Alsof een naam bepaald dat iets minder duf is. Ik heb alleen maar herhaalt wat in de Bijbel staat.
En wat jou antwoordt met de wet te maken heeft snap ik niet echt.
De wet houdt ons een spiegel voor.
Moderator: Moderafo's
joepie schreef:Alsof een naam bepaald dat iets minder duf is. Ik heb alleen maar herhaalt wat in de Bijbel staat.
Psalm 119:1
1 Welzalig zij, die onberispelijk van wandel zijn, die in de wet des HEREN gaan.
2 Welzalig zij, die zijn getuigenissen bewaren , die Hem van ganser harte zoeken;
3 die ook geen onrecht plegen, maar wandelen in zijn wegen.
4 Gij hebt uw bevelen geboden, opdat men die ijverig onderhoude.
5 Och, dat mijn wegen vast waren om uw inzettingen te onderhouden.
6 Dan zou ik niet beschaamd staan, als ik op al uw geboden zie.
Matteus 5:17-20
17 Meent niet, dat Ik gekomen ben om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen om te ontbinden, maar om te vervullen.
18 Want voorwaar, Ik zeg u: Eer de hemel en de aarde vergaat, zal er niet een jota of een tittel vergaan van de wet, eer alles zal zijn geschied.
19 Wie dan een van de kleinste dezer geboden ontbindt en de mensen zo leert, zal zeer klein heten in het Koninkrijk der hemelen; doch wie ze doet en leert, die zal groot heten in het Koninkrijk der hemelen .
20 Want Ik zeg u: Indien uw gerechtigheid niet overvloedig is, meer dan die der schriftgeleerden en Farizeeen, zult gij het Koninkrijk der hemelen voorzeker niet binnengaan.
Handelingen 21:20 En zij loofden God, toen zij dit hoorden, en zeiden tot hem: Gij ziet , broeder, hoevele duizenden er onder de Joden gelovig zijn geworden en allen zijn zij ijveraars voor de wet;
Handelingen 21:24 neem hen mede, heilig u met hen en draag de kosten voor hen, opdat zij hun hoofd kunnen laten scheren; dan zullen allen bemerken, dat van alles, wat men hun van u verteld heeft, niets waar is, maar dat gij ook zelf medegaat in de onderhouding van de wet.
joepie schreef:Alsof een naam bepaald dat iets minder duf is. Ik heb alleen maar herhaalt wat in de Bijbel staat.
Psalm 119:1
1 Welzalig zij, die onberispelijk van wandel zijn, die in de wet des HEREN gaan.
2 Welzalig zij, die zijn getuigenissen bewaren , die Hem van ganser harte zoeken;
6 Dan zou ik niet beschaamd staan, als ik op al uw geboden zie.
Matteus 5:17-20
17 Meent niet, dat Ik gekomen ben om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen om te ontbinden, maar om te vervullen.
18 Want voorwaar, Ik zeg u: Eer de hemel en de aarde vergaat, zal er niet een jota of een tittel vergaan van de wet, eer alles zal zijn geschied.
19 Wie dan een van de kleinste dezer geboden ontbindt en de mensen zo leert, zal zeer klein heten in het Koninkrijk der hemelen; doch wie ze doet en leert, die zal groot heten in het Koninkrijk der hemelen .
20 Want Ik zeg u: Indien uw gerechtigheid niet overvloedig is, meer dan die der schriftgeleerden en Farizeeen, zult gij het Koninkrijk der hemelen voorzeker niet binnengaan.
Handelingen 21:20 En zij loofden God, toen zij dit hoorden, en zeiden tot hem: Gij ziet , broeder, hoevele duizenden er onder de Joden gelovig zijn geworden en allen zijn zij ijveraars voor de wet;
Handelingen 21:24 neem hen mede, heilig u met hen en draag de kosten voor hen, opdat zij hun hoofd kunnen laten scheren; dan zullen allen bemerken, dat van alles, wat men hun van u verteld heeft, niets waar is, maar dat gij ook zelf medegaat in de onderhouding van de wet.
Wilko schreef:Waar staat dat de Tien Geboden een samenvatting zijn van die 613 andere?
Maranatha schreef:Maar in de bijbel staan nog veel meer dingen over het onderhouden van de Thora:Psalm 119:1
6 Dan zou ik niet beschaamd staan, als ik op al uw geboden zie.Matteus 5:17-20
19 Wie dan een van de kleinste dezer geboden ontbindt en de mensen zo leert, zal zeer klein heten in het Koninkrijk der hemelen; doch wie ze doet en leert, die zal groot heten in het Koninkrijk der hemelen
Dit zijn woorden van Jezus, wie ben ik om anders te denken.Handelingen 21:20 En zij loofden God, toen zij dit hoorden, en zeiden tot hem: Gij ziet , broeder, hoevele duizenden er onder de Joden gelovig zijn geworden en allen zijn zij ijveraars voor de wet;
Dat kom je heden ten dage niet meer tegen dat christenen ijveraars voor de Thora zijn.Handelingen 21:24 neem hen mede, heilig u met hen en draag de kosten voor hen, opdat zij hun hoofd kunnen laten scheren; dan zullen allen bemerken, dat van alles, wat men hun van u verteld heeft, niets waar is, maar dat gij ook zelf medegaat in de onderhouding van de wet.
Zelfs Paulus, ondanks dat hij christen was onderhield de Thora. Hier volgt hij de richtlijnen op voor het beeindigen van het Nazireerschap (Numeri 6).
Galaten 2 schreef:11 En toen Petrus te Antiochië gekomen was, wederstond ik hem in het aangezicht, omdat hij te bestraffen was.
12 Want eer sommigen van Jakobus gekomen waren, at hij mede met de heidenen; maar toen zij gekomen waren, onttrok hij zich en scheidde zichzelven af, vrezende degenen, die uit de besnijdenis waren.
13 En ook de andere Joden veinsden met hem; alzo dat ook Barnabas mede afgetrokken werd door hun veinzing.
14 Maar als ik zag, dat zij niet recht wandelden naar de waarheid van het Evangelie, zeide ik tot Petrus in aller tegenwoordigheid: Indien gij, die een Jood zijt, naar heidense wijze leeft, en niet naar Joodse wijze, waarom noodzaakt gij de heidenen naar de Joodse wijze te leven?
Galaten 4 schreef:9 En nu, als gij God kent, ja, veelmeer van God gekend zijt, hoe keert gij u wederom tot de zwakke en arme beginselen, welke gij wederom van voren aan wilt dienen?
10 Gij onderhoudt dagen, en maanden, en tijden, en jaren.
11 Ik vrees voor u, dat ik niet enigszins tevergeefs aan u gearbeid heb.
Galaten 5 schreef:1 Staat dan in de vrijheid, met welke ons Christus vrijgemaakt heeft, en wordt niet wederom met het juk der dienstbaarheid bevangen.
2 Ziet, ik Paulus zeg u, zo gij u laat besnijden, dat Christus u niet nut zal zijn.
3 En ik betuig wederom een iegelijk mens, die zich laat besnijden, dat hij een schuldenaar is de gehele wet te doen.
Romeinen 14 schreef:2 De een gelooft wel, dat men alles eten mag, maar die zwak is, eet moeskruiden.
3 Die daar eet, verachte hem niet, die niet eet; en die niet eet, oordele hem niet, die daar eet; want God heeft hem aangenomen.
...
5 De een acht wel den enen dag boven den anderen dag; maar de ander acht al de dagen gelijk. Een iegelijk zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd.
6 Die den dag waarneemt, die neemt hem waar den Heere; en die den dag niet waarneemt, die neemt hem niet waar den Heere. Die daar eet, die eet zulks den Heere, want hij dankt God; en die niet eet, die eet zulks den Heere niet, en hij dankt God.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 10 gasten