wij zijn ook in gemeenschap van goederen getrouwd, maar we hadden ons er beter in moeten verdiepen, achteraf gezien.
dus: lalage: verdiep je er goed in, zodat je weet wat je doet
nu heb ik dat nog steeds niet gedaan. Maar wat ik wel gehoord heb: het is niet alleen bij een eigen zaak of bij scheiding handig (want die 2 zijn niet aan de orde bij ons), maar ook als je een risicovol beroep hebt. Ik hoop straks arts te zijn, ik heb dan uiteraard een verzekering voor de fouten die ik ga maken en de mensen die door mijn schuld invalide worden (

heerlijk zo n beroep...). Maar het schijnt dat in uitzonderings gevallen zo'n verzekering helemaal niet of niet helemaal dekt en dan zit ik met een heel groot probleem. En mijn man dus ook in ons geval.
Ik vind het eigenlijk wel zo liefelijk als hij mij dan zou kunnen onderhouden en we niet allebei failliet zijn.
Nu dacht ik: dan zetten we dat huwelijk later nog wel ff om naar huwelijkse voorwaarden, maar ook dat is niet echt goedkoop en meer ingewikkeld dan bij aanvang van het huwelijk.
dus: lalage: ga je risicovol werken of een eigen zaakje opstarten, denk dan goed na.
okee, ik heb me niet goed verdiept nog, dus als iemand mij kan helpen, graag.