, dan voor een rijke om het Koninkrijk Gods binnen te komen. Wie kan dan nog gered worden? Maar God zei ook: Bij de mens is dat onmogelijk, maar bij God is alles mogelijk. (Matt 19:16-30 GNB)
Moeilijk...Want ik KAN dat niet alleen! Daar heb ik God voor nodig! Maar als ik nou niet oprecht bid?
Poesje schreef:Dippie schreef:mw schreef:je doet hele gewaagde uitspraken over het gebed...
Moeilijk vind ik dit, want volgens mij is het zo: als je gebed niet verhoord wordt, is het geen oprecht gebed. En dan moet ik eerlijk bekennen dat veel van mijn gebeden niet oprecht waren
Marnix schreef:Het probleem is dat je het bij jezelf zoekt. Jij moet oprecht bidden, jij moet alle geboden houden. Ik zal je een ding zeggen: Hou dan maar op... dan kom je er niet.
André schreef:Dippie schreef:Bij ons in de kerk is het niet de gewoonte om, als je belijdenis hebt gedaan, aan Tafel te gaan. Je hebt dan wel het kerkelijk recht gekregen om aan te gaan, maar als je belijdenis hebt gedaan, wil dat niet zeggen dat al je zonden zijn vergeven. Alhoewel dat eigenlijk wel in de vragen staat en je dat dus eigenlijk wel beleid. Daar heb ik nog wel moeite mee, want dan kan ik nog geen belijdenis doen, niet trouwen en ook niet dopen.
Ik heb deze quote een paar keer aandachtig gelezen, ik heb een paar vragen.
1. Kun je mij ook onderbouwen a.d.h. van de bijbel waarom het geen gewoonte is?
2. Waarom schrijf je tafel met een hoofdletter?
3. Geloof jij dat Jezus voor je zonden heeft geleden?
4. Wat staat er eigenlijk in die vragen?
5. Vind je het ook jammer dat je niet kunt trouwen, nu of later?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten