Ik blijf het apart vinden dat het christelijke geloof voor zowat iedereen evident afgedaan heeft, dat het als onhoudbaar wordt gezien, terwijl men volstrekt kritiekloos achter de nieuwe religieuze mode van media aanloopt, zoals bijvoorbeeld Char. Wel een absurd contrast!)
Als het van de mens afhangt, blijft er van het christelijke geloof niet veel over. Dan gaat dat ten onder in heidendom. Door Gods ingrijpen blijft er echter een kerk, ware gelovigen, tot op de jongste dag.
hoera, hier kan ik me ook kapot om lachen. Mens schreeuwt het is onzin, en zit vervolgens naar Char op scherm te staren.
Echter, atheisten doen hun werk uitstekend. Er zijn filosofen (zowel jong als oud, bekend en onbekend) die vragen hebben gesteld, die vingers gelegd hebben bij bepaalde dingen in de bijbel, buiten de bijbel, en waar zeker de gemiddelde christen geen antwoord op weet (en dus in de hoek geschopt wordt, als verliezer).
Het christendom is gemakkelijk klein te krijgen, maar het geloof is net zo intolerant als de mensen die vervolgens weer naar Char zitten te kijken: eigenzinnig, en hun eigen wil en weg vervolgend.
En natuurlijk werkt YHWH in mensen zodat het werkelijk een waar levend geloof wordt, maar het is nogsteeds hardnekkig en onwillig als het gaat om filosofische kritiek waar weinig tot geen weerwoord op mogelijk is.
En daarom blijft het christelijk geloof bestaan, naast de religieuze drang in de mensheid. De waarheid naast de lachwekkende leugen.
Ja, maar mij heb je ook nooit horen zeggen dat een mens ertoe in staat is om het bestaan van God te bewijzen. Dat ligt gewoon duidelijk buiten het bereik van de mens.
hm dat valt nog te bezien... maar laat ik het maar houden bij het feit dat je het niet-bestaan van God ook niet kan bewijzen