Wat doe je wel en niet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Wat doe je wel en niet?

Berichtdoor MissF » 04 mar 2006 10:53

Ik had gister een gesprek met mijn vriend, over hoe ik met jongens en hij met meisjes om gaat.

Maar toen vroegen we ons een beetje af:

Hoe ver ga je als meisje (met verkering) om met andere jongens, en hoe ver ga je als jongen (met verkering) om met andere meisjes.

Wat vind je wel en wat vind je niet kunnen?

Dansen, knuffelen, urenlang praten?

Ik ben benieuwd :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 04 mar 2006 11:29

urenlang praten: doe ik wel met een goede vriend van me
knuffelen: no way, hoogstens 1 seconde ;)
Het ligt er ook aan wie het is. Ik denk dat je als meisje wel een beetje moet uitkijken wat voor signaal je aan jongens afgeeft, die zoeken er vaker wat achter dan je wil.

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 04 mar 2006 15:12

Ligt er aan wie het is en hoe goed je degene kent. Ik heb een kennis (een man van 53) die kan ik gewoon knuffelen. Niks mis mee. Voor de rest doen we ook helemaal niks (behalve uren praten dan :lol: )

Ik hou wel van knuffelen (zowel bij jongens als meisjes) maar je moet dan wel uitkijken bij wie je het doet en wat je dan doet. Het kan ook verkeerd worden opgevat.
Afbeelding

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 29 mar 2006 15:48

Pffoei....Jah, dat is moeilijk, wat doe je wel en wat niet.

Ik doe eigenlijk niet veel meer met jongens....alhoewel ik vroeger ook niet zo knuffelig was hoor :wink:
Ik heb trouwens al helemaal bijna geen vrienden meer in mijn vrienden groep, eentje maar en daar praat ik gewoon mee, als we met zn 4en zijn.
Verder knuffelt mijn vriend ook niet met andere meisjes hoor....Zou ik niet goedkeuren ook :oops: Hij heeft wel meer contact met meiden dan ik met jongens. Ik heb het daar soms nog wel moeilijk mee, maar hij verteld nu gewoon wat hij voor contact heeft en wat hij besproken heeft, dat geeft mij een fijner gevoel. En hij heeft het "close" contact met meiden ook aan de kant gelegd...want daar heeft ie mij nu voor :wink:
Afbeelding

Teh Smiem
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Teh Smiem » 29 mar 2006 16:37

Simpel, je doet niet wat je uitsluitend bij je vriend(in) doet... lijkt mij.
Kun je wat harder typen? Ik versta er nikz van!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 29 mar 2006 18:24

Teh Smiem schreef:Simpel, je doet niet wat je uitsluitend bij je vriend(in) doet... lijkt mij.

Goh.. 8) Hoezo cirkelredenering..

Sanne20
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Sanne20 » 29 mar 2006 18:36

Wat zou jij niet willen dat je vriend bij een andere vriendin doet??? Ik denk dat die gedachten ook voor jezelf gelden. :wink:
www.freewebs.com/adoptieroest
Wij zijn op reis naar onze parels uit Polen.

Jullie groeien niet onder mijn hart,
Jullie groeien IN mijn hart.

André

Re: Wat doe je wel en niet?

Berichtdoor André » 29 mar 2006 19:11

MissF schreef:Dansen, knuffelen, urenlang praten?
Om een vrij concreet antwoord op je voorbeelden te geven (en er rekening mee houdend dat ik in een andere tijd ben opgegroeid dan de meesten van jullie) ik denk dat het verstandig is om het bij praten te houden.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 29 mar 2006 19:15

Teh Smiem schreef:Simpel, je doet niet wat je uitsluitend bij je vriend(in) doet... lijkt mij.

Idd!!!
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 mar 2006 20:10

Ik vond het in het begin heel erg lastig.
Ik heb namelijk ontzettend veel vrienden, ik had er zelfs veel meer dan vriendinnen, en dan opeens heb je verkering...

In mijn vorige relatie ben ik er bijna aan onderdoor gegaan dat ik alle jongens meteen aan de kant heb gezet en me helemaal op hem gericht heb. En hij daarentegen, bleef veel te close met meiden.
Dat was echt niet leuk.

