popmuziek!!! duivels???

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rafaell

Berichtdoor rafaell » 18 apr 2006 17:40

Ah die heb ik al eens gedeeltelijk gezien ja :wink:

Maar dat was het iig niet. Ik ben ook beslist niet tegen alle popmuziek, ik herken Marnix angst maar het hoeft natuurlijk niet weer zo'n praatje te zijn. De visie van Vreugdenhil vind ik namelijk zwaar overdreven.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 apr 2006 17:42

Hm, lijkt me sterk, die film duurt 4 uur geloof ik :shock:

(Volgens mij hebben wij hem hier thuis)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 18 apr 2006 17:53

Op DVD? Ik wil hem nog eens even helemaal kijken. Zijn er trouwens mensen die dat gedaan hebben? Zoja, wat is je mening over de film?

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 18 apr 2006 17:59

Nee, video nog. Ik heb de eerste 2 uur gezien en o.a. Eminem, Britney Spaers enz. voorbij zien komen. Zó erg was het dus niet.. :wink:
Geen idee wat de laatste 2 uur dan inhoudt :P

rafaell

Berichtdoor rafaell » 18 apr 2006 18:06

Hehe de teksten van Eminem zijn mijns inziens toch onmogelijk te combineren met een christelijke levenswandel. Ah keej, wij hebben geen video :wink: DVD's stop ik altijd in mijn pc, helaas zijn mijn ouders 'vormchristen' dus hebben ze om die onbegrijpelijke redenen geen TV :wink:

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 18 apr 2006 18:07

Aragorn schreef:Gaat het trouwens om de film "They Sold Their Souls for Rock n' Roll"? Die moet ik altijd nog een keer in z'n geheel zien, dus misschien ga ik dan wel. :wink:

Het gaat niet om die film. Koos vond die film te Amerikaans.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 apr 2006 18:40

parsifal schreef:
Aragorn schreef:Gaat het trouwens om de film "They Sold Their Souls for Rock n' Roll"? Die moet ik altijd nog een keer in z'n geheel zien, dus misschien ga ik dan wel. :wink:

Ah, ok. :) Heb je enig idee wat het dan wel wordt?

TSTSFRNR berust idd meer op sensatie dan op getrouwe weergave.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 18 apr 2006 18:42

Aragorn schreef:
parsifal schreef:

Waarop baseer je dat laatste? Ik weet overigens al niet meer waar die over ging, alleen dat ik niet onder de indruk was.

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 18 apr 2006 18:49

Aragorn schreef:
parsifal schreef:

Ik gok dat jij het niet met Koos eens zult zijn. Net zo min als ik het zal zijn. De relatie: foute wortels -> alle popmuziek is fout verwacht ik ergens wel. Zelf ben ik wel kritisch t.o.v. muziek. Ik beoordeel muziek op zowel muzikaliteit (voor zover ik dat kan beoordelen) en boodschap. Als de boodschap niet fout is of iets waardevols te zeggen heeft, zou ik muziek niet snel afkeuren.
"Then he isn't safe?" said Lucy.

[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

reform
Moderator

Berichtdoor reform » 18 apr 2006 19:00

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de invloed van muziek is op je gedrag/houding. Mijn verwachting is dat het merendeel van de popmuziek een zeer beperkte impact heeft op je attitude. Maar dat is slechts een verwachting. Ik zal zeker niet ontkennen dat ACDC en lonsdale hardcore slecht is voor de geest. Lezing klinkt erg boeiend (ik houd wel van multimedia erbij), hopelijk beperken ze zich niet alleen tot mensen die alleen de negatieve gevolgen van popmuziek ervaarden.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 18 apr 2006 19:14

parsifal schreef:
Aragorn schreef:
parsifal schreef:

Ik gok dat jij het niet met Koos eens zult zijn. Net zo min als ik het zal zijn. De relatie: foute wortels -> alle popmuziek is fout verwacht ik ergens wel. Zelf ben ik wel kritisch t.o.v. muziek. Ik beoordeel muziek op zowel muzikaliteit (voor zover ik dat kan beoordelen) en boodschap. Als de boodschap niet fout is of iets waardevols te zeggen heeft, zou ik muziek niet snel afkeuren.

Ok. Daar kan ik me ook wel in vinden ja. :)

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de invloed van muziek is op je gedrag/houding. Mijn verwachting is dat het merendeel van de popmuziek een zeer beperkte impact heeft op je attitude. Maar dat is slechts een verwachting.

Dat verwacht ik ook ja. Ik denk dat er een bepaalde wisselwerking is tussen hoe je zelf al bent en in hoeverre bepaalde muziek je daarin bevestigt.

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 18 apr 2006 19:30

Tante Pollewop schreef:Als ik geenkoor heb, kom ik, wrschnlk ook!

Lijkt me vrij onwaarschijnlijk dat je op hemelvaartsdag koor heb, maar ik kan het mis hebben.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 18 apr 2006 19:38

Je weet het maar nooit. Daarna hebben we al vrij snel een uitvoering, dus misschien gaat het gewoon door.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 apr 2006 20:27

Aragorn schreef:Ah, ok. :) Heb je enig idee wat het dan wel wordt?

ik heb al een paar keer gezegt dat nadere info z.s.m. volgt.
Daarvoor ben ik alleen afhankelijk van anderen, dus heb geduld 8)

hou anders deze avond vrij en ga dan zelf kijken hoe of wat en ga in discussie er over.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 18 apr 2006 20:36

@Parsifal/Aragorn;

Is popmuziek niet vooral iets van het tijdelijke leven? Oké, er kan een Goede boodschap in zitten, maar vaak is het dus het tegengestelde geval. Zelf denk ik dat satan (beetje plat gezegd) niet gek is en nu nog zo veel mogelijk mensen richting hel wil meeslepen, hij weet immers dat zijn tijd kort is!!
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

Terug naar “Archief”