contacten leggen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 07 apr 2006 15:31

Ik praat heel makkelijk met onbekenden :) Gewoon een kwestie van even lachen en dan overeenkomsten zoeken :) Zo van: sjonge, jij hebt ook een zware tas! (of zoiets..)

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 07 apr 2006 16:09

Ik praat niet echt makkelijk met onbekenden, maar ze praten wel tegen mij af en toe. Vanmiddag in de trein bijvoorbeeld. Kwam er een man naast me zitten met een heel verhaal over magnetische velden, interessant hoor. :D

Je kunt altijd vragen naar het beroep/studie van iemand. Als iemand een beetje trots is op wat hij doet, komt er vast een heel verhaal uit. En anders heb je het over hele actuele dingen... Gewoon oefenen, het lukt vast wel.
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 apr 2006 16:23

ik praat absoluut niet makkelijk met onbekenden.. maar dat heeft dan ook met mijn verleden te maken.. ik ga het juist vaak uit de weg...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 07 apr 2006 16:42

Ha, vandaag was het lekker weer om op de markt te werken :D Mensen zijn een stuk gezelliger en dat merk je meteen. Zo heb ik vandaag zéker drie/vier gesprekken van een een kwartier gevoerd :wink: Mn baas vraagt dan quasi-verontwaardigd of hij me daarvoor nog moet betalen ook :P zoiets heet klantenbinding zeg dan. 8)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 apr 2006 18:45

mystery schreef:Je kunt altijd vragen naar het beroep/studie van iemand. Als iemand een beetje trots is op wat hij doet, komt er vast een heel verhaal uit. En anders heb je het over hele actuele dingen... Gewoon oefenen, het lukt vast wel.

Ik heb afgeleerd om een heel verhaal af te steken over m'n studie, want mensen snappen het toch niet :x

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 08 apr 2006 10:21

Nou opzich praat ik wel redelijk met vreemden, net al Lorijntje zegt zo´n voorbeeld van een tas, dat doe ik opzich wel. Maar daarna komt er meestal niet een heel verhaal.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 08 apr 2006 13:57

Lalage schreef:
mystery schreef:Je kunt altijd vragen naar het beroep/studie van iemand. Als iemand een beetje trots is op wat hij doet, komt er vast een heel verhaal uit. En anders heb je het over hele actuele dingen... Gewoon oefenen, het lukt vast wel.

Ik heb afgeleerd om een heel verhaal af te steken over m'n studie, want mensen snappen het toch niet :x

beetje herkenbaar ja.. de meesten haken al af als ik de naam van m'n studie noem ;)

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 08 apr 2006 21:21

Volgens mij heb ik hier nog niet eerder gereageerd.. *geen zin om alle pagina's te lezen* Dus doe ik het nu.. :wink:
Met contacten leggen heb ik niet veel moeite, zolang ik maar niet nadenk! Als ik in een kamer met onbekende mensen zit, en ik ga na zitten denken "wat zal ik eens gaan zeggen.." kom ik niet op een onderwerp! En hoe vreemd..als ik niet nadenk en gewoon zeg/vraag wat er in me opkomt, draait dat vaak uit op (lange) gesprekken! Ik kan niet goed tegen stiltes.. Ik neem maar even het voorbeeld van de wachtkamer bij de (tand)arts.. Als het even stil is, maakt me dat niet uit! Maar als het voor mijn gevoel te lang stil is/blijft, dan ga ik praten.. Of maak een opmerking over iets, waar ze dan (meestal) op ingaan! Ik merk bij mezelf wel dat ik makkelijker tegen onbekende kinderen en gehandicapten praat dan tegen een volwassene.. (Zullen er ws wel meer herkennen..) :)
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 apr 2006 21:30

Jannoek schreef:
Lalage schreef:

beetje herkenbaar ja.. de meesten haken al af als ik de naam van m'n studie noem ;)

Op familieverjaardagen interesseert de meesten het ook geen ruk, dan vragen ze maar naar je studie om maar even wat te kunnen zeggen. En als je het dan gaat uitleggen kijken ze alweer de andere kant op.

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 10 apr 2006 08:37

Aragorn schreef:
Jannoek schreef:
Lalage schreef:

Op familieverjaardagen interesseert de meesten het ook geen ruk, dan vragen ze maar naar je studie om maar even wat te kunnen zeggen. En als je het dan gaat uitleggen kijken ze alweer de andere kant op.

Ik heb het ook wel een beetje hoor :mrgreen: Kijken mensen me vreemd aan of zeggen: oh ja... Alsof ze weten wat mijn studie inhoud. Vaak krijg je gewoon de vraag: wat houd dat in? De meesten snappen mijn studie dan wel. Jullie studeren dan vast ingewikkelde, niet alledaagse dingen. :wink:
Niet iedereen doet zo hoor, Aragorn. Er zijn gelukkig nog echt geinteresseerde mensen.
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 10 apr 2006 11:54

Nah, ik studeer gewoon Bestuurskunde (of: Bestuurs- en Organisatiewetenschap zo je wilt, maar dat zeg ik er meestal maar niet meer bij :P ), dat is opzich niet heel apart of ingewikkeld.

Natuurlijk zijn er ook wel mensen die wel geïnteresseerd zijn, ik overdreef ook een beetje. Maar het komt wel voor en dan heb ik liever dat ze helemaal niks zeggen.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 10 apr 2006 12:05

Hehe, als ik zeg waar ik werk, dan kijken ze meestal ook een andere kant op 8)

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 10 apr 2006 14:47

ach dat van mij klinkt ook veel ingewikkelder dan het is, maar de meeste mensen zijn gewoon niet (of iig niet heel erg) geinteresseerd in Sociale Geografie en Planologie... Tja, can't help ;)

rikkkie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor rikkkie » 10 apr 2006 18:44

rikkkie schreef:
Vonkie schreef:haha! Volgens mij is dat wel normaal hoor. Is toch best een beejte spannend.

Over het algemaan heb ik niet zoveel moeite met het beginnen van een gesprek of contacten leggen. Ik weet ook niet hoe het soms gaat maar dan ben je ineens met iemand aan het praten.

soms vind ik het wel moeilijk, dan zit je allebei te wachten in de wachtkamer bij de tandarts ofzo en dan kijk je allebei maar de andere kant op en dan blijft et zo angstig stil. Niet dat je dan perse iets moet zeggen tegen die ander want je kent hem of haar toch niet. Dan vind ik het wel moeilijk om spontaan iets te zeggen.

Ja is ook wel normaal denk, de reactie blijft alleen beetje lang op zich wachten. Als ze niet reageert weet ik echt niet waar ik kijken moet denk...

Reactie blijft uit, voel me nu errug slecht :cry: Wat nu? :shock:
Some persons are unbelievable...!

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 10 apr 2006 20:48

rikkkie schreef:Reactie blijft uit, voel me nu errug slecht :cry: Wat nu? :shock:

Rik, mag ik je iets vragen?
Ben JIJ slecht als zij niet reageert? Nee toch? En het kan zijn dat ze even de tijd nodig heeft om af te wachten of te reageren, logisch toch?
Je kunt met jezelf afspreken dat als zij over 10 dagen nog niet gereageerd heeft, je haar dan even belt. Of kan dat niet?
Enne.. hoe oud ben je eigenlijk?

Terug naar “Archief”