Dus heb ik nu echt geprobeerd een middenweg te zoeken. Ik knuffel absoluut niet meer met mijn gewone vrienden, maar ik probeer ze wel altijd kennis te laten met mijn vriend, zodat hij weet met wie ik omga, met wie ik praat.

Wel merk ik, dat een aantal jongens gewoon afvallen nu. Zij willen nog steeds de volle aandacht van mij, als hun gewone vriendin hoor, maar ik wil en kan dat niet meer! Het is jammer dat zij nu 'wegvallen' hierdoor, maar doordat mijn vriend eigenlijk alleen vrienden en geen vriendinnen heeft, leer ik door hem weer geweldige jongens kennen. En dat is voor hem ook een 'veiliger' idee, omdat hij zijn vrienden supergoed kent.

Nu hebben we 8 maanden verkering en is alles gewoon anders. Er is nu echt 10000% vertrouwen, en ik trek gewoon minder met jongens op, en hij ook amper met de meiden met wie ie eerst wel eens omging.
We hebben nu elkaar, al letten we er wel ontzettend goed op dat we ook onze eigen vrienden en vriendinnen houden en ook daar lekker avondjes voor uittrekken!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Smurffie
Generaal
Generaal

Re: Wat doe je wel en niet?

Berichtdoor Smurffie » 29 mar 2006 22:57

André schreef:
MissF schreef:Dansen, knuffelen, urenlang praten?
Om een vrij concreet antwoord op je voorbeelden te geven (en er rekening mee houdend dat ik in een andere tijd ben opgegroeid dan de meesten van jullie) ik denk dat het verstandig is om het bij praten te houden.

Ervaring leert, bedoel je 8)

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 29 mar 2006 23:15

Ik heb nu al een aantal maanden met m'n vriend,
en ik ging wel eens wat eten bij een vriend van me.

Mijn vriend vond en vindt dat vreselijk,
wat moest ik nou bij andere jongens doen? Hij begreep dat totaal niet.
En ik begreep echt niet waarom hij nou zo fel tegen was.
Mocht ik geen vrienden hebben?

Nuja, ik vond m'n vriend dus maar onzin kletsen,
en ging vorige week weer gezellig met een vriend uit.
Nu kwam het er die avond op neer, dat 'die vriend' interesse in me had.

Hm. Ik wist dat, toen ik rond de 16 was, jongens inderdaad alleen daarom met me om wilden gaan.
Maar ik dacht dat dat wel veranderd zou zijn, zeker nu 'k een vaste vriend heb.
Niet dus.

Ik geef m'n vriend nu dus volkomen gelijk,
en heb besloten helemaal maar niet meer met anderen af te spreken.

Teh Smiem
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Teh Smiem » 29 mar 2006 23:26

Als je er naar elkaar toe maar duidelijk over bent...
Kun je wat harder typen? Ik versta er nikz van!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 30 mar 2006 08:28

Kan je doen. Ik heb een hele goede vriend die ik langer ken dan ik Borkdude ken en die vriendschap geef ik lekker niet op. Maar wij hebben toen wel duidelijk geconcludeerd dat we geen verliefde gevoelens voor elkaar hadden. Sommige mensen beweren dat dat altijd wel komt kijken bij een vriendschap, maar met hem heb ik er geen last van. Borkdude vond het eerst wel moeilijk, maar toen hij hem eenmaal had ontmoet niet meer. Blijkbaar snapte hij (Borkdude) toen ook dat hij zelf beter bij me past als partner dan die vriend, ook al is het een toffe gast.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 30 mar 2006 11:11

Ach, leef en laten leven hoor. In mijn vorige relatie ging ook gewoon met de andere sexe om, en mijn partner kon er niet van wakker liggen. Je weet wat je aan elkaar hebt, en als je het bij een ander beter kan krijgen, moet je vooral gaan. Maar vriendschap is ook erg belangrijk, en dat ga ik niet opgeven voor mijn partner. Teken van wantrouwen lijkt mij dat. Alsof je in een relatie ineens dingen niet meer doet, of niet meer met vrienden kan omgaan, want je hoort al die tijd met je partner door te brengen. Lijkt mij niet.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Terug naar “Archief”