Ontgroenen.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 01 sep 2003 19:39

TheEdge schreef:* Ook de mensen die je normaal iets minder zouden liggen qua karakter, leer je beter kennen, omdat je gedwongen wordt om samen te werken.

Vooral dat laatste is belangrijk, zeker voor een vereniging die zich een gemeenschap van Christen-studenten noemt, zoals de vereniging waar ik bij zit. Wanneer je iedereen zomaar binnen laat komen en de mogelijkheid geeft om alleen te hoeven integreren met mensen die hem of haar goed liggen, ontstaat er een vereniging van groepjes Christen-studenten, en niet de gemeenschap waar je naar streeft.

Bij mijn vereniging gaat 't gelukkig niet zo. Doordat je met bepaalde mensen op kring zit en met weer anderen in een commissie, leer je verschillende mensen goed kennen. En ik zoek echt niet bewust uit bij wie ik aan tafel ga zitten tijdens de wekelijkse gezamenlijke maaltijd. Van mij mogen verenigingen ontgroeningen houden, maar ik doe er niet aan mee... Verder vind ik het wel erg waardevol om lid te zijn van een vereniging, omdat ik zo erg gestimuleerd wordt om bijbel te lezen en te bidden, op kring maar ook voor mezelf. Ik zat jarenlang op een bijbelkring en miste die nogal toen het stopte. Daarom ben ik bij Ichthus gegaan.

Chloë

Berichtdoor Chloë » 08 sep 2003 15:50

Twee weken terug in Utrecht weer een hoop wanhopige gezichten gezien van mensen die dachten dat ik op Veritas zit (schijn nogal op een persoon uit de ontgroeningscommissie te lijken) en mij allemaal vragen stelden.
:mrgreen:

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 23 sep 2003 14:59

heb een keer gehoord van iemand die ze op een dood spoor naast de spoorlijn hadden vastgebonden,

dit geschiedde geblinddoekt,

de persoon is overleden aan een hartverlamming,

dacht dat de trein op zijn spoor reed,

vreselijk!

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 23 sep 2003 15:31

ahuibers schreef:heb een keer gehoord van iemand die ze op een dood spoor naast de spoorlijn hadden vastgebonden,

dit geschiedde geblinddoekt,

de persoon is overleden aan een hartverlamming,

dacht dat de trein op zijn spoor reed,

vreselijk!

Ja tuurlijk! Nog meer van die indianenverhalen. Iedereen hoort wel wat!
Als je het zelf niet heb meegemaakt, moet je hier ook niet over schrijven.

Het beeld van studentenverenigingen wat de mensen hebben van hen wordt door zulke verhalen alleen maar negatiever. Er zullen best wel eens excessen plaatsvinden, maar al die fantastische verhalen, ik geloof er geen snars van en ik heb toch een redelijke ervaring als het gaat om ontgroeningen.

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 23 sep 2003 15:36

ik heb niet gezegd dat ik het geloof,

de meeste ontgroeningen zijn heel normaal.

het hoort erbij

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 sep 2003 15:43

ahuibers schreef:ik heb niet gezegd dat ik het geloof,

de meeste ontgroeningen zijn heel normaal.

het hoort erbij

door zo'n voorbeeld er wel neer te zetten terwijl je niet eens weet of het wel echt waar is kan je veroorzaken dat mensen nog slechter over ontgroeningen gaan denken.... en dat moet niet de bedoeling zijn dunkt mij

mirjamvandorp
Mineur
Mineur

Berichtdoor mirjamvandorp » 23 sep 2003 18:00

Ik vind ontgroenen echt een beetje a-sociaal.
Mensen worden vaak al moe van de eerste nieuwe indrukken van de nieuwe opleiding. Hebben het er misschien ook nog moeilijk mee dat ze voor het eerst uit huis zijn ofzo en dan ga je ze het nog eens extra moeilijk maken door ook nog vervelende dingen als ontgroening te gaan doen. Ik heb het zelf gelukkig nooit mee hoeven maken, maar ik zou het echt vreselijk vinden. Heb namelijk altijd al erg veel tijd en moeite nodig om ergens te wennen.....
He died for me, I life for Him!

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 23 sep 2003 18:25

mirjamvandorp schreef:Ik vind ontgroenen echt een beetje a-sociaal.
Mensen worden vaak al moe van de eerste nieuwe indrukken van de nieuwe opleiding. Hebben het er misschien ook nog moeilijk mee dat ze voor het eerst uit huis zijn ofzo en dan ga je ze het nog eens extra moeilijk maken door ook nog vervelende dingen als ontgroening te gaan doen. Ik heb het zelf gelukkig nooit mee hoeven maken, maar ik zou het echt vreselijk vinden. Heb namelijk altijd al erg veel tijd en moeite nodig om ergens te wennen.....

Dat is juist het leuke ;)

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 23 sep 2003 22:09

De bedoeling van een goed aangepakte ontgroening is dat je in no-time (1 week) gewend bent aan de gebruiken van de vereniging, en de leden van de vereniging kent. Alles van een ontgroening wat NIET dat doel dient, is onzin.
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

mirjamvandorp
Mineur
Mineur

Berichtdoor mirjamvandorp » 24 sep 2003 17:12

Cybercurse schreef:

Dat is juist het leuke ;)

wel als je anderen mag ontgroenen jah, maar niet als je het zelf bent....
En zo gij niet wilt wat u geschied zo doet dat ook een ander niet...Of geld dat nu gewoon ff niet????
He died for me, I life for Him!

chickie
Mineur
Mineur

Berichtdoor chickie » 24 sep 2003 17:21

Mensen doen dat dus echt helemaal zelf! Als jij lid wordt bij een vereniging weet je al heus wel óf en in welke mate er ontgroend wordt.

Terug naar “Archief”