Vreze en beven niet nee... omdat ik niet ging maar de Geest mij droeg. Als God jou roept, mag ik dan nog bang zijn dat ik afgewezen wordt? nee toch..PeterD schreef:Raido schreef:Gelukkig is er de Heilige Geest die jou hand pakt en jou door Jezus tot de Vader brengt, en de Vader jou aan wil nemen als jou kind... juist omdat jij zo zondig bent.. want is onze God toch intenst groot.PeterD schreef:Zou het vrezen en beven ook niet slaan op het kennen van het eigen hart, en daardoor het onwaardig achten voor God? Als een mens zichzelf leert kennen, en zijn plaats leer kennen tov God, is beven en vrezen op zijn plaats!
Maar dat zegt nog niets over onze houding tot God. Denk jij echt dat als het door jouw beschrevene plaatsvindt, dat je niet met vrezen en beven tot God gaat?
Ik was doodsbang voor God, angst omdat ik bleef liggen waar ik was, tot de Geest mijn hand wilde vatten en mij naar de Vader bracht, die mij wilde vergeven.. En ik heb nog dagelijks dat dit eigenlijk herhaald moet worden, voor elke zonde die ik bega, waarmee ik God vermoord.
Als je dood ligt ben je bang, als de Geest je opraapt ben je bang, stribbel je tegen, Hij draagt je over de Weg, je hoeft niet zelf te lopen. Hij hielp mij uit.. Vrezen doe ik omdat Hij de Eeuwige is, de Heilige.