Ik heb vorig jaar april op mijn 18e belijdenis gedaan.
Ik wilde eigenlijk het jaar ervoor al, maar achteraf goed dat ik dat niet heb gedaan, omdat ik nog best jong was.
En oja, nu verandert mijn mening enzo ook best nog wel, over God en de kerk enzo, maar in dat jaar is het gewoon te wisselend geweest.
niet dat dat fout is, maar voor mij was het beter pas op mijn 18e belijdenis te doen

Ook kon ik toen echt duidelijk aangeven waarom ik belijdenis deed: niet alleen om aan het Heilig Avondmaal te gaan, maar temeer omdat God mij had geroepen, en ik door Zijn bloed deel van Hem mag zijn!
Mijn belijdenisdienst was echt helemaal geweldig! vooral het toezingen door de gemeente vond ik fantastisch.
Wij hebben niet echt voor de kerkenraad belijdenis gedaan gelukkig. Wij hebben een hele kleine gemeente, en de twee ouderlingen, waaronder de jeugdouderling, kennen ons al zo goed, en spreken ons allemaal zo vaak, dat ze echt wel weten hoe en wat ik geloof.
Dus dat hoefde allemaal niet zo, al zijn ze er wel een avond bij geweest.
Op die 'aannemeningsavond' hebben wij gewoon allemaal een stelling uit de methode voorbereid, en hebben we een soort discussie avond gehad, inclusief die twee ouderlingen en dat was echt gaaf!!
We hebben nu nog steeds contact met elkaar, bereiden met onze groep steeds het Heilig Avondmaal voor, als het weer is, en het contact met 'onze' dominee wordt alleen maar meer (maar die was gewoon ook fantastisch

)
Een hele gezegende dienst, iedereen die belijdenis doet!!!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